-
Actief Forumlid
blok vraagje
M'n vader heeft een heel mooi alluminium krukje (2 treetjes) dat hij wel wil vermaken om er een blok van te maken.
Dit zou betekenen dat ik een lekker lichtgewicht blok heb, wat wel heel stevig is. Aangezien ik het niet kan laten staan zou dit heeel fijn zijn
.
Mijn vraag is nu alleen hoe groot zou minimaal de bovenkant moeten zijn voor dat kleine beertje van me?
Een stalgenootje heeft een blok laten maken wat vrij groot is, maar dat is volledig van ijzer en de sleept je een breuk als je het wilt gebruiken en het kan alleen maar binnen de longeerbak gebruikt worden, omdat ik anders een hernia heb, maar hier wil Anoek nog wel eens overheen stappen (ze snapt nog niet helemaal precies de bedoeling en wil zo snel mogelijk dat koekje
.)
Marleen
-
Re: blok vraagje
Ligt eraan of je uiteindelijk wil leren dat zij er met 4 benen op kan of gewoon met 2
met 2 benen heb je wel genoeg aan stuk van 40L x 30B of 50L x 40B
Wij hebben een houten blok die niet te tillen is, maar hij blijft dan ook gewoon liggen jammer dat dit bij jullie niet kan..
-
Begrijp ik goed dat er een paard op moet staan? Als het die van jouw avatar is dan vraag ik me af of een aluminium trapje wel stevig genoeg is... Maar misschien is het wel een heel stevig aluminium?
(Aluminium heeft ongeveer de helft van de stevigheid van ijzer, dat betekend dat het aluminium 2x zo dik moet zijn als staal om hetzelfde gewicht te kunnen dragen)
-
hihi zaffy ja dat is die van het plaatje 
De grote kleine reus, is het niet een idee om ergens een blok hout gratis vandaan te scharrelen.. ?
Dat je die ergens stiekem in de bosjes rolt ofz
-
Actief Forumlid
Het trapje is berekend op zware dingen als ik het moet geloven, maar heb er geen verstand van.
@Marjo: ga eerst even deze maten meten en laten we eerst maar met 2 voorbenen beginnen, dan zien we later wel weer verder.
En wat betreft het in de bosjes rollen
, hoeft niet eens stiekun zou zo ook wel mogen, maar midden in de bak is iets teveel vam het goede.
Krijg je opeens een Piaffe op het blok
. En er zijn nogal wat mensen die hun paardje slecht onder controle hebben knallen anders zomaar op het blok.
Bedankt voor het meedenken
Marleen
-
Goede ruiters daar dus, wellicht als je een licht blok heb dat je aan de kant buiten de bak kunt leggen,
Is zo ongeveer een gokje hoor die manen, mischien kun je het uittekenen op het zand en je paardje er dan even opzetten,
Succes
Forum Rechten