-
wat kan ik nog meer doen met haar
ik had geen idee waar ik dit moest plaatsen,dus als het fout staat hoor ik het wel.
mijn paard is 2,5,ik doe wat grondwerk met haar zoals af en toe los longeren,wandelen,kleine schriktrainingen,maar ik wil meer met haar doen maar heb geen idee wat.
clickertraining heb ik al eens gedaan maar ze wordt dan erg gefocused op het voer,dit was niet echt een succes voor ons.
ik wil nog niet echt aan het werk met haar ofzo,daar is ze nog veel te jong voor,maar ik zoek wel wat andere dingen die ik ter afwisseling af en toe eens met haar kan doen.
-
Forum Meubilair
Re: wat kan ik nog meer doen met haar
ik vind dat je al best veel doet met je jonge paard hoor. Niet zozeer kwa belasting, maar gewoon kwa aantal dingen.
Als je dit goed afwisselt en om de dag iets met je paard doet dan heb je in een week tijd elke keer iets anders gedaan.
-
Je kunt dingen in stap doen
Zoals mijn muts is 1,5 nog maar.. Heb van de week 8jes gedaan met 2 playrollen ook mogelijk te doen met pionnen ofz..
Je zou langzaam dingen kunnen doen met wijken niet vaak & veel maar gewoon rustig aan..
Je kunt lichte dingetjes van vrijheidsdresuur doen, apporteren, voetje, spaanse pas.. kusje
Dit zijn de 8jes van Nicky..
evt iets met balken, op een hoogte leggen en tussendoor sturen.. of eerst op de grond.. en leren halthouden tussen de balken kleine stukjes achteruit..
beetje creatief en je komt een heel end hihi
-
vrijheidsdressuur lijkt me idd ook erg leuk om te doen?maar zijn die dingen ook aan te leren zonder gebruik te maken van voedselbeloningen en een clicker?
-
Ja hoor.. denk het wle ik gebruik wel voedsel beloning.. is er een reden waarom je dat niet wil?
zoals voetje kun je doen door achter haar been te kriebelen beetje kijken waar en dan tilt ze haar been op belonen met klopje op de hals of snoepje dan..
je moet hier wel duidelijk in zijn omdat ze anders gaan bedelen hihi..
Voor mij ene pony is het een motivatie om te doen,
anders heeft ze zoiets van ja buig lekker zelf maar HAHA
Forum Rechten