Pagina 7 van de 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 105 van de 113

Topic: Ballen vraag

  1. #91
    Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Berichten
    1.625
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Ballen vraag

    @calippo: King is 1.70m. Ik durfde de bal niet zo goed nog harder op de pompen omdat het nu nog koud is, wil niet dat hij straks boem zegt als het 25 graden is Volgens mij is zo'n kruidvat bal ongeveer 60cm hoog, dus dan is de mijne toch zeker wel een meter.

    @mafhaf: King houdt erg van voorbeen-georienteerde spelletjes. Dat is soms wel lastig, want als hij iets nieuws ziet staan in de bak is zijn eerste reactie om er tegen aan te schoppen of te proberen erop te gaan (ook bij opstapkrukjes )

  2. #92
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Ballen vraag

    Ik heb 'm nog niet binnen? Misschien is de ING leeuw in de war. Zo ziet 'ie namelijk wel uit op TV....behoorlijk in de war....

  3. #93
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Ballen vraag

    Niet ING, wel de DHL. Kweet niet of het alleen hier in de regio is, maar ze hebben de ene computerstoring na de andere
    Zowel het betalen (met iDeal op website) als het afleverpunt geven problemen.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  4. #94
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Ballen vraag

    hier geen problemen met DHL... dat met betalen heb ik ook wel eens, maar dan doet hij het een uurtje later meestal gewoon.. pakketjes doen er idd wel wat langer over (2 a 3 dagen)...

  5. #95
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Ballen vraag

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    hier geen problemen met DHL... dat met betalen heb ik ook wel eens, maar dan doet hij het een uurtje later meestal gewoon.. pakketjes doen er idd wel wat langer over (2 a 3 dagen)...
    Sommige dagen proberen te betalen van half 3 's middags tot half 10 's avonds. Waarbij het om half 10 werkte aan de iDeal kant, maar niet bij DHL (geld afgeschreven, geen pakketlabels gekregen). En pakjes zijn soms wel 6 dagen onderweg
    Het is ook wat minder motiverend als het eindelijk gelukt is, je bij het servicepunt aankomt en dan rechtsomkeert kunt maken, want de verbinding is stuk en ze mogen dan geen pakjes aannemen.

    Er zijn nog genoeg verbeterpuntjes voor DHL. Misschien eens contact opnemen met Onno, om hun systeem te laten fixen
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  6. #96

    Re: Ballen vraag

    Hier ook een blauwe PN-bal. Helaas gesneuveld, terwijl er níet mee gespeeld werd.
    Het was de 2e al, de eerste kregen we direct vergoed. Die was 1,5 dag na het oppompen in twee stukken gescheurd. Deze 2e bal heeft het een paar dagen langer volgehouden, maar ook deze trof ik in twee stukken aan, finaal doorgescheurd.

    Heel erg jammer, want de paarden vonden het net zo leuk, maar ons ballenvertrouwen is een beetje weg. Moet er niet aan denken dat het tijdens het spelen gebeurt. Is die oude van ons net dapper, ploft de bal

    En ja... we hebben ons aan alle voorschriften gehouden, niet in 1 x oppompen, maar in fases, niet te hoog, enz. We snappen er niks van.

    Ik las dat de groene Parellibal ook niet echt stevig is.

    Wat dan wel? Zo'n megadure? Of maar met een eenvoudig (te klein) fitnessballetjes spelen?

  7. #97
    Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Locatie
    Ermelo
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.875

    Re: Ballen vraag

    Hier nog iemand blij met de bal, heb hem nog niet helemaal opgepomt hoor, vandaag de tweede helft, had een zere arm van het pompen (je moet er wat voor over hebben he..

    Today is a perfect day to start living your dreams!

  8. #98

    Re: Ballen vraag

    Ik ben nog steeds aan het wachten

    Eveline: Heb je mijn mailtje gehad?

    Groetjes Jildau

  9. #99

    Re: Ballen vraag

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door _Canter_
    Hier ook een blauwe PN-bal. Helaas gesneuveld, terwijl er níet mee gespeeld werd.
    Het was de 2e al, de eerste kregen we direct vergoed. Die was 1,5 dag na het oppompen in twee stukken gescheurd. Deze 2e bal heeft het een paar dagen langer volgehouden, maar ook deze trof ik in twee stukken aan, finaal doorgescheurd.

    Heel erg jammer, want de paarden vonden het net zo leuk, maar ons ballenvertrouwen is een beetje weg. Moet er niet aan denken dat het tijdens het spelen gebeurt. Is die oude van ons net dapper, ploft de bal

    En ja... we hebben ons aan alle voorschriften gehouden, niet in 1 x oppompen, maar in fases, niet te hoog, enz. We snappen er niks van.

    Ik las dat de groene Parellibal ook niet echt stevig is.

    Wat dan wel? Zo'n megadure? Of maar met een eenvoudig (te klein) fitnessballetjes spelen?
    die ervaringen had ik ook....helaas....de dure zijn toch wel de beste tot nu toe. Nog steeds niet stuk. We spelen toch zeker 2x in de week.
    Ik blijf dit topic toch even volgen. Interesant al deze ervaringen met spelende paarden. Het is zo leuk om te doen, ze hebben er zo veel plezier in. Heerlijk....

  10. #100

    Re: Ballen vraag

    Het 'knallen' vd bal schijnt te zitten in het oppompen onder een lagere temperatuur dan waar hij daarna in verkeert.

    Wij hebben dus, toen het fout ging:
    - eerste geacclimatiseerd
    - binnen stukje opgepompt , paar uur wachten
    - binnen zo groot als nog door deur past opgepompt
    - paar uur wachten, buiten verder gepompt
    - dag later wat bijgepompt
    - enz, tot in een paar dagen tot 1,20 gepompt

    De laatste keer pompen is eind vd middag geweest. Volgende dag, zonnige dag, was ie stuk. Dus het laatste stukje is opgepompt onder een lagere temperatuur dan waar hij later in verkeerde. Warme lucht zet uit, dus op zich een logische verklaring.

    Waarom onze 1e bal in de schuur na 1 dag geknald is weet ik niet, behalve dat in de schuur de temperatuur ook opgelopen was???

    Oplossing volgens PN moet zitten in het binnenshuis (bij hogere temperatuur dus) in fases helemaal oppompen. Dan deels leeg laten lopen, dan buiten weer oppompen. Ze werken aan een nieuwe beschrijving. Want de bal schijnt het toch lang vol te kunnen houden, wij zijn tot nu toe de enige waarbij het (2x!) gebeurd is

  11. #101

    Re: Ballen vraag

    Hoe zou dat dan zomers moeten? Je juist dan gaat spelen omdat rijden net te warm is om dan toch iets samen te doen.
    wat leuk is maar minder inspannend dan zwoegen onder de man in een veel te warme bak.
    Die van mij is zowel zomer als winter opgeblazen geweest dus koud en warm geweest...mag het afkloppen maar niet geknapt. s winters spelen we wel veel minder, of te koud of te nat. Dus verwijnd de bal achter in de stal tussen wat andere spullen die we s winters niet veel gebruiken. Soms komt hij te voorschijn op een zonnige koude dag. En soms ook niet.
    Zomers ligt hij bijna dag en nacht buiten en de hond speelt er mee hahaha...wel grappig...Hij moet dus wel altijd goed opgeblazen zijn anders kan de hond hem stuk bijten.
    Gelukkig maar dat jullie de enige zijn waarbij dit (2x) is gebeurd. De bal is nog vrij nieuw dus de ervaringen moeten nog komen. Geen gewonden...da's ook wel erg prettig

  12. #102

    Re: Ballen vraag

    Het gaat erom dat ie bij een temp. van 20-25 graden tot zijn volle grootte komt.

    Dus niet bij 12 graden voor het eerst (al zijn er fases aan vooraf gegaan) tot 1,20 opgepompt wordt. Want dan knalt ie dus als de lucht erin warmer wordt.

    Als het buiten dus nog te koud is, binnen helemaal opblazen (in fases!), beetje leeg laten lopen (dan lubbert ie wat, omdat er té weinig lucht in zit) en buiten weer tot die 1,20 oppompen. Want dan is het balmateriaal al op de juiste manier opgerekt.

    Het klinkt heel logisch en dit verklaart waarom het bij ons, ondanks veel voorzorgsmaatregelen, verkeerd is gegaan.

    Er komt trouwens ook nog iets van een hoes voor om de bal heen.....lijkt me ook interessant en een verbetering. Maakt het wel duurder, maar waarschijnlijk ook duurzamer.

    Wat voor bal heb jij dan Inger?

  13. #103
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Ballen vraag

    Onze bal is al aan het leeglopen

  14. #104
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: Ballen vraag

    onze bal is nog helemaal goed... ik was al een beetje bang toen ik vanmorgen ging kijken... maar hij is ook nog niet op zijn grootste opgepompt.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  15. #105

    Re: Ballen vraag

    Onze bal is al aan het leeglopen
    Dan is die lek gegaan en dat zou je toch moeten kunnen plakken? Net als een fietsband?
    Dat is wat anders dan die van ons, ik heb twee delen bal....dan wordt het lastiger

Pagina 7 van de 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •