Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 29

Topic: weerstand verhogen

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

weerstand verhogen

Hopenlijk kunnen jullie me verder helpen.

Andor heeft snel last van huidkwaaltjes. Zo heeft hij in februari altijd luizen. Ik ben expert in die rotbeesten en heb ze altijd heel erg nsle onder controle.

Het "gedoe" begon in september. Andor kreeg rare plekken op zijn kont. Dit bleek rainrot te zijn. Bizar, want het was al 2 weken kurkdroog!! DA advies was opstallen. Dit wilde ik niet en vroeg of een regendeken OK was. Dat kon wel, maar ik moest goed opletten dat het niet ging smetten onder de deken.
    Dit genas voorspoedig en de deken heb ik omgelaten. Het regende flink en ik was bang dat hij er niet meer goed tegen kon om zonder deken te lopen, hij had hem ondertussen al 1 maand om. Geen punt verder, zijn weidegenootjes bleven ervanaf en de deken hangt heel mooi stabiel.

Vorige week had An 3 luisjes!!! Verdorie. In februari wordt het al snel warmer en verdwijnen luizen. Het is nu december en de winter duurt nog 3 maanden. Luizen zijn behandeld en zijn weg. Ik doe nog 1 behandeling en dan is dit ook wel weer onder controle.

Vandaag zag ik helaas een klein plekje rainrot op zijn been. Dit heb ik behandeld met betadine en behandel ik volgende week met zinkzwavelpasta.

In september ben ik MSM gaan bijvoeren, helpt goed bij huidproblemen. Dit heb ik als een kuur gegeven.
    In oktober kon ik eindelijk aan Dodson en Horrel voer komen, dat voer ik nu.
    Verder krijgt Andor al jaren Trias Omega olie ( hij was headshaker en hooikoortspatient) en in de herfst ben ik weer met zeewier begonnen.
    Op aanraden van mijn juf geef ik nu sinds een paar dagen echinaeforce bij.

Ik had in de herfst willen ontgiften, heb ik niet gedaan, want ik kon mijn klei niet vinden Stom!!! Nu heb ik de klei weer gevonden, maar volgens mij heeft Andor al zijn kracht en energie nodig om zijn huid te herstellen .

Het rare is dat hij er geweldig uitziet en een hele open blik heeft. Hij heeft een superhumeur en we hebben veel lol samen. Het rijden gaat buitengewoon lekker en fijn.

Is er iemand die nog een tip voor me heeft? Relatief kleine kwaaltjes bestrijden en als de winter voorbij is, ontgiften? Toch nog een boost voor hem kopen? Het wordt zoveel allemaal...

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: weerstand verhogen

Lastig! Misschien zou je een keer bloed af kunnen laten nemen om te kijken óf en waar er misschien een tekort is zodat je dat gericht kan aanvullen. Ben het met je eens dat je supplementen goed overdacht moet geven en niet teveel. Knoflook is het enige wat ik zo kan bedenken wat ook goed is voor de weerstand. Foeneknof bijvoorbeeld is een combi van knoflook met foenegriek die veel gegeven wordt. Of lijnzaad gekookt?

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Dank voor je bericht Mo.

Ze krijgen iedere week slobber, op basis van gekookt lijnzaad.

Knoflook ben ik niet zo'n fan van. Het is niet bewezen dat dit goed doet voor dieren en bij te hoge dosering kun je bloedarmoede krijgen.

bloed afnemen vind ik dan wel weer erg radicaal... Kan een DA dan adviseren wat an tekort komt?

Vroeger stond hij bij Laarakker onder behandeling en was bezig met zichzelf te vergiftigen (omdat hij gras at, wat niet mocht).
    Ik zit er wel aan te denken om Drainage te geven, dat is minder heftig dan met klei ontgiften.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ze kunnen een mineralencheck doen. Van ruwvoer en bloed. En zo kijken of dat allemaal in orde is.
    http://www.gddeventer.com/nl/25184176-V ... ragen.html

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Ze kunnen een mineralencheck doen. Van ruwvoer en bloed. En zo kijken of dat allemaal in orde is.
    http://www.gddeventer.com/nl/25184176-V ... ragen.html
    Sponsord by Pavo

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ja, de schoorstenen moeten blijven roken. Maar dat maakt de uitslag niet minder betrouwbaar. Pavo wil rondom de verkoop van de supplementen stimuleren dat men eerst een checked alvorens supplementen te geven. En dat is een goeie zaak. Je maakt je tenslotte toch wat (niet onterecht hoor) zorgen. Luis, rainrot kan wijzen op verminderde weerstand, maar daar vind je niet echt een oorzaak voor. Je kan in het bloed ook ontstekingswaardes checken; er is veel aan te zien. Gelukkig heeft 'ie er ogenschijnlijk weinig last van, da's fijn. Als je het wilt uitzoeken, is dit een manier. Meten is weten.

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Toch nog een boost voor hem kopen? Het wordt zoveel allemaal...
    Een vitamine boost zou kunnen, ware het niet dat je eigenlijk het "probleem" moet aanpakken anders is het net water halen in een emmer waar een gat in zit.

Ik zal eens voor je kijken in mijn repertorium.....ben je bang voor een tekort aan iets?? Want ik neig nl. al naar het middel Psorinum.....ook door de huidklachten
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Is er iemand die nog een tip voor me heeft? Relatief kleine kwaaltjes bestrijden en als de winter voorbij is, ontgiften? Toch nog een boost voor hem kopen? Het wordt zoveel allemaal...
    Rozenbottels !

Google maar 's even op rozenbottels + paard
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Timbers
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Toch nog een boost voor hem kopen? Het wordt zoveel allemaal...
    Een vitamine boost zou kunnen, ware het niet dat je eigenlijk het "probleem" moet aanpakken anders is het net water halen in een emmer waar een gat in zit.

Ik zal eens voor je kijken in mijn repertorium.....ben je bang voor een tekort aan iets?? Want ik neig nl. al naar het middel Psorinum.....ook door de huidklachten
    Ik denk eerder dat hij zichzelf onvoldoende kan reinigen Dat was een paar jaar geleden ook zo en toen was hij bezig met zichzelf te vergiftigen. Ik weet gewoon niet zeker of hij iets mist. Zijn weerstand is gewoon niet OK, anders had hij deze kwaaltjes niet.

dank je Marianne, ik zal eens zoeken op Rozenbottels.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Hoi Hester

Als je denkt dat het een probleem is van afvalstoffen die zich ophopen dan zou ik toch gaan reinigen. Drainage composium bevalt mij super, je kunt wat laag beginnen en dan opbouwen en een langere tijd geven, dan zou je vervolgens nog Shindlers mineralen kunnen geven ipv groene leem, is ook minder heftig.
    En wat geven ze toch altijd bij de groene leem kuur voor extra weerstand??...even gekeken Silsterk en jeneverbes. Silsterk is voor extra weerstand.

Succes.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Hoi Janneke,

Ik heb ook Schindele mineralen staan

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

ik heb zelf de ervaring, dat ookal doe je alles nog zo goed het gewoon niet mag baten.

Zo heeft mijn ene pony nooit iets (even afkloppen) en mijn andere altijd wel wat.. heel vreemd, maar waar.

Ik ben zelf ook geen voorstander van een hoop krachtvoer, maar mijn ene pony krijgt toch een halve kilo subli zonder per dag en de uk een halve kilo slobber per dag (ze moet ook weer aankomen na ziekte). Dan halen ze toch net wat meer vitaminen en mineralen uit dan uit het ruwvoer, en verder een liksteen.

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

Volgens mij stond er in de Bit van Januari iets over kruiden en hun werking. Daar werd braamblad als weerstandverhogend aangeraden. Ik wil het nog wel even voor je nakijken.

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Als het mijn paard zou zijn, zou ik toch gaan reinigen, maar dan niet meteen "vol ertegenaan"
    Bijvoorbeeld eerst met leemwater, in plaats van met de leem zelf. Daarna een kuur met de halve dosering, en dan pas een kuur met de hele dosering.
    Verder geef ik als weerstandondersteuning Silsterk van de Silverlinde erbij. Heb daar met mijn pony, mn hond en met mn verzorgpaard alleen maar goede ervaringen mee.

Als je nog wat wil weten, kun je altijd even een pb sturen.

Gr lacuna

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Bedankt nog voor de berichtjes. Ik was een weekje weg en lees het nu pas.
    Andor krijgt nu een weekje rozenbottel erbij en 2 maal daags echinaeforce.

Zijn ogen gaan al wat meer openstaan, hij is werkwillig, maar zit duidelijk nog niet in een topvelletje.

Ik ga pas reinigen als t het warmer wordt. Hij heeft nu alle energie nodig om warm te blijven en zijn huidprobleempjes de baas te kunnen blijven.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten