Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 50

Topic: Verslag Playday 18 januari

Actief Forumlid ingejanssens's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

Verslag Playday 18 januari

Ik heb natuurlijk niet goed geslapen deze nacht. Toch wel een beetje zenuwachtig denk ik.

En dan om 7 uur deze morgen ging de telefoon, ik dacht, oei Liesbet is ziek ofzo ... Maar nee ... mijn paarden waren uitgebroken ... paniek ...

Goed dat alles al geladen stond en dat ik mij alleen nog maar moest aankleden. Vlug met de hele playdaybazaar naar de weide. Bart had ondertussen de paarden terug op de wei gekregen en dan hebben we nog een uur omheining kunnen herstellen. Wat die deze nacht aan het doen geweest zijn, dat weet ik niet maar dat was niet normaal. Van de paddock stond geeneen paaltje nog recht en de draad die lag helemaal aan de andere kant in de piste . Ik heb de paarden gecheckt en er was niets aan de hand, geen wondjes ofzo, ze waren alleen heeeeeeel moe.

En dan verder naar de Rietbeemden. En ik was nog eerst .

Dan heb ik de trailer binnengereden en dan ben ik begonnen met alles uitladen . Toen is Mieke (van Rengeltje) met haar dochter aangekomen en die hebben zo hard meegeholpen waarvoor echt heel erg bedankt!!!

Liesbet was er ondertussen ook en die heeft dan met Sara en Lotte de hele publieksomheining geplaatst en de omheining rond de opdracht met de ballen en alle opdrachten tegen de muur gehangen. En de Jan die heeft zijn werk gehad met de Carwash Maar ... om 10 u was de carwash klaar!!!

En dan zijn de eerste players aangekomen ...

13 paarden en begeleiders en ongeveer 20 bezoekers. De piste was goed gevuld. Eigenlijk zouden meer paarden voor plaatsgebrek gezorgd hebben, dus het was perfect. En er waren geen veiligheidsproblemen.

3 deelnemers hadden nog nooit Parelli gedaan, die hebben Liesbet en ik geholpen en die hebben een heel leerijke en leuke dag gehad! Eentje heeft alle opdrachten en tips van de muur gehaald en meegenomen , die gaat thuis nog veel oefenen denk ik.

Om 2 uur zijn de wandelaars vertrokken onder leiding van Liesbet, en dan heb ik met Sonja, Dirk en Bart de piste afgebroken. Ik heb net gehoord van Liesbet dat de wandeling ook heel goed en met het zonnetje, verlopen is.

Ik hoop dat de deelnemers tevreden waren. Ik denk wel dat dit voor herhaling vatbaar is.

Ben nu wel moe en beloof de foto's voor morgen.
    Mijn paarden zijn m'n echte vrienden
    https://www.facebook.com/groups/1409316672673002/

Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

Re: Verslag Playday 18 januari

Als jullie foto's doorsturen naar mij (ingejanssens_thuis@msn.com) dan zorg ik voor een mooie collage op onze website. Alvast bedankt.

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

ja ik denk idd dat meer paarden echt krappekes zou geworden zijn. Vond het een geslaagde dag! Jullie hebben dat goed gedaan. Soms was het even wachten voor je bij een opdracht kon bezig zijn, maar dan deden we tussendoor even iets anders.

Casandra vond de ballen echt geweldig! Staat denk ik ook nog wel ergens op een foto ofzo Want er stonden ineens een paar fotografen toen ik met casandra aan het voetballen was hahahaha

De playday duurde voor casandra een uur te lang. Ze was op het einde echt ambetant en wist met zichzelf geen blijf, mijn inspiratie was op

Toen de wandelaars vertrokken heb ik dan nog even het 8-pattern gespeeld rond het block en het gemolesteerde salontafeltje, zo kon ik casandra nog enigsinds rustig houden en haar op een rustige manier op de vrachtwagen zetten. Hoewel ook dat nogal chaotisch was in het begin. Maar uiteindelijk, na 5 keer op en af de camion bleef ze de 5de keer staan wachten tot ik haar vastgezet had.

Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

Tja, de salontafel is gesneuveld , maar daar diende ze voor. De verstevigde pallet heeft het in ieder geval goed gehouden en die kan ik zelf ook nog gebruiken.

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

ja dat palet was echt geweldig als blok! Ik ga er ook eens eentje maken denk 'k... is handig om je paard te leren met 4 benen op te gaan staan.

want ik heb thuis alleen twee boomstammetjes.

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Een kort verslagje van mij (wegens kaars-uit en verlangen naar zetel )
    Ik vond het fantastisch wat een opkomst er was met paarden, echt allemaal bedankt om langs te komen.
    Spijtig waren er minder bezoekers , en ik had nochtans gisteren op de plaatselijke radio reclame mogen maken .
    Voormiddag had ik lekker 'vrij' ik had de luxe van een groom (bedankt Mieke). Dus ik heb wat geholpen en wat gepraat met de bezoekers, er waren er een aantal die liever wat meer uitleg hadden gehad over waar we nu juist mee bezig waren, tja ik heb gezegd dat ze dan hun paardje hadden moeten meebrengen. De staleigenaar was oprecht verbaasd hoe goed alle paardjes het deden, hij stond versteld van deze 'rare', voor hem toch, activiteit.
    Namiddag kon ik met Amir aan de slag, en ik had het idee dat hij moest springen (maar hij niet ), tja daar ben ik maar mee gestopt eerst dit thuis maar wat beter krijgen voor ik het op een ander vraag.
    In het zadel met de bal bezig geweest, was heel tof, op het palletje... en dan wilden mijn kindjes ook wel eens rijden. Tja ze waren de hele tijd braaf aan het kijken en foto's trekken geweest. Dus verdienden wel een beloning . Zij willen absoluut volgend keer hun eigen pony meenemen, ik heb beloofd dat het kan als ze meer oefenen.
    En dan was het tijd voor de wandeling, 5 paardjes en 6 mensen gingen op stap, toen we nog moesten wachten zijn we nat geworden, maar daarna brak de zon door. Het was een zalige wandeling.

En dan kreeg ik een lift van Chantal en Ron (thanks), eerst hun paardje op de trailer en dan Amir, Amir had er niet zoveel zin in maar met de (deskundige) uitleg van Chantal ging hij goed op de trailer .

Conclusie: een fijne maar zeeer vermoeiende dag!

Enkele foto's komen eraan in mijn album, Inge ik ga ze allemaal binnenbrengen want het zijn er 250, inclusief de strontjes, en dat is iets teveel voor de mail.
    "Dromen komen uit..."

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

"Dromen komen uit..."

Het meeste is al gezegd dus ik zet even voor mij de plus- en minpunten op een rij:

PLUS
    - accomodatie
    - goede begeleiding en organisatie door Inge en Liesbet
    - vele spelletjes op verschillend niveau

MIN
    - het rijgedeelte: ik wou eens profiteren van de binnenpiste om me rijtechnisch verder bij te schaven maar zo goed als iedereen bleef grondwerken waardoor er dus echt geen plaats meer was om te rijden. Misschien volgende keer de piste in twee delen voor diegene die, na het grondgedeelte, toch willen rijden? Gelukkig is mijn honger gestild door de prachtige buitenrit!

TIP
    Misschien ook volgende keer (als er animo voor is) een soort tournament doen? Zo kan je ook de anderen eens bezig zien en leren van elkaar.

CONCLUSIE
    Een super dag en hopelijk meer van dat!

[size=99px]ps: Ik heb dat papiertje niet meer kunnen invullen. mag ik die gegevens ook gewoon effe doormailen? Ben zo benieuwd wat die prijs is.... [/size]
    Don't dream your life, live your dream!

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Hey Kathleen was jij er ook, verdorie toch ik heb je niet herkend. Voor de rest toch wel enkele forumleden ontmoet maar eigenlijk weinig gepraat.

Wij (ik en Eva) vonden het een geslaagde voormiddag. We waren lekker vroeg en konden mee de handen uit de mouwen steken bij de opbouw
    Toen kwam lieve Amir uit zijn knusse trailer, keek naar ons met zijn zachte oogjes. Ik moet toegeven dat ik slechts een beetje zenuwachtig was
    Liesbet heeft eerst de carwash, wat natuurlijk perfect ging.
    Wij zijn er niet in geslaagd alle oefeningen te doen.
    Het trailerladen is me niet gelukt. Amir vond vier voeten op een onbekende trailer net iets te eng. Maar het was leuk, we hebben er samen om gelachen. Amir is zo'n schattig paard, hij doet zijn best maar heeft wat cordate aanmoediging nodig. Dat doorzetten was is voor mij in normale omstandigheden al moeilijk laat staan met een paardje dat je zeker niet wil verknoeien
    De ballen vond Amir maar heel gewoontjes, hij was niet onder de indruk. Sommige mensen van het publiek wel als ik en Eva de bal over Amir's rug werpte zonder dat Amir een krimp gaf.
    Het zeil was een identiek verhaal. Alleen moet Amir beseffen als hij het zeil vasthoudt met zijn mond, ik het niet kan verwijderen.
    Het slalommen rond de pionnen, van op afstand en achteruit dat was voor mij een hele uitdaging. Ik wist niet hoe ik er moest aan beginnen en toch ben ik er in geslaagd Nogmaals Geweldige arab.
    Spingen over de tonnen is een maal gelukt en AMir heeft echt wel 10 keer bijna ja gezegd maar het toch niet gedaan.
    Verder zijn we dus niet geraakt

Ik kan alleen zeggen dat de organisatoren het echt geweldig hebben gedaan. Een dikke pluim.
    Liebet, je hebt een schat van een paard. Hij is een knuffelbeer vermomd als Arab. Hij is gewoon de max. Hij is zo relaxt en geniet echt van alle oefeningen, hij doet zijn best en geeft eigenlijk nooit op. ZAAAAALig. Bedankt dat we met hem mochten spelen.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

ooooh foei! Ik heb chantal niet eens herkend! Nu weet ik wie ze was!
    Er zijn een heleboel mensen die'k gezien heb, waar ik eigenlijk doordat ik mijn handen vol had met casandra weinig of niet mee heb kunnen praten. Maar dat is dan voor een volgende keer.

Mieke kwam al naar mij toe, anders had ik haar zeker ook niet herkend! Ik had me jou héél anders voorgesteld! Liesbeth kende ik vanop de foto's en natuurlijk sprong Amir er van alle paarden ook echt bovenuit bij mij maarja ik heb dan ook een zwak voor schimmeltjes

Ik vond het juist positief dat je niet hoefde te rijden... Maar inderdaad, daardoor was er best wel plaatsgebrek voor degene die wilden rijden. Casandra was gisteren absoluut niet safe genoeg om op te kruipen. Ik heb wel eens geprobeerd of ze rijdbaar zou zijn, dmv eens even langs haar te springen op het blok, maar ze was zo gespannen dat ik het er niet op gewaagd heb.

De accomodatie vond ik ook super! Grote mooie binnenbak! Misschien is het een idee om de kijkers er ook mee in te betrekken dmv simulatiespelletjes ofzo, want zij stonden te verkleumen heb ik begrepen.

Ik vond het echt een héél geslaagde dag! Heb een paar foto's waar ik opsta opgeslagen op mijn pc

Ik vond het juist positief dat je niet hoefde te rijden
    Ik heb niet gezegd dat ik het negatief vond dat het grondwerk ook in de namiddag werd verder gezet. Maar voor de mensen die wel wilden rijden (zoals ook op de planning stond) moet die mogelijkheid er dan ook wel zijn.

Hey Kathleen was jij er ook, verdorie toch ik heb je niet herkend. Voor de rest toch wel enkele forumleden ontmoet maar eigenlijk weinig gepraat.
    Ja heb van Liesbet gehoord dat jij met Amir bezig was daarom wist ik dat jij er ook was. Ik was er met Apollo (slanke haflinger). Ik vind het ook wel jammer dat ik met weinig forumleden heb kunnen babbelen....

Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

Hey kathleen,

Bedankt voor je evaluatie. Het was de eerste keer voor ons en we kunnen echt wel wat feedback gebruiken.

En het is inderdaad een goed idee om de piste in 2 te delen of om misschien in de namiddag een 2 de piste bij te huren om ons aan onze planning te houden. Want er waren er die maar geen genoeg kregen van het grondwerk .

Een tournament kunnen we de volgende keer ook inlassen. Hebben we nu bewust niet gedaan omdat we dan toch meer tijd nodig hadden en de piste te duur was om te huren en dan zou de kost voor de deelnemers te hoog worden.

En stuur je gegevens (adres en email) maar naar mij, dan kom je bij in de ton voor de trekking van de prijs.

Liesbet : we spreken deze week wel af want uwe bal en de paaltjes en misschien nog vanalles liggen nu in mijn trailer. Heb alles maar zo snel mogelijk opgeruimd om ze vlug mogelijk uit de piste te zijn. En de onschuldige hand van Lotte moet nog een winnaar trekken voor de Parelli prijs.

Willeke: Kan je die foto's doorsturen naar mij?

Tja en wat de forummensen betreft: ik denk dat we ons misschien de volgende keer op een of andere manier zichtbaar bekend moeten maken zodat we mekaar herkennen en leren kennen. Enige suggesties?

Amai 'The day after', ik heb precies een zware kater, van vermoeidheid. Zal een paar dagen moeten recupereren nu, maar ik kan van zo'n dag zo genieten dat ik dat er graag voor over heb!!!!!

Actief Forumlid Lies's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Parel
    Ik was er met Apollo (slanke haflinger).
    en wat wil je daar juist mee zeggen ??

Actief Forumlid Lies's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

ik vond het ook wel een geslaagde dag, zeker voor herhaling vatbaar! Dikke pluim voor de organisatie!!!!

babbelen zat er inderdaad niet in, maar dat zal ook wel te maken hebben met het feit dat we de piste zo optimaal mogelijk wouden benutten.

Mijn collega was ook meegekomen en ze heeft haar ogen uitgekeken. Ze vond het alleen een beetje spijtig dat er voor de bezoekers weinig uitleg was...Kheb wel uitgelegd dat dat niet de eerste bedoeling is van een playday....maar ik zal haar misschien wel eens mee naar een event krijgen om haar nog warmer te maken

EN inge, ik stuur ook even men gegevens door, want mijn papiertje zat ook nog in men rugzak

en wat wil je daar juist mee zeggen ??
    om misverstanden te voorkomen...

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten