Hopenlijk kunnen jullie me verder helpen.
Andor heeft snel last van huidkwaaltjes. Zo heeft hij in februari altijd luizen. Ik ben expert in die rotbeesten en heb ze altijd heel erg nsle onder controle.
Het "gedoe" begon in september. Andor kreeg rare plekken op zijn kont. Dit bleek rainrot te zijn. Bizar, want het was al 2 weken kurkdroog!! DA advies was opstallen. Dit wilde ik niet en vroeg of een regendeken OK was. Dat kon wel, maar ik moest goed opletten dat het niet ging smetten onder de deken.
Dit genas voorspoedig en de deken heb ik omgelaten. Het regende flink en ik was bang dat hij er niet meer goed tegen kon om zonder deken te lopen, hij had hem ondertussen al 1 maand om. Geen punt verder, zijn weidegenootjes bleven ervanaf en de deken hangt heel mooi stabiel.
Vorige week had An 3 luisjes!!!Verdorie. In februari wordt het al snel warmer en verdwijnen luizen. Het is nu december en de winter duurt nog 3 maanden. Luizen zijn behandeld en zijn weg. Ik doe nog 1 behandeling en dan is dit ook wel weer onder controle.
Vandaag zag ik helaas een klein plekje rainrot op zijn been. Dit heb ik behandeld met betadine en behandel ik volgende week met zinkzwavelpasta.
In september ben ik MSM gaan bijvoeren, helpt goed bij huidproblemen. Dit heb ik als een kuur gegeven.
In oktober kon ik eindelijk aan Dodson en Horrel voer komen, dat voer ik nu.
Verder krijgt Andor al jaren Trias Omega olie ( hij was headshaker en hooikoortspatient) en in de herfst ben ik weer met zeewier begonnen.
Op aanraden van mijn juf geef ik nu sinds een paar dagen echinaeforce bij.
Ik had in de herfst willen ontgiften, heb ik niet gedaan, want ik kon mijn klei niet vindenStom!!! Nu heb ik de klei weer gevonden, maar volgens mij heeft Andor al zijn kracht en energie nodig om zijn huid te herstellen .
Het rare is dat hij er geweldig uitziet en een hele open blik heeft. Hij heeft een superhumeur en we hebben veel lol samen. Het rijden gaat buitengewoon lekker en fijn.
Is er iemand die nog een tip voor me heeft? Relatief kleine kwaaltjes bestrijden en als de winter voorbij is, ontgiften? Toch nog een boost voor hem kopen? Het wordt zoveel allemaal...
Bladwijzers