Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: help oud en nieuw..

Re: help oud en nieuw..

ik heb mischien toch nog een andere optie gevonden.. danmoet hij alleen wel in de trailer.. maar is mar een 10 minuutjes ofzo.. en dan kan hij daar lekker buiten staan met een groepje ruinen.. denk dat dit wel het beste voor hem is..
    en ik heb inderdaad over die gel gehoord dat het inderdaad niet altijd werkt..
    maar ik denk dat ik toch voor deze optie ga.. dan hoeft hij niet in een klein hokje alleen in de trailer.. maar de gene die me komt halen doet ook nh dus dan kan ik het gewoon rustig aan doen.. super leuk zal hij hetnietvinden maar opzig is het best een nuchtere haflinger:P
    ik laat nog wel even horen wat ik ga doen..

heel erg bedankt alvast voor alle adviezen..

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Waarom breng je hem er niet deze week alvast heen? dan kan hij alvast even wennen aan zijn nieuwe plek, zonder dat de "hel losbarst" met oud en nieuw.

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lilian
    ik heb mischien toch nog een andere optie gevonden.. danmoet hij alleen wel in de trailer.. maar is mar een 10 minuutjes
    maar dan kan je het toch ook prima lopen???

Kan hij daar trouwens voor langere tijd blijven? Want een paard in de achtertuin in een woonwijk, k]De wei is niet direct aan een weg.. maar wel in een woonwijk.. mensen kunnen niet bij hem komenw ant eht is in een achter tuin[/quote]

En Lilian, wanneer ga je jezelf voorstellen? Want dat is wel gebruikelijk op dit forum, zeker als je steeds om raad vraagt...
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

met de trailer is het tien minuten maar lopen zeker een uur of vier... omdat je helemaal om moet lopen..
    ennuhh ik heb me al een keer voorgesteld hoor ben alleen een tijd niet geweest..

en die achter tuin is ongveer twee voetbal velden aan weiland dus denk dat ruim zat is voor twee paardjes denk je ook niet..en de woonwijk is aan de andere kant van de weg... woon in amstelveen.. dus ja hebben hier geen ongelofelijke polders ofzo.. dus moet het hier mee doen.. en geloof niet dat me paard te klagen heeft..
    dus ga daar niet langer blijven..

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lilian
    ennuhh ik heb me al een keer voorgesteld hoor ben alleen een tijd niet geweest.. ..
    Er staat géén voorsteltopic in de lijst met alle berichten die door jou geschreven zijn...
    Heb je een link?
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

is ook al een hele tijd geleden en zou de link egt niet weten.. was nog in de tijd dat ik ngeen eigen paard had. en heb toen ooitr van hier een mail gekregen of ik aan wou geven of ik nog mee leesde omdat ik nooit wat schreef.. en toen heb ik weer een keer wat laten horen.. maar ik zal me wel nog keer voorstelen als je daar blij van word
    zal ik van de week doen als ik meer tijd heb.. ga nu naar me werk.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

er zijn al allerlei adviezen gegeven, maar ik mis een belangrijk detail

Je veulen staat dus ergens op het land? Maar ervaring van mij leert dat in de polder bv weinig te merken is van het vuurwerk.. je hoort het wel, maar daar maken ze niks van.

Dus: in wat voor omgeving staan ze verder? En is er iemand aanwezig waar je veulen buiten loopt?

persoonlijk zou ik kiezen voor
    A) of bij die ruinen zetten, maar dan wel zeker 2 dagen op voorhand!!!
    B) erbij blijven tot het ergste vuurwerk voorbij is.

ja ik sta dus helaas niet in een polder.. ik woon in de stad.. en Me paard staat bij iemand in de wei.. de wei is in de achtertuin en de buren enzo hebben wat land en kassen enzo. dus daar word geen vuurwerk afgestoken maar de voorkant van het huis staat aan een weg.. en als je die oversteekt heb je gewoon allemaal nieuw bouw wijken waar dus heel veel vuurwerk word afgestoken.. dus de knallen zijn dichtbij en het vuurwerk is goed de zien in de lucht..

en de gene van wie het land is is wel thuis maarja.. hij weet niet zoveel van paarden..
    maar ik ga dinsdag naar die polder met hem lopen en laat hem daar een paard dagen met die ruinen staan.. en ga dan 2 januari weer terug..
    en hoop dat de verandering niet te groot is voor hem.. maarja ik heb liever buiten dan in zo klein benauwd hokkie staan..

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

meid over die paar dagen zou ik me echt niet druk maken.
    ik verhuis 1 januari weer, na een jaar en een paar maanden.. maar ja als ik weet dat mijn pony's het ergens anders beter hebben dan maak ik die keus gewoon..

ik vind het ook helemaal niet leuk dat ik WEER moet verhuizen, dit is me 4e stal in 5 jaar tijd..
    Maar ja: moet je ergens blijven staan als je weet dat je ergens anders betere huisvesting kan bieden? Zolang ze erop vooruit gaan wennen ze er vast wel snel, ik heb nooit echt gewenningsproblemen ondervonden in ieder geval.

Jij doet wat nu het beste is, daar komt ook even wat verhuis stress bij, maar beter dat dan helemaal alleen blijven met oud&nieuw. Je bent nou eenmaal afhankelijk van anderen en niet alles gaat altijd zoals jij het wilt, je weidemaatje doet niet wat jij graag had gezien en jij hebt een oplossing gezocht, daar gaat het om!

hij heeft een paar dagen samen met die ruinen gestaan.. hij was wel wat sloom en er niet bij met ze hoofd.. maar hij heeft het overleefd en staat vanaf vandaag weer samen met zijn vriendje

bedankt dat voor jullie hulp

En jij bedankt voor het laten weten hoe het gegaan is!

May the horse be with you!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten