Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 36

Topic: het gaat goed, wat nu ?

Re: het gaat goed, wat nu ?

Mmmmm, Bent heeft het niet uitgevonden hoor. Ik ken weer mensen die er vanaf het begin bij waren en die wel degelijk tekortkomingen in de training zoals Bent hem geeft hebben ondervonden. Niets is heilig
    Daarbij zijn er wel degelijk verschillen in wat goed is voor verschillende types paarden. Het doel echter: "een biomechanisch correct bewegend (met ruiter!) paard" moet altijd hetzelfde zijn.

Sorry hoor, maar het is tegenwoordig alles "Bent" wat de klok slaat. Wat hij doet is al zo oud als de weg naar Rome. En er zijn wel verschillende manier om er te komen.

Het enige waarover je een zekere uitspraak kan doen is: "het is altijd verkeerd als het ten koste gaat van je paard"

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

ja want blijkbaar kan Bent net net als meneer Parelli zo hapklaar en 'vers' voorschotelen dat het de aandacht trekt van veel mensen...

Als het veel mensen trekt 'opeens', wat ook niet helemaal waar is...eigenlijk want er zijn al meerdere mensen hier langer mee bezig...dan moet er kritiek komen dat hij het niet bedacht heeft???

Volgens mij is niemand er hier van overtuigd dat hij het bedacht heeft hoor...
    En over die verschillende manieren ben ik het zeker eens...
    Ik zeg alleen dat de manier van Bent mij erg aanspreekt omdat het HELDER is....met voorbeelden, goede instructeurs, video's, veel plaatjes en verschillende opleidingsniveau's

En daarbij moet ik ook zeggen dat ik maar HEEL weinig mensen ken die zo mooi kunnen rijden als hij....en die nog leven ha ha ha
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Wilma
    Guest

Herman van Veen heeft veel mooie liederen en 1 ervan is:

Alles wat ik heb heb ik van een ander, alles wat ik weet weet ik van een ander, alleen mijn kippevel is van mezelf.

Natuurlijk heeft ook Bent niet het wiel uit hoeven vinden, hij heeft zich ontzettend verdiept in hoe ridders vroeger reden te paard, en hij heeft zich verdiept in hoe een paard in elkaar zit, hoe het werkt als je als mens op zijn rug zit, wat er moet gebeuren om ons op de rug te kunnen dragen. Het is niet niks om gemiddeld 70 kilo of 60 op je rug te dragen. Daarvoor moet wel iets gebeuren. Zijn theorie klopt waar hij het ook maar vandaan heeft en hoe hij het ontwikkeld heeft. Hij heeft zijn hele leven hieraan gewijd.
    Hij onderbouwt het, het is geen acracadabra, maar met tekeningen dvd's zijn boek etc., hoe paard vanbinnen eruit ziet en wat er moet gebeuren hoe je het sterk kunt maken, is heel goed beschreven. En hij ontwikkeld zich nog altijd hij is er nooit klaar mee zoals hij zelf zegt.

Er zijn er die dichtbij zitten zoals Anja Beran, maar er worden nog vaak belangrijke details vergeten.

En niemand hoeft het ermee eens te zijn, maar ik ben overtuigd. Ginny vraagt om een mening en ze kan zelf uitfilteren wat bij haar past.

Als jullie een mening mogen formuleren, mag een ander dat ook wel toch Er hoeft niets bewezen te worden lijkt me.

Soms zijn er echt van die rages in paardenland, qua instructeurs en rijstijlen dan. Jullie noemen bijvoorbeeld allebei "academische rijkunst" en dat dat DE manier van rijden is, maar weten jullie dan wat er bedoeld wordt met academische rijkunst? Iedereen heeft het erover en het klinkt ook heel bijzonder, maar waar gaat het eigenlijk over? Wanneer is rijkunst academisch.... het klinkt in elk geval erg bijzonder

Ik ken trouwens heel veel mensen die zo mooi rijden als Bent, eigenlijk zelfs nog mooier Ik vind zijn rijstijl met mega holle rug en steekbenen juist uitermate storend. Maar ja, smaken verschillen. Neemt niet weg dat hij idd net als Parelli een mooi hapklare brokken pakket heeft gemaakt en al veel paarden op weg heeft geholpen en dat lijkt me idd alleen maar goed.

Maar er zijn wel degelijk meer smaken die goed zijn voor je paard hoor. Kijk alleen maar al eens in de hoek van de Spaanse rijschool (Wenen) en klassiek opgeleide Portugese instructeurs.

Maar fijn dat jullie je draai lekker hebben gevonden bij Bent toch

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marleendenarend
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    er is ook een fijne westernstroming waar veel gymnastiserern in de vorm van SBW en travers gedaan wordt californische stijl, meen ik).

Weet jij of iemand anders wellicht bij wie ik daarvoor moet aankloppen? Iemand die thuis komt lesgeven?

Zeer benieuwd!
    Even mezelf aanhalen..... heeft er iemand verstand van gymnastiserend western-land?

(zoekt smiley die het bandje terugspoelt..... waar is die )

Mijn manier van formuleren was weinig constructief. En of jullie nu op mijn frustratie zitten te wachten..... ik denk het niet

Dus, ik neem de zeuriderige toon weg en dan blijft over: wat fijn dat jullie tevreden zijn met jullie lesgeefmens en ik hoop dat Ginny er ook 1 vind die haar en Romanic verder kan helpen

Actief Forumlid Ginny's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006

Dank je wel voor jullie reacties, het word er echter niet makkelijker op...haha ! Nee, serieus, dat ik aan het gymnastiseren moet, dát is duidelijk.

Ik ben, ookal woont ze nog geen 5 km verderop, nog nooit op haar open dag geweest, heb wel haar site gecheckt. Ik schrok nogal van de prijs van 50 euro voor een les van een uur. Ik geloof dat deze prijs ongetwijfeld te verantwoorden is, het betekent echter voor mij dat zeer regelmatig lessen (eens in de week) voor mij niet moglijk is. En dat is iets dat ik toch graag wil.
    Daarbij heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat je met Florien óf kunt opschieten, of he-le-maal niet.

Ik ga nog eens checken bij Wim, wie weet wat hij voor een les vraagt ?

Graag zou ik meer weten over gymnastiseren binnen het westernwereldje. Ik ken niemand die zoiets doet.

Aangemeld
    Jun 2006

Mee met spierversterkend werk!!
    Voor ieder paard, maar zeker voor een jong paard en zeker voor een paard dat je western wilt rijden.
    Niks mis mee, er is ook een fijne westernstroming waar veel gymnastiserern in de vorm van SBW en travers gedaan wordt californische stijl, meen ik).

Maar gymmen zult ge, voor uw paard!
    Heb je hier nog wat meer info over ?

Wilma
    Guest

Wim vroeg ongeveer 2 jaar geleden 30 euro voor een half uur, prijzen liggen allemaal ongeveer gelijk als je op dit niveau les neemt.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ginny
    Mee met spierversterkend werk!!
    Voor ieder paard, maar zeker voor een jong paard en zeker voor een paard dat je western wilt rijden.
    Niks mis mee, er is ook een fijne westernstroming waar veel gymnastiserern in de vorm van SBW en travers gedaan wordt californische stijl, meen ik).

Maar gymmen zult ge, voor uw paard!
    Heb je hier nog wat meer info over ?
    Nee, sorry, ik ben verder amper thuis in de werstenwereld.
    Je kan eens vragen via:
    http://www.wransite.nl/

May the horse be with you!

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

gymnstiserend western-land. De vraag is of dat in Nederland bestaat. Ik ken wel een duitser (die altijd op de equitana komt en twee jaar geleden de afsluiter was op de NH-dag) die een geweldige westernruiter is die ook alle zijgangen onder handen neemt. Ben zijn naam nu ff kwijt, zal het eens voor je opzoeken.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

Ik heb een half jaartje les gehad van Mehlika Nowak-Schuurman van http://www.allaroundperformancehorses.nl (uit Zuidwolde) Zij liet me ook wat gymnastiserende oefeningen meenemen, ook oefeningen aan de hand. Wel minder en een hele andere opbouw dan de klassieke dressuur, maar ik vond het fijne lessen.

Hier bij de blauwe buren kun je in dr profiel spieken
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Hoe heet ze ook weer... claudia rosler ofzo? Die geeft les/rijdt volgens californische stijl (voor wat ik me er nog van kan herinneren, tis alweer 4 jaar terug dat ik haar gezien heb). Zoals Klaus Penquit (de vader van Nathalie) die zo´n mooi boek geschreven heeft over Freizeit reiten.

Nouja, voor het geval ik alles door elkaar haal: hier een site met meer info: http://www.paardvriendelijkrijden.nl/
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Jun 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door alytuiere
    Ik heb een half jaartje les gehad van Mehlika Nowak-Schuurman van http://www.allaroundperformancehorses.nl (uit Zuidwolde) Zij liet me ook wat gymnastiserende oefeningen meenemen, ook oefeningen aan de hand. Wel minder en een hele andere opbouw dan de klassieke dressuur, maar ik vond het fijne lessen.

Mehlika ? De vrouw van Barry ? Ha, die geven toch les in Stadskanaal ? Dát zou mooi uitkomen....ik heb zowiezo al erg goede verhalen over het duo Schuurman gehoord.

Enne, ik dacht dat Florien toch erg prijzig was...nou...50 euro voor een uur is inderdaad een normale prijs. Tja, dat word bezuinigen...

Aangemeld
    Jun 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door alytuiere

Mehlika ? De vrouw van Barry ? Ha, die geven toch les in Stadskanaal ? Dát zou mooi uitkomen....ik heb zowiezo al erg goede verhalen over het duo Schuurman gehoord.

Enne, ik dacht dat Florien toch erg prijzig was...nou...50 euro voor een uur is inderdaad een normale prijs. Tja, dat word bezuinigen...

Bladwijzers

Forum Rechten