Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen...
Daarstraks ging 'k voor het eerst sinds een half jaar weer eens op casandra. Alles ging héél erg goed, tot op het moment dat ik haar in stap wil zetten... Ze is heel alert en geeft echt permission om op te stappen, dus het is niet zo dat ik te snel ga. Mentaal laat ze dat echt toe. Ik heb dan even gewoon zo gezeten, wat gefriendly'ed terwijl 'k op haar rug zat en toen wilde ik haar in stap zetten. Ik breng mijn energie omhoog, en neem de teugels omhoog om te vertrekken. Ik krijg totaal geen reactie. Ik leg mijn benen een beetje rond haar maar squeeze niet echt. Ik zwaai de leadrope met het uiteinde wat om me heen in de hoop dat dat energie genoeg brengt om haar in stap te zetten. Totaal geen reactie. Ik ga lager en lager en raak haar achterhand. Geen reactie. Ik nijp een beetje met mijn benen en ineens oren volledig plat naar achteren en het lichaam helemaal gespannen, klaar om helemaal te exploderen...
heb terug alle energie laten varen en wa friendly gedaan, met de gedachte: het is goed dat je tenminste reactie gaf, ook al is het niet de reactie die ik wilde. Dus ik probeer nog eens en ja hoor, na een zwaai met haar staart en een venijnige blik gaat ze in stap maar komt na een aantal passen weer tot stilstand. Voor mij best. Opnieuw wat friendly en opnieuw vragen om te gaan stappen, weer net zoals in het begin, uiteindelijk kreeg ik wel een aantal passen en ben ik gestopt. Dit was genoeg... Ik had geen zin om ruzie te gaan maken. Tenslotte wil ik niet opnieuw vallen.
Ik heb de indruk, allé eigenlijk weet ik wel héél zeker dat op het moment dat ik iets wil gaan doen terwijl ik op haar zit dat ze héél erg RB-I wordt. Ze wordt dan volledig catatonisch lijkt mij. Misschien vandaar die felle reactie als ik haar uit haar cocon haal... Op de dvd's zegt linda: don't let them go there... Vanop de grond kan ik het héél goed zien aankomen en kan ik het vermijden door haar aandacht naar iets anders te brengen. Maar ik weet niet goed hoe ik dit moet oplossen. Hoe kan ik iets vinden dat haar aandacht vraagt, en voldoende motiverend is om haar aandacht naartoe te brengen.
Ik vind dit echt vreselijk moeilijk en ik moet zeggen dat mijn angst om te vallen hier ook wel héél grote parten speelt om niet verder te gaan. Ik weet hoe ze kan bokken en stijgeren, dat heeft ze in het verleden al vaker gedaan. Ze is echt niet vals, maar ik denk dat ze het ofwel niet snapt, ofwel gewoon super saai vind.
Ik was al aan het denken om haar van point to point te laten gaan, vermits dat vanop de grond wel goed werkt. Maar dan moet ik haar natuurlijk eerst wel in stap krijgen...
Van nature uit is ze een LB-I, maar als ik haar nieuwe dingen leer gaat ze vaak naar RB-I tot ze door heeft wat ik bedoel en wordt dan super enthousiast en dan kan ik haar eerder omschrijven als LB-Ex...
En terwijl ik dit hier schrijf bedenk ik me net... heb ik hier een patroon van gemaakt? Misschien doe ik dit onbewust: opstappen en dan altijd iets vragen vb gaan stappen. Misschien moet ik eens proberen erop te gaan zitten, niets te vragen en er weer af te springen...
Hahaha jullie verklaren me waarschijnlijk zot!
Bladwijzers