-
Forum Meubilair
Re: Hoofd schudden
Dat zichzelf happen klinkt toch als een uiting van frustratie.
Ik heb ooit een hengst gezien die zichzelf ernstig verwondde. Hij was compleet gefrustreerd doordat hij eenzaam opgesloten was (oftewel: de hele dag alleen in een stal stond).
Vertoonde jouw paard dit gedrag al direct toen je hem kocht? Weet je of hij het bij zijn vorige eigenaar ook deed? Stond hij bij de vorige eigenaar samen met andere paarden buiten?
Ik denk trouwens niet dat het schudden met het hoofd erop duidt dat hij het fijn vindt dat je hem aanraakt, of het zou meer een soort zacht knikken met het hoofd moeten zijn, waarbij hij wellicht ook pogingen doet jou te groomen. Maar zoals je het omschrijft klinkt het meer als een uiting van frustratie, pijn of ongemak.
Maar nogmaals, het blijft erg lastig om er iets zinnigs over te zeggen zonder het gezien te hebben!
-
Nou ja hij is 8 jaar hengst geweest, dus heeft wel altijd alleen gestaan, maar door tralies heen en over de draad heen had hij contact met andere paarden. Misschien dat hij zelfs met een aantal ruinen in de wei gestaan heeft. Dat weet ik niet en degene die ik dat kan vragen zit tot eind maart in het buitenland...
Ik heb hem 1 keer gezien voor hij naar mij toe kwam en toen was hij niet happy, puur omdat ie daar niet meer gelukkig was en het trainen voor de sulky zat was. Ook is hij behoorlijk in z'n trots gekrenkt dat hij gecastreerd is. Daarom is hij ook gestopt en moest ie weg daar. Omdat ik de zware beslissing moest nemen om mijn vorige paard uit haar lijden te verlossen had ik dus een stal leeg en kon wel afleiding en een nieuwe uitdaging gebruiken.
Ik vind het echt heel lastig...
-
Forum Meubilair
Zeker met deze aanvullende informatie klinkt het gedrag toch echt als een uiting van frustratie/zich onprettig voelen...
Ik ben nog steeds wel erg benieuwd of hij dit gedrag voorheen ook al vertoonde, jammer dat je dat nu niet kunt navragen.
-
-
Forum Meubilair
Nog even geduld dus maar. 
Wel leuk dat je samen met een Parelli-student hebt kunnen spelen! Fijn om zulke hulp voorhanden te hebben.
Forum Rechten