Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: ervaringen Cheyenne DryTex Kids

ervaringen Cheyenne DryTex Kids

[size=99px]Sorry als het niet goed staat, ik ben nieuw hier [/size]
    Wie heeft er ervaringen met Cheyenne DryTex Kids, ik zit er aan te denken om er een aan te schaffen dus vandaar deze vragen,
    wat zijn jullie ervaringen ermee? en op wat voor een pony heb jij hem liggen? breed/small groot/klein..

en is het goed te rijden voor kinderen die net beginnen met paardrijden?

Alvast bedankt!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: ervaringen Cheyenne DryTex Kids

Het geeft niet dat je nieuw bent.. maar het is hier op dit forum wèl gebruikelijk dat je je even voorstelt in het voorsteltopic, voordat je vragen stelt

Ik heb geen ervaring nog met de Drytex kids. Wel met de 'volwassen' drytex. Ik vind zadel is mooi van kwaliteit. Zeker ivt de prijs. Het zit/rijd verder als een gewone Cheyenne.
    Ik denk dat het opzich een prima zadel is voor kinderen die beginnen met rijden. Het is relatief zacht, ze zitten dicht op het paard en worden niet in een houding gedwongen, waardoor ze een mooie onafhankelijke zit kunnen ontwikkelen

Bedankt voor je reactie, ik ga me gelijk voorstellen!
    Ik dacht al zoiets maar ik wilde graag nog wat meer er over weten.
    Ben al wat wijzer geworden nu gelukkig.

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Weet het van de drytex niet, maar heb voor mijn dochtertje een gewone Cheyenne, wat ze altijd prettig vond rijden.
    Ze is sinds kort overgestapt op een arizona van Barefoot, maar dat heeft andere redenen (de knop geeft voor haar een zekerder gevoel op een knol van 1.70).

Marleen

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Ik heb ook een 'volwassen' Dry Tex
    Vind het een heerlijk zadel. Het zit erg lekker. Ik denk dat het super is voor kinderen om hiermee te leren rijden, om dezelfde redenen eigenlijk als die Nienke07 heeft genoemd
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Oke, dan denk ik dat ik maar eens een proefzadel ga aanvragen . Dan kunnen ze zelf bekijken of ze het wat vinden en in die tussentijd zal ik dan ook wel even op mijn paard stappen om te kijken of het echt wat is. en als het goed ligt en ze kunnen er lekker op zitten dan komt er denk ik snel een Barefoot hier, hihi . Bedankt voor de reacties!

Ik heb de roze en de blauwe drytex kids voor de shets, bevalt heel goed. Het geeft de kinderen veel contact met de pony.
    De kinderen vinden het veel fijner dan zo een hard pannekoekzadeltje, ze rijden hier het liefst mee of zonder zadel. Juist voor beginners erg goed, ben benieuwd hoe je proefzadeltje bevalt. Oja 2 leskindjes hebben zelfs op dit zadeltje een cross uitgereden en dat ging super.

Super!! Ik heb er weleens een pannenkoek zadel opgelegd en ze vond het best lekker zitten maar het lag niet goed op mijn pony. Ik wil vooral aan de houding werken en daarom wil ik overstappen op boomloos (ook voor mijn pony's).

Bladwijzers

Forum Rechten