Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: L1; nine steps backwards

Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

L1; nine steps backwards

Ik ben vorigew week tijdens mijn les begonnen met deze oefening! Op zich ging het heel aardig, maar dit kwam dan ook omdat mijn intstructrice er ook bij was en we het paard zeg maar met zijn 2 en achteruit kregen. Als zij er niet wat geweest was ze nooit achteruit gegaan!

Nu ben ik het van de week zelf gaan oefenen maar zonder instructrice erbi doet ze dus nix, of een ander persoon die haar achteruit laat gaan vanaf de grond!

hoe moet je dat dan ooit zelf aanleren???

Ook hadden we een oefening met zijwaarts stappen, op de gond gaat dit super, en als ik erop zit doet ze het ook als er iemand bij is die dit vanaf de grond vraagt, maar als ik er opzit en er is niemand bij snapt ze het gweoon niet??

ik ben benieuwd hoe jullie dit zelf hebben aangeleerd

groetjes Marjolein

Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Re: L1; nine steps backwards

oeps dit hoort bij riding! foutje... groetjes Marjolein

Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Hoi Marjolein.

Bedoel je wanneer je erop zit? Wanneer ze het dan niet snapt dan zou ik eerst nog wat meer oefenen op de grond. Waarschijnlijk snapt ze nog niet dat ze moet wijken voor druk wanneer jij in het zadel zit.

Heb je al genoeg geoefend op de grond. Wat zijn dan de fases die je maakt wanneer je erop zit?

Groetjes
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Misschien zou je als overgang ook kunnen oefenen door vanuit zone 3 je paard via de teugels naar achteren vragen. Anders misschien meer geduld hebben, en wachten tot ze ook maar een heel klein beetje haar gewicht naar achteren verplaatst en dan gelijk terug naar fase 1.

Tja... hoe heb ik dit aangeleerd..? Het ging vanzelf, waar ik eigenlijk toen heel verbaasd over was. Hij reageert ook heel licht op de porcupine achterwaards.

Op welke fase kun je je paard achterwaards laten gaan met porcupine zone 1?
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door P a i s
    Misschien zou je als overgang ook kunnen oefenen door vanuit zone 3 je paard via de teugels naar achteren vragen. Anders misschien meer geduld hebben, en wachten tot ze ook maar een heel klein beetje haar gewicht naar achteren verplaatst en dan gelijk terug naar fase 1.

Tja... hoe heb ik dit aangeleerd..? Het ging vanzelf, waar ik eigenlijk toen heel verbaasd over was. Hij reageert ook heel licht op de porcupine achterwaards.

Op welke fase kun je je paard achterwaards laten gaan met porcupine zone 1?

eigenlijk al in fase 1 als ik er naast sta! als ik erop zit en ik wil achteruit op dezelfde manier als op de grond gaat het wel , maar niet zo goed als op de grond! maar met 9 step backwards doet ze helemaal nix, blijft ze rustig staan, van"ja ik doe lekker nix hoor'! ha ha, maf paardje heb ik af en toe, maar wel grappig, ik denk dat ze het dan toch aan moet leren met behulp van een 2e persoon!

groetjes Marjolein

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Hmmm, als ze al op fase 1 achterwaarts gaat met de porcupine op de neus en een houding heeft van 'ja, ik doe lekker nix hoor', speelt ze waarschijnlijk haar eigen spelletje en heeft ze dus nog 'opposition reflex'. Tamara had hier ook zo'n handje van, kon goed achterwaarts als je grondwerk deed maar in het zadel moest je je maar bewijzen. Eddy heeft dit gelukkig opgelost (tijdens het inrijden) maar is daar ook best lang mee bezig geweest

Volgens mij heeft Eddy dit aangeleerd door o.a. eerst één teugel te gebruiken. Dus door de teugel naar boven te doen zoals Parelli ook laat zien op één van zijn video's. Hij licht de teugel dan elke keer omhoog en doet dit dan ook in fases. Fase 1 is teugel oplichten (omhoog), fase 2 is lichtjes naar boven halen (dus een op en neer beweging maken), fase 3 is fase 2 maar dan wat meer druk, fase 4 is dan weer meer druk dan fase 3 (uiteraard zoveel dat ze naar achteren neigt of loopt). Toen Tamara dit goed deed is Eddy pas de nine step backup met twee teugels gaan introduceren. En uiteraard de tip die al hier gegeven is: gelijk belonen als je paard het gewicht ook maar iets naar achteren verplaatst
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Actief Forumlid Antiope's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ik heb dat probleem ook gehad en ik heb het opgelost door step 9 heeeeeeeeeeeel lang vast te houden. Dat gaat ze geheid vervelend vinden waardoor ze wat gaat wiebelen en dan dus op het juiste moment loslaten. Een millimeter dr gewicht naar achteren schuiven is voldoende, daarop kan je verder bouwen.
    Je zult zien dat heeeeeel lang steeds korter wordt. Maar het gaat dus echt om 'passive persistence'.
    [size=10px]chris irwin certified trainer (silver/silver)
    http://www.paardenliegenniet.nl
    [/size]

Bladwijzers

Forum Rechten