Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 36 van de 36

Topic: het gaat goed, wat nu ?

Actief Forumlid Ginny's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006

Re: het gaat goed, wat nu ?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door alytuiere
    Ik heb een half jaartje les gehad van Mehlika Nowak-Schuurman van http://www.allaroundperformancehorses.nl (uit Zuidwolde) Zij liet me ook wat gymnastiserende oefeningen meenemen, ook oefeningen aan de hand. Wel minder en een hele andere opbouw dan de klassieke dressuur, maar ik vond het fijne lessen.

Hier bij de blauwe buren kun je in dr profiel spieken

Mehlika ? De vrouw van Barry ? Ha, die geven toch les in Stadskanaal ? Dát zou mooi uitkomen....ik heb zowiezo al erg goede verhalen over het duo Schuurman gehoord.

Enne, ik dacht dat Florien toch erg prijzig was...nou...50 euro voor een uur is inderdaad een normale prijs. Tja, dat word bezuinigen...

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

haha je bent wel erg enthousiast om drie keer te posten. Mehlika is inderdaad de vrouw van Barry. Hele fijne mensen en fijne lessen, ook voor een dressuurruiter als ik haha. Ze wonen in Zuidwolde en geven hier in de buurt gewoon les aan huis volgens mij. Vriendin van me heeft momenteel ook les van haar aan huis in Coevorden.

Voor het gymnastiseren op de grond ( aan de hand) zou je ook mijn klassieke dressuur instructrice Margriet Wanningen kunnen vragen ( http://www.rechtrichten.nl). Zij komt uit Wanneperveen en vraagt 25 euro voor een les van 50 minuten + vervoerskosten maar dat zal voor jou minder dan tientje zijn (omdat je minder dan 70 km rijden van haar zit). Daarvoor mag je ook best een keer bij een van mijn lessen komen kijken.
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Ik post hier eigenlijk nooit meer, maar wellicht heb ik ook nog een leuke aanvulling
    Sinds een jaar ongeveer heb ik ook les van Mehlika, ze heeft me op een fijne manier geholpen om Walter in te rijden en door te rijden. Om het zo maar eens te noemen.
    Gymnasticeren vindt ze erg belangrijk en heeft me al veel bijgebracht over het longeren met dubbele lijnen en hoe je een paard op die manier kunt gymnasticeren. Het grappige is dat ik dus eerst de oefeningen vanaf de grond leer en daarna vanuit het zadel. Al merk ik nu wel dat ik verder begin te kijken. Op zich niks mis mee, maar ik begin nu ook een beetje richting klassieke dressuur te zoeken.
    Een kwpn'er is nu eenmaal geen quarter. Ze zitten fysiek gewoon anders in elkaar, andere spiergroepen hebben aandacht nodig. En dat betekent soms ook andere accenten in het grondwerk en het rijden. Als ik dezelfde oefening rijd met de quarter van mijn stalgenoot en met mijn eigen paard is het effect echt heel anders. De quarter verzamelt heel makkelijk. Je voelt zijn rug dan omhoog komen en hij begint echt anders te lopen. Mijn eigen paard verzamelt minder makkelijk. Hij is van zichzelf minder bespierd en heeft de neiging om zijn rugspieren weinig te gebruiken. Het ziet er dan voor een leek goed uit, maar in feite is het wel de moord voor zijn lichaam.

Gymnasticeren is dus goed en belangrijk. Kijk gewoon goed rond welke aanpak bij jou en je paard past. En natuurlijk moet het met het lesgeefmens zelf ook klikken.

Wilma
    Guest

Ik zag vandaag ergens dat Wim V. 50 euro voor 3/4 kwartier les kost. Klopt dan nog wel met mijn laatste lessen 30 euro per 1/2 uur.

Dit nog even voor je info. Veel succes met je zoektocht.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Die 50 euro voor Wim Vonck is als hij op locatie komt (in elk geval wel bij ons in Schaijk); deze prijs in inclusief reiskosten.
    Wat hij kost als je zelf naar hem toe gaat weet ik niet zeker, maar ik meen dat het dan iets van 25 euro voor 3 kwartier is.
    Maar hij heeft e-mail en telefoon, dus je kunt het hem ook zelf vragen.

May the horse be with you!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten