Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: Help! Ik zoek een pensionstal! Omg. Valkenswaard

Help! Ik zoek een pensionstal! Omg. Valkenswaard

Mijn lieve ponyruin mocht zomer en winter buiten staan in het gezelschap van andere ponies. Nu moet hij echter ineens op stal (of op een weitje helemaal achteraf zonder drinkwater, maar dat vond ik geen optie). Ze gaan nu veel ruwer met hem om en hij weigert vaak de wei uit te komen.
    Hij heeft het helemaal niet naar zijn zin en ik zoek dus met spoed iets anders in de omgeving van Valkenswaard (NB).

Wie weet er een pension voor hem? 's nachts op stal is niet zo'n probleem (liever niet, maar heel erg is het niet) als hij maar lief wordt behandeld en in een leuke groep staat overdag. Overdag weide- of paddockgang is wel een must.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Re: Help! Ik zoek een pensionstal! Omg. Valkenswaard

Pfoe, ik ben al een tijd weg uit Valkenswaard, dus zou zo gauw geen pensionstalling weten. Wil je perse op pension, met verzorging, of is iets als een gedeelde wei waar je de verzorging met anderen deelt ook goed? (in dat geval zou ik m'n zusje kunnen vragen of zij nog een weidegenoot wil, of wellicht iets weet).

Enne: mocht je interesse hebben in Natural Horsemanship les: zondag 8 februari kom ik lesgeven in Valkenswaard, dan kun je ook kennismaken met andere NH-ers in Valkenswaard en omgeving.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Hoi Forpony, klinkt niet fijn... Maar eh.. wellicht kan je je eerst even voorstellen voordat je een vraag stelt?

ForPony! Is dat van wow???
    Ik kom zelf uit eindhoven, omgeving nuenen weet ik wel 2 stallen maar valkenswaard niet

@ Callippo: Wat houdt het delen van die verzorging dan in? Het klinkt wel interessant namelijk. Ik zoek vooral iets met toezicht, schoon drinkwater en een of meerdere andere paarden of ponies die ook 's nachts buiten blijven staan zodat hij niet alleen is. Met een rijbak erbij zou ook fijn zijn.

@ nienke07: Nou ik ben eigenaar van een lieve pony. Daar rijd ik zelf niet op want hij is vrij klein, maar ik men wel met hem (bitloos). Ik probeer zo natuurlijk mogelijk met hem om te gaan. Zo train ik hem met een mengeling van Roberts, Hempfling en Tellington. Als hij niet fit is probeer ik het eerst met natuurgeneeskunde. En het liefste zie ik hem buiten in een kudde. Zelf woon ik eigenlijk in een dorp nabij Valkenswaard.

@ simone.vdm: ForPony! is eigenlijk een strijdkreet uit een webcomic. Vandaar. Nuenen vindt ik een beetje ver. Ik zou dan eerst door Eindhoven moeten en daar sta je nogal vaak stil i.v.m. files en stoplichten.

Ja die webcomic is gemaakt op basis van world of warcraft, wat ik veeeeel speel(de)

Wij roepen daar ingame ook altijd FOR PONY!! hele leuke strip is het

Helaas weet ik niks in valkenswaard

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

[quote="ForPony!"]@ Callippo: Wat houdt het delen van die verzorging dan in? Het k]
    Oh, toezicht is daar niet, tis gewoon een weitje, zonder verdere voorzieningen. Ik zie haar vrijdag, dan zal ik het vragen.

Heb je al kans gezien om het te vragen?

In ieder geval fijne kerstdagen!

Jammer dat ik geen reactie meer mocht ontvangen, gelukkig heb ik zelf al een leuke locatie gevonden waar hij begin maart al terecht kan. Het grenst aan de ene kant aan een klein bos en aan de andere kant aan een heel groot bos en hij mag lekker 24/7 buiten lopen in gezelschap van een kleine pony en een paard. De eigenaar heeft zelf best wel wat verstand van paarden en komt meerdere keren per dag een kijkje nemen. Er zit ook een fijne rijbak bij en in de wei staat een schuilstal waar ze ook kunnen drinken.

Op zijn oude pension wordt de toestand steeds lastiger. Hij haat zijn stal inmiddels en krijgt ook elke dag weer andere hoeveelheden voer. Hij heeft de afgelopen maand bijna onafgebroken diarree gehad. Ik voer hem stiekem bij met een constante hoeveelheid brok en hooi, maar ik zal blij zijn als hij weg mag.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Sorry ForPony, ik was vanaf 20 december op vakantie en pas 3 januari weer terug, omdat er ZO veel berichten op het forum waren geschreven, heb ik je berichtje niet meer gezien. Fijn dat je een nieuwe plek hebt kunnen vinden! Klinkt wel ideaal, met gezelschap, 24/7 buiten, een bos, een bak en een eigenaar met verstand van paarden. Da's vrij zeldzaam om allemaal bij elkaar te vinden

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ForPony!
    Op zijn oude pension wordt de toestand steeds lastiger. Hij haat zijn stal inmiddels en krijgt ook elke dag weer andere hoeveelheden voer. Hij heeft de afgelopen maand bijna onafgebroken diarree gehad. Ik voer hem stiekem bij met een constante hoeveelheid brok en hooi, maar ik zal blij zijn als hij weg mag.
    Waarom verhuis je hem niet alvast? Liever twee weken dubbel stalgeld betalen en het naar de zin hebben, dan zuunig zijn en je pony zien verpieteren...
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    Waarom verhuis je hem niet alvast? Liever twee weken dubbel stalgeld betalen en het naar de zin hebben, dan zuunig zijn en je pony zien verpieteren...
    Ja dat zou ik ook heel erg graag willen, maar nu is er nog geen ruimte voor hem. De wei is nog niet afgezet (en hij is nogal avontuurlijk) en de paarden die er nu staan gaan overdag in een kleine paddock. Da's natuurlijk prima voor paarden die elkaar goed kennen, maar vragen om ongelukken als je daar ineens een vreemde pony tussen plaatst. Hem kennende zal er wel eerst veel gegild, getrapt, gebokt en rondgerend worden voordat hij echt geaccepteerd wordt.

Maar het wachten wordt steeds korter.

Actief Forumlid Maroush's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2007
    Leeftijd
    37

Dat klinkt als een superplekje! Fijn dat je iets gevonden hebt

Bladwijzers

Forum Rechten