Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: wat voor neckrope?

wat voor neckrope?

heey allerliefste forumleden,

heb eigenlijk een grote vraag...
    als je met neckrope rijd, maakt het dan verschil uit of je met een gewoon touwhalster of leadrope rijd?
    of is een échte lederen cordeo nog beter?
    ik zou het graag weten omdat ik mij misschien een spierwitte cordeo in leer wil kopen maar ik wil wel weten of het ook echt beter is...
    anders zijn het nogal domme kosten want hij kost €50 exclusief verzendkosten is al een groot bedrag voor mij

alvast bedankt
    xXx Anke

senna,venus en kenzy

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Re: wat voor neckrope?

Masja van luckyleather heeft een hele mooie voor mij gemaakt voor een mooie prijs.
    kijk anders even op haar site!

dank je voor de tip, zal zeker eens gaan kijken

senna,venus en kenzy

Ik heb een gekocht ooit bij divoza deze heb ik verder nergens meer gezien, ik vind hem ontzettend fijn
    hij is dik en wel buigzaam maar hij blijft rond dus hij buigt weer terug..

ik zou wel keer een leren willen

Yvonne zou je is een foto kunnen laten zien, en heb jij een die slap is of een die hard is dus zeg maar met iets erin of rond leer ??

die dat ik nu op het oog heb is eentje van equihof
    http://www.equihof.be

denk je dat ie goed zou zijn?

senna,venus en kenzy

Aangemeld
    May 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Ik heb een gekocht ooit bij divoza deze heb ik verder nergens meer gezien, ik vind hem ontzettend fijn

Yvonne zou je is een foto kunnen laten zien, en heb jij een die slap is of een die hard is dus zeg maar met iets erin of rond leer ??
    die ik heb is van slap leer, een soort hondenriem zeg maar
    ik kwam deze op het spoor doordat joyce een foto hier op het forum had geplaatst van Amon die eenzelfde neckrope om had. Na een tip van Brenda heb ik deze bij Masja kunnen bestellen.

dit is hem (foto is afkomstig van http://www.luckyleather.nl)

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Yvonne P

die ik heb is van slap leer, een soort hondenriem zeg maar
    ik kwam deze op het spoor doordat joyce een foto hier op het forum had geplaatst van Amon die eenzelfde neckrope om had. Na een tip van Brenda heb ik deze bij Masja kunnen bestellen.

dit is hem (foto is afkomstig van http://www.luckyleather.nl)

Hij is wel mooi, maar zelf hou ik van wat steviger iets..

Aangemeld
    May 2006

Deze is echter wel uitstekend geschikt voor de fijne en subtiele hulpen

Ik denk niet dat of hij nu stevig of slap is of dat uitmaakt kwa hulp geven ofz..
    maar vind zelf gewoon prettig om vast te houden iets wat steviger is..

Aangemeld
    May 2006

Ik denk niet dat of hij nu stevig of slap is of dat uitmaakt kwa hulp geven ofz..
    maar vind zelf gewoon prettig om vast te houden iets wat steviger is..
    Hihi ik bedoelde het als grapje. Ik vind dit smalle namelijk erg fijn in de hand liggen. momenteel gebruik ik hem voornamelijk voor het werken aan de hand. het is idd maar net wat je prettig vindt
    Net wat je zegt, stevig of smal...doesn't make any difference...beide kunnen heel subtiel zijn

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Volgens mij is het helemaal persoonlijk welke cordeo je het fijnst vindt!

Zelf train ik het liefste met de helft van onze oude teugels, die ik gewoon aan zichzelf heb vastgemaakt (uiteinde zonder gesp vastmaken in de gesp die normaal de teugel aan het bit vastmaakt). Aangezien de cordeo alleen voor het lijntje met de pony is als we buiten de bak werken en ik er eigenlijk verder geen hulpen mee geef, geldt voor mij hoe lichter, hoe beter. Ik was dan ook (en ben nog steeds) helemaal blij toen Evelien vorig jaar opeens die extra dunne leadropes had!

Mijn zusje die houdt juist van wat stevigers in de hand en als ze ook weer eens op een pony zit, heeft ze liever een zwaardere cordeo die goed in de hand ligt en voor de pony duidelijker aan/uit staat (zwaardere cordeo valt direct los van de onderhals als je je hand omlaag doet). Zij gebruikt dus ook de normale (zwaardere) leadrope, soms gewoon aan zichzelf vastgemaakt als cordeo. Anders gebruikt ze ook wel de zwaardere, wat stuggere dubbelgenaaide barokke cordeo van Equihof met siergespen onderaan voor wat extra gewicht, of de kralencordeo die ik eens zelf gemaakt heb van een oude riem.

Misschien kun je zelf alvast eens proberen met de materialen die je thuis hebt liggen wat je het fijnst vindt? Neem eens een oude teugel (enkel- of dubbelgenaaid), een rond touw (leadrope, halstertouw, string v je carrot stick) en probeer wat je in praktijk het fijnst vindt werken, dan weet je ook beter als je in de winkel staat wat je wilt. En wat je paard wil! Sjors heeft bijvoorbeeld een hekel aan alles wat rinkelt en flappert, dus daar kun je dan ook rekening mee houden.
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

dank je voor de talrijke tips xyzutu2
    Al heel wat zaken om rekening mee te houden en om uit te proberen

dankje!!!
    xXx Anke

senna,venus en kenzy

Bladwijzers

Forum Rechten