Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 36

Topic: het gaat goed, wat nu ?

Actief Forumlid Ginny's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006

het gaat goed, wat nu ?

Het gaat KEI-goed met Romanic en mij !! Gisteren weer een heerlijke buitenrit gemaakt, saampjes met vriendin Olivia op haar arab Magic en haar hubbie Jeroen op Norg de tinker.
    Vanwege het weer dacht ik in de eerste instantie een hengst aan mijn touwtje te hebben, maar na wat games in het bos kon ik helemaal safe opstijgen en wegrijden, op een parelli natural hackamore een heerlijke relaxte rit gereden met mijn puppie-pony.

Maar nu het volgende; ik heb het gevoel meer dressuurmatig les te moeten hebben, western welteverstaan, bitloos. Kijk, door de bossen denderen kunnen we, oefeningen/patronen rijden in de bak hebben we meer moeite mee. Romanic is nog erg jong en hoeft van mij ook absoluut niet perfect te lopen. Maar ik vind wél dat we moeten oefenen hoe we een fatsoenlijke wending moeten kunnen maken, of een circel. Hij moet meer balans krijgen, ik nog véél meer .
    Alleen, in de bak oefenen gaat 'm niet worden.

Maar wat kan ik nou het beste doen ? Moet ik westernlessen gaan nemen ? Freestyle lessen ? Om de hoek bij Wim V. aankloppen ? Lessen van een BF' er (bekende forumster) ? Ik weet het niet goed, wat ik wel weet is dat ik westernrijden erg leuk vind, pleasure, met name Trail. (Pennydroom: op de Parelli Natural Hackamore een trailwedstrijdje meedoen: zó kan het ook ...) Ook zou ik graag eens een endurance kennismakingwedstrijd mee willen doen, lekker veel in het bos trainen en dan als team een prestatie willen behalen.

Wat kan ik nou het beste doen ?

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Re: het gaat goed, wat nu ?

Jij woont lekker dichtbij Florien...met trailer en dikke auto heb ik vernomen...

Ik kan je echt geen beter gymnastiseer mens aanraden dan zij...goed, onderbouwt, ligt, fijn, begripvol en blij met een parelli achtergrond.
    Ik snap dat westernrijden leuker is dan op de grond naast je paard lopen de eerste paar maanden maar ik heb nu meerdere keren les gehad van haar en nog nooit het idee gehad dat ik zoveel kon leren in een paar dagen tijd.

Vooral over ECHT goed bewegen. Er is namelijk maar 1 goede manier van bewegen voor een paard....en als je weet hoe het eruit ziet en waar je op moet letten kan je ermee aan het werk....

De resultaten zijn ook echt verbluffend vind ik....van kreupel zielepootje naar stoere quarter in 2 maanden....al zijn we er natuurlijk nog lang niet!

Daarnaast kan je natuurlijk doen wat je wilt....maar je paard goed en soepel houden is zo vreselijk belangrijk....
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Actief Forumlid Ginny's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door anroomy
    Jij woont lekker dichtbij Florien...met trailer en dikke auto heb ik vernomen...

Ik kan je echt geen beter gymnastiseer mens aanraden dan zij...goed, onderbouwt, ligt, fijn, begripvol en blij met een parelli achtergrond.
    Ik snap dat westernrijden leuker is dan op de grond naast je paard lopen de eerste paar maanden maar ik heb nu meerdere keren les gehad van haar en nog nooit het idee gehad dat ik zoveel kon leren in een paar dagen tijd.

Vooral over ECHT goed bewegen. Er is namelijk maar 1 goede manier van bewegen voor een paard....en als je weet hoe het eruit ziet en waar je op moet letten kan je ermee aan het werk....

De resultaten zijn ook echt verbluffend vind ik....van kreupel zielepootje naar stoere quarter in 2 maanden....al zijn we er natuurlijk nog lang niet!

Daarnaast kan je natuurlijk doen wat je wilt....maar je paard goed en soepel houden is zo vreselijk belangrijk....

Florien ? Maar ik dacht dat die alleen maar les gaf aan mensen die de Klassieke Dressuur beoefenen ? Tja, Florien zit hier in Valthermond, da's 2 straten verder..

By the way. Ik heb er totaal geen problemen mee om maanden naast Romanic te lopen. Nu doen we dat ook, we wandelen saampjes veel door het dorp en doen dan games of alleen maar gezellig.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Je level 2 gaan halen . dat motiveert gelijk om alle gaatjes in jou of romanics opleiding op te vullen. Zegt een zéér ervarings deskundige. Een BFer langs vragen is natuurlijk altijd gezellig

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Nou van het behalen van je L2 krijgt je paard echt geen betere balans hoor, hij zal daar heus geen betere wendingen van gaan lopen en zich fysiek ontwikkelen!!!!
    Ik heb nog geen paarden gezien die fysiek wezenlijk verbeterden door het rondrijden met touwhalster, aan een losse teugel...

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

ow sollie hoor... ik reageerde eigenlijk meer rechtstreeks op Esther... omdat ik onlangs bij haar langs ben geweest

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Esther?
    Wie is Esther?

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Als je zo dichtbij Florien en Wim zit, kun je niet een proefles met beiden afspreken?
    En als je dan ook nog een BF vraagt, leg je alles naast elkaar neer en maak je je keus

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik geloof dat ik met Anna eens ben dat spierversterkend grondwerk iets is dat wellicht voor jullie op dit moment heel goed is. Romanic is nog best jong toch? Ik zou denk ik zowiezo nog niet zoveel met hem rijden... en al helemaal geen 'moeilijke' oefeningen onder het zadel...

Mee met spierversterkend werk!!
    Voor ieder paard, maar zeker voor een jong paard en zeker voor een paard dat je western wilt rijden.
    Niks mis mee, er is ook een fijne westernstroming waar veel gymnastiserern in de vorm van SBW en travers gedaan wordt californische stijl, meen ik).

Maar gymmen zult ge, voor uw paard!

May the horse be with you!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

?? Dat vind ik altijd van die nare uitspraken. Je zal het vast goed bedoelen, maar misschien kan de formulering anders.

En ja les; Fijn! Florien lijkt mij ook erg fijn en Wim is ook al zo goed. Zit ie echt bij je om de hoek? Aaaargh, mens wat een geluk!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    er is ook een fijne westernstroming waar veel gymnastiserern in de vorm van SBW en travers gedaan wordt californische stijl, meen ik).

Weet jij of iemand anders wellicht bij wie ik daarvoor moet aankloppen? Iemand die thuis komt lesgeven?

Zeer benieuwd!

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    ?? Dat vind ik altijd van die nare uitspraken. Je zal het vast goed bedoelen, maar misschien kan de formulering anders.
    Nou, goed in dit geval zou ik willen uitdrukken in duurzaam.... En er zijn veel mensen die zeggen dat ze duurzaam rijden...maar aan het eind van het liedje is er maar 1 manier die werkt voor het paard en dat is 'de goede'.

En er zijn zoveel meer slechte manieren om te bewegen dan dat er goede zijn...
    Ik vind het daarom zeer belangrijk instructie te hebben die het naadje van de kous weet en tot en met kan uitleggen hoe en waarom het dan goed is!
    Ik heb dan bij Florien gevonden....of bij de academische rijkunst....maar ik denk dat er ook tussen ridders nog wel een aardig verschil kan zijn.

Vandaar mijn verwoording!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Okee, dan zijn we het of oneens, of ik begrijp jou definitie van 1 manier niet Niet sarcastisch bedoeld overigens, ik denk dat echt, dat je iets anders bedoeld met 1 manier dan wat ik eronder zou verstaan.

Kom je er trouwens een beetje uit Ginny?
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Wilma
    Guest

Tja ik kan Anroomy haar opmerking helemaal begrijpen, er is namelijk maar 1 goede manier van bewegen voor een paard en als je de theorie van Bent hebt gehoord weet je waar je naar moet kijken en wat belangrijk is voor je paard.

Ik heb zelf ook les bij Florien na een hele weg te zijn gegaan. Heb freestyle gedaan, bij Wim Vonck een jaar les gehad, nog van iemand uit Duitsland les gehad.

Mijn paard bleef beroerd lopen. Nu ik 3/4 jaar bij Florien les heb begint ze echt goed in haar vel te komen. Ik merk het ook aan haar karakter die daardoor heel erg veranderd is. Florien is erg goed, doet alles met gevoel, weet waar ze het over heeft, is helder en duidelijk in haar uitleg, geduldig.

En als je paard goed rechtgericht is kun je er meedoen wat je wilt. Ik heb zelf een gangenpaard maar heb met haar nog niet in de tolt kunnen lopen. Eerst moet ze goed in haar lijf, bespiering zitten.

Het is adacemische rijkunst maar het gaat erom dat je paard op de juiste manier leert lopen om jou goed te kunnen dragen dat moet eerst gebeuren voordat je western kunt gaan rijden. En daar is Bent erg goed in, zijn theorie is zo kloppend.

Ben onlangs een week in Denemarken geweest en het heeft mij nog meer overtuigd. Ik was een recreatie ruiter en ben ik nog hou helemaal niet van dressuur etc. Maar dit is zo leuk omdat het veel goed doet met je paard en ik leer zoveel over het paard. Maar ik blijf een recreatie ruiter, dat wel.

Je kunt ook eerst van alles proberen, wat freestyle en kijken wat dat met je doet. Bij Wim V. kijken hoe die het doet en of dat je ligt en Florien. Je zou bij allen 4 lessen of zo kunnen boeken en dan voelen wat bij jou past. Is misschien een idee!!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten