Zet het probleem toch hier maar even neer, mischien hebben jullie goede tips.
Whoopie staat sinds een tijdje samen met 2 Friezen op de wei moeder en zoon Boy. Ze kunnen zo als groepje prima met elkaar opschieten, Whoopie staat onderaan in de rangorde maar in de dagelijkse omgang geeft dat geen problemen.
Als ik kom kom ik alleen voor Whoopie, en die haal ik dan ook alleen uit de wei, dan begint het probleem met name Boy kan dan erg vervelend doen hij is jalours. Vooral nu er niet zoveel met hem wordt gedaan is dat ook erger.
Ik heb mijn handen altijd al vol, een hand een touw waaraan een paard een stick die ik altijd meeneem en dan moet ik de draad ook open en dicht doen. Boy komt vaak ineens aangestormd op Whoopie of op mij. Ik kan hem dan wel achteruit zetten met mijn stick, maar tussendoor wil hij dan nog weleens weer komen dus een vervelend gedoe. Als ik terug kom heb je hetzelfde riedeltje, als ik hem vraag terug te gaan staat hij soms al te steigeren (imponeren).
Ik ben bang voor hem, ik zeg niet dat hij echt aanvalt, dat geloof ik niet voor hem is het een leuk spel , hij is groot en heeft veel energie dat komt veel te veel bij mij binnen, vaak doe ik al automatisch een stap teug, fout natuurlijk maar een natuurlijke reactie bij mij. Af en toe krijgt hijeen tik van mij, dan is het weer even goed maar duurt niet veel langer dan een dag. Soms probeer ik het anders op te lossen door ergens even wat hooi neer te leggen maar dat kan niet altijd op die manier.
Ik vindt het vervelend dat ik iedere keer weer die confrontatie aan moet gaan,kost mij ook energie merk ik.
Heeft er iemand goed tips, hem zoveel mogelijk uit mijn ruimte houden en van tevoren achteruit vragen dat doe ik al zoveel mogelijk. Tussendoor krijgt hij van mij ook een aai over zijn bol.
Hij heeft al eerder succes gehad met dit gedrag, eigenaar van een vorig paard durfde haar paard niet uit de wei te halen als hij in de buurt was, toch vindt ik het geen vervelend paard hoor, hij heeft geleerd dat hij op deze manier met succes kan imponeren, en dat vindt hij ook gewoon leuk. Hij probeert het gewoon bij iedereen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Bladwijzers