even als uitleg op de titel,ze laat zich wel corrigeren,maar niet op een "standaard" manier,ik heb geen problemen met haar.
toen ik van de week ziek was heeft de stalhouder haar een paar keer buiten gezet en binnen gehaald,mn paard liet haar halster niet goed om doen (liep wat te klieren) en kreeg een tik voor haar neus (r heb er een hekel aan als een ander zonder reden je paard slaat,maar daar gaat het nu niet om),mn paard heeft zich daarop van de stalhouder weggedraait en zich niet meer laten pakken,de volgende dagen dat de sh haar pakken moest draaide ze haar kont naar de deur en liet de sh er nauwelijks in,met een hoop moeite kreeg die haar toch te pakken.
ik herken deze reactie van haar wel,toen ik haar net had heb ik haar ook eens wat te grof gecorrigeerd en dan corrigeerd ze jou dus ook meteen,ze laat merken dat ze daar niet van gedient is.
als ik haar waarschuw met mn stem,en duidelijk ben met lichaamstaal en haar met geduld behandel en op een respectvolle manier corrigeer dan heb ik geen problemen met haar en is het een super gehoorzaam paard.
ze luisterd graag naar je en volgt je commanda's graag op,maar je moet de dingen aan haar vragen,en niet commanderen zeg maar.
sh vind haar dus een rot paard,want ze luisterd niet en laat zich niet zomaar slaan,ja sorry,maar ik geef mijn paard wel gelijk,wat denkt dat mens niet zomaar,komt even de box in,meteen aan mn hoofd te friemelen,dan geef je aan dat je dat niet fijn vind en dan krijg je een tik....tsja...![]()
maar wat zegt dit over haar karakter?ten opzichte van andere paarden past ze zich aan,in sommige gevallen krijgt ze meteen de leiding,bij andere paarden laat ze zich gedwee wegsturen.
ik heb geen problemen met haar,noem haar een paard met zelfrespect.(en dat terwijl ze pas 2 is)
ik vind haar goudeerlijk,ik vraag iets aan haar,vraag ik het verkeerd laat ze dat merken,zo leer je met haar omgaan,vraag ik het op de goede manier dan doet ze alles voor je.
zijn er hier mensen bekend met de karaktergroepen van hempfling?waar zou ze in passen?ik vind het erg moeilijk om haar te plaatsen.
Bladwijzers