Ik duim met je mee Gea.
Geef ze maar een dikke knuffel van mij![]()
Yvonne
Ik duim met je mee Gea.
Geef ze maar een dikke knuffel van mij![]()
Yvonne
@Trea, je geeft geen influenza entingen, maar als je dan bijv. op "tour" gaat en je gaat bijvoorbeeld een weekje Wimmen, vraagt hij dan niet om je entingspapieren?
Nee, is me nog om nooit gevraagd.Oorspronkelijk Geplaatst door lila
Toen ik naar Marijke de Jong ging, heb ik Amy speciaal daarvoor (omdat het in de reglementen stond) geënt, maar niemand vroeg ernaar. Daar baalde ik enorm van, want Amy is ó zo gevoelig voor dit soort entingen. Toen besloot ik voortaan het risico te nemen dat ik weer naar huis gestuurd werd. Tot nu toe nog nooit dus.
Enten is naar mijn mening voor een (ziek) paard best een belasting, dus na veel wikken en wegen heb ik dit jaar voor het eerst Ryan niet laten enten.
Het plan is om eens in de 3 jaar te laten enten tegen tetanus
Ontwormen doen we 4x per jaar gezamenlijk op stal.
"In all things it is better to hope than to despair."
Johann Wolfgang Van Goethe
Was laatst hier in de buurt een schriktraining, daar werd ook niet gevraagd om die papieren. Zou dan alleen de KNHS daar zich zo druk om maken? Omdat ik de optie open wil houden dat ik met Vash kan gaan starten moet hij jaarlijks geënt. Anders moet hij dan de basisenting overdoen, en dat zijn er 3 in korte tijd. Dan maar eens per jaar. Hou ook niet van dat kippeeiwit gedoe. Sla zelfs voor mezelf de griepprik bewust over hoewel ik wel in de doelgroep val.
Dat is ook precies de overweging waar ik lang overna heb gedacht, als ik ergens naar toe wil waar het verplicht is dan moeten die basisenting weer over.Oorspronkelijk Geplaatst door lila
Zelf haal ik al jaren de griepprik, lekker dubbel weer.![]()
"In all things it is better to hope than to despair."
Johann Wolfgang Van Goethe
Maar is 1x per jaar voldoende? Ik dacht dat de 'regel' om aan wedstrijden mee te mogen doen (is dat wat je bedoelt met KNHS misschien??) 2x per jaar is.Oorspronkelijk Geplaatst door lila
Dat is alleen bij de IJslanderwedstrijden zo Trea.
knhs wil volgens mij ook naar 2x per jaar
enting krijgt thinka tot nu toe 1x per jaar (ellende genoeg) huidige stal stelt het ook verplicht
ontwormen ga ik anders aanpakken, ook doormiddel van mestonderzoek, ben benieuwd
mijn katten worden overgens niet geprikt, hebben wel allemaal de basis gehad verder niet
Enten eens per jaar. Aan het eind van het jaar altijd. Dat komt nog van de eerste dracht van Pride. Dat was de beste periode om haar te enten en het veulen daar goed van mee te laten profiteren (Pride was vrij vroeg uitgerekend). Ontwormen om de ca 10 weken.
Ik heb endurance gereden en daar werd gecontroleerd op entingen. Eens per jaar was goed. Op dressuurwedstrijden van stalgenoten werd er zelden gecontroleerd.
Bladwijzers