Op aanraden van Marja, met wie ik erover heb gepraat zet ik dit topic even om te kijken of er misschien nog andere inzichten in zijn.
Wat back-round info: Indy staat 24/7 buiten met haar shet/koe maatjes. Ze is dampig en krijgt daarom geen hooi maar kuilgras iedere dag. En omdat er nu geen gras meer op de wei staat (sneeuw/plat gelopen), krijgen ze wat extra kuil én ook brokken bijgevoerd.
Nu is er het volgende probleem. Bijna twee weken geleden heeft Indy een homeopathisch middel gekregen dat haar moest onderstenen bij haar dampigheid. Rond hetzelfde tijdstip is de eigenaar van de wei (en de shets) ze ook brokken gaan bijvoeren. En sindsdien (ik denk dat het vooral door de brokken komt, en niet door het middel) is Indy:
1 hyperactief
2 extreem schrikkerig
3 heb ik het idee (hoewel dat misschien onzin is) dat ze minder gelukkig is: ze kijkt minder vrolijk om het zo maar even te benoemen(maargoed of dit echt zo is, is natuurlijk maar de vraag, het klinkt misschien een beetje raar
)
En nu komt dit patroon me héél erg bekend voor.
5 jaar geleden, toen ik haar net kwam verzorgen kreeg ze zoiezo (winter of geen winter) brokken bijgevoerd. En haar gedrag was precies hetzelfde als nu: hyper, super schrikkerig: op dezelfde manier als nu, en ze zonderde zich veel af.
Ik heb dus echt het idee dat ze NIET lekker in haar vel zit.
Maar ik weet niet zo goed wat ik er mee moet.
Allereerst ga ik nu natuurlijk meteen uitzoeken wát voor brokken (wat er in zit) ze krijgt. En hoeveel. Want ik vind dit eigenlijk maar niks. Ik dacht in het begin dat het misschien door het middel kwam, maar dan zou het toch al een stuk verminderd moeten zijn volgens de homeopaat.
Ideeen? misschien willen jullie een beetje meedenken? ik zal morgen laten weten wát en hoeveel etc. ze krijgt.
Ik weet namelijk echt geen bal van voeding af.
Zou het kunnen dat er iets in zit waar ze 'intolerant' voor is?
Bladwijzers