Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: hoorn groeit traag

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

hoorn groeit traag

Casandra heeft een hoefzweer gehad en met die zweer langs de onderkant uit te snijden heeft ze nu op die plaats een héél dunne hoefwand. Daardoor loopt ze echt ellendig op die bevroren modder. Wij hebben echt kuilen waar de paarden bij nat weer inzakten die nu bevroren zijn.
    Ze wil niet tot aan de stallen komen omdat ze dan door die doorgang van de wei moet en je ziet dat ze er echt last van heeft. Ze blijft ook echt op de zachtere stukken.

Is er iets dat ik haar kan bijgeven zodat de hoorn wat sneller zou aangroeien? Want dit vind ik echt zielig!
    Ik ben van plan voor het buitenrijden uit te kijken voor hoefschoenen. Ijzers zijn absoluut geen optie, omdat ik er heilig van overtuigd ben dat als ik het tijd geef dat het uiteindelijk wel goed zal komen.

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Re: hoorn groeit traag

Nee, gewoon wachten denk ik. Je zou iets onder de hoef kunnen tapen met wandelen, maar dat is wel echt een tijdelijke oplossing. Heel lang kan het nooit duren opzich. Bij Bully's helemaal open zool incl bloot hoefbeen duurde het iets meer dan 4 maanden denk ik.

En verder denk ik voor lief nemen dat ze niet echt op de harde modder kan lopen, hoe vervelend het ook is. Hoefschoenen helpen overigens zeker wel.

Sommige mensen beweren dat biotine helpt, maar ik geloof er eigenlijk niet zo in.

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

ja dat van die biotine heb ik ook al gehoord. Het resultaat zie je pas na een half jaar tot een jaar...

Bovendien: veel biotine-supplementen die je kant en klaar koopt, bestaan voor het grootste deel uit suiker! Niet doen dus! Geduld, langzaam opbouwen, goed voer en aangepaste 'arbeid' zijn de beste remedie. Hoefschoenen kunnen daar uiteraard bij helpen.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Bladwijzers

Forum Rechten