Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: zoolkneuzinkjes

zoolkneuzinkjes

hey nu dacht ik eens na over dat het land zo hard is en net een maanlandschap is door het natte weer voordat het ging vriezen.

De paarden lopen er wel op maar moeizaam en zo langzaam mogelijk , nu lijkt het mij dat dat niet goed is voor de zool.
    Ik heb gewoon gereden en er niks van gemerkt.

Maar moet ik dan nog ergens rekening mee houden?? Hoe doen jullie dat??
    het grootste probleem van het paard zit vaak op zijn rug

Re: zoolkneuzinkjes

onze paarden lopen 1 route naar de waterbak wat redelijk glad is.. hierdoor lopen ze niet zo moeilijk verderop in het land is het redelijk te doen en niet hobbelig ofz..

verder heb ik er met rijden geen last van gehad maar na mijn idee kunnen ze dit opzich wel hebben ook al is het natuurlijk niet fijn

bij ons is het land overal vreselijk heuvelig zeg maar ze hebben een stukje bestraad smal stukje , maar toch zie ik ze achter in het land en als ze dan naar mij toe komen dan duurt het drie keer zo lang als ze er zijn , dus ze gaan er wel over zij het met erg veel moeite .

Ik weet niet of dat nu nog helpt.. evt zout strooien waardoor het ontdooit en dan aantal plekken glad maken met een hark of een schep..

o dat is wel een goed idee , dan kan ik de loop naar het water en om de ruif goed glad maken kan het altijd proberen .
    goede tip nu hopen dat het nog werkt

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door libertyodessa
    o dat is wel een goed idee , dan kan ik de loop naar het water en om de ruif goed glad maken kan het altijd proberen .
    goede tip nu hopen dat het nog werkt

Dat kwam ineens in me op.. misschien dat ik het zelf morgen ook ga proberen HAHA
    Waarom kwam ik daar vanmiddag niet op
    bij ons op de wei is de plek naar het huisje erg hobbelig en wil daar hooi in leggen maar dan gaan ze er niet in (omdat zo onbegaanbaar is)

overigens gaat het van de week weer iets dooien.. dan ga ik ook veel plekken proberen glad te maken.. daarna gaat het ALWEER vriezen argg

o dan moet ik er als de kippen bij wezen als het gaat dooien weer en dan gauw zout strooien dat wil vast , maar is zout niet slecht voor de hoeven dan??

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door libertyodessa
    o dan moet ik er als de kippen bij wezen als het gaat dooien weer en dan gauw zout strooien dat wil vast , maar is zout niet slecht voor de hoeven dan??
    dat weet ik niet

haha jammer ik denk jij weet het antw wel

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Bij ons op het land hebben ze ook een smal stukje vlak gemaakt zodat ze daarlangs kunnen lopen, Whoopie loopt ook erg voorzichtig, heb nog geen zoolkneuzingen gezien overigens.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

bij ons is het verschrikkelijk voor de moment... Ik denk eraan casandra weer enkel op het beklinkerde stukje te zetten. Ze heeft de ene zoolkneuzing na de andere... Nu is haar linkerhoef aant genezen van een open gesneden zweer ten gevolge van een kneuzing, nu begint alles vooraf aan weer in haar rechtervoorhoef... Haar hoeven zijn doordat ze zo week geworden zijn van de veel te natte wei ongelooflijk dun en zacht... Het duurt lang eer ze weer uitharden....

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Nacino vindt het ook rot! Ik merk dat hij minder naar de drinkbak loopt (héle actiefstal door) want als ik hem op stal poets drinkt hij steeds. Dat doet hij normaal nooit. Maar ze hebben gelukkig een flink stuk klinkers en een ruime stal vol stro.
    Zout door het zand en dan slepen voor het gaat vriezen helpt wel (ervaring met de bak op een vorige stalling) alleen wanneer je het vaak herhaalt ontwaterd dat stuk op een gegeven moment slechter (geen idee waarom).

Zout trekt water aan, dus dat is inderdaad niet echt een oplossing voor de lange termijn. Het is ook niet echt goed voor de hoeven, aangezien het zout ook vocht uit de hoeven trekt. Maar dan moet je denk ik wel flink wat zout strooien. Het beste is denk ik problemen proberen te voorkomen, door bij beginnende vorst de ergste kuilen en heuvels te egaliseren en dat goed bij te houden tot de grond echt hard is. Ik zie het bij de paddocks op mijn pensionstal: de paddock waar mijn paardje in staat met zijn vriendjes is redelijk glad en recht, doordat die paarden veel spelen en de kuilen en bulten steeds plat trapten. De paddocks met paarden die minder bewegen zijn het slechtst.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

ja je hebt ook helemaal gelijk , maar laat ik nou zo dom wezen en daar niet aan gedacht hebben van te voren .
    Vind dat echt dom van mezelf en baal dr van want de paardjes zitten er nu mee, maar goed ik kan het niet meer terug draaiien.

Wilma
    Guest

Kneuzingen aan de zolen is heel afhankelijk van je paard. Het ene paard zal er snel last van hebben het andere niet. Onze paarden hebben er geen last van. Ook niet in de Eiffel waar het pad steenachtig en niet glad was, ze lopen dan langzamer omdat ze eraan moeten wennen. Het is net als bij ons, als je altijd op blote voeten loopt zul je steeds makkelijker over stenen kunnen lopen.

Mijn zoon liep altijd toen hij klein was op bloten voeten, dpaden etc, maakte hem niets uit!!

Ik doe er niet zoveel aan het is zo en ze passen hun passen er op aan. Ons land is ook een maanlandschap.

En zout, liesbeth zegt het al, lijkt mij niet verstandig, daar waar het glad is hebben wij wat zand gestrooid.

Het is moeilijk om het voor te wezen want op het moment dat jij het nog glad kan maken en nog niet bevroren is, en de paarden lopen er overheen zal het weer een maanlandschap worden.

Ik hoop voor je dat je snel naar je eigen plek kan heb je dit probleem ook niet meer Jolanda

Bladwijzers

Forum Rechten