Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Van sloom paard naar yes paard!!

Actief Forumlid monique's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Van sloom paard naar yes paard!!

Hoi ,we zijn eind level 2 en Shadow reageert heel goed op het grondwerk, maar met rijden is hij niet vooruit te branden, hij sleept met zijn achterbenen, maar hij is wel ontspannen. Hoe krijgen we hem actief en ontspannen. Angela rijd met parellihalster!!

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Re: Van sloom paard naar yes paard!!

Hebben de impulsion programs dan niet geholpen? Raar toch, die dienen daar toch voor?

Nu ja, voor een sloom paard heb ik niet veel tips, Shiva is een enorm go-horse dus ik kan je niet echt helpen.

xxx julie

VOER!!!!!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Hehehe, of een keertje meenemen naar een cursus, he Amber
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Mar 2005

Ze krijgt al elke keer les van ron, maar alleen grondoefeningen, en wat die boekjes betreft, madam neemt er geen moeite voor om ze te lezen. Ben blij dat ik haar heb opgegeven bij birger, daar moet ze wel luisteren!!!! haha. Ik dacht misschien hebben jullie nog tips, want ook angela heb geen yes.

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

wat eline (heel subtiel ) ook al zei, ik denk dat de point to point een goede oplossing is. Met voer dus. ook met grondwerk erop letten dat het paard steeds actief is. Of laat haar de dvd my horse won't go zien, is misschien leuker dan de boekjes lezen, en het is een erg goede dvd!
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Dus als je paard duf is moet je hem haver voeren ofzoiets?

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

nee, zou ik niet doen, of hij moet echt duidelijk te weinig binnenkrijgen. Je moet hem motiveren door meer met voer te werken. het paard dus duidelijk maken dat hij ergens heen gaat, ipv rondjes en rondjes zonder comfort, ga je hem aanleren dat ergens heen gaan voer betekent. Dat kan je dan steeds verder uitbouwen.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Aangemeld
    Mar 2005

We zijn al aan het dokteren met het voeren, we geven nu stumix met kruidenongeveer 3/4 schep,speciaal voor zijn conditie. In het begin hielp het maar angela is minder bix gaan geven.en eten geven als beloning word hij happerig van. En als je hem wilt aaien, denkt hij meteen dat hij eten krijgt. Met het grondwerk reageert hij wel heel snel, alleen het rijden gaat niet zo. Hij loopt wel harder, maar hij tilt zijn achterbenen niet op.Ik zal achter die dvd aangaan. We zijn nu ook met de mama-papa techniek bezig.

In de level 2 boekjes staat dat point to point met voer uitgelegd. Als je voer op die manier gebruikt zal je paard niet happerig worden. Maar wel gemotiveerd om snel te gaan.

May the horse be with you!

Aangemeld
    Mar 2005

Dank je voor de tip, we gaan het proberen.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2004

ja, de dvd 'my horse won't go' is een aanrader! Voor mijn eigen short horse heb ik 3 'aan'knopjes ontdekt: 1. nieuwe, moeilijke oefeningen doen in een vreemde omgeving (de cursus inderdaad), maar dat is niet zo praktisch, 2. veel snappy overgangen maken (van achterwaarts tot galop en alles daar tussenin; snel door de fases heen), en 3. springen.
    Eerlijk gezegd heb ik ook nooit de point to point met voer gedaan, omdat mijn paard enorm gefixeerd en geobsedeerd is met en door voer ....

Aangemeld
    Mar 2005

Dank je, we hebben nu de dvd gezien, en zijn nu druk aan het oefenen, alleen met voer doen we het niet omdat hij stierlijk vervelend word. En angela had vorige week een springwedstrijd, maar zelf had ze ook niet zoveel snappy`s.

wat betekent stierlijk vervelend?

Wat wel apart is: Susan werd ook als short horse gezien en is dat misschien ook wel, maar een keertje veel snappy overgangen rijden en ze was impulsive: kon niet meer stappen of stoppen, wilde alleen nog draven en galoperen. Sowieso: een stukje galopperen herinnert haar eraan dat er boven draf nog een gang is, en dan is ze meestal daarna een stuk vlotter... apart beessie...

May the horse be with you!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten