Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 33 van de 33

Topic: pony lijkt bullebak te worden......

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Re: pony lijkt bullebak te worden......

Weet je, ik vind het een eerste stap dat je kan zien wat de oorzaak is van zijn bullebak zijn. Als gedraagt zich als een bullebak maar is geen bullebak. Je zegt het zelf in de zomer als ie altijd buiten kan is er geen probleem nu wel. Dus de oorzaak zit hem in de manier waarop hij gehouden wordt. Hij is wat gefrustreerd en frustratie zoekt een uitweg. Waar ik niet mee wil zeggen dat het allemaal jouw schuld is. Het is gewoon een feit.

Een ander paar mouwen is er een oplossing voor vinden. Die vind je gewoonlijk niet achter een computer en vergt soms opoffering van jezelf. Hoe je het verder wil aanpakken hangt van jezelf af. Wil/kan je opzoek gaan naar een betere stalling? Wil/kan je zijn dag wat aangenamer maken? ens.....
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

oke, ik heb het 2 dagen van een afstandje bekeken.... er lijkt niets aan de hand te zijn. wat me opvalt; mijn pony en een van de andere zijn als water en vuur op sommige momenten. in een super grote wei lopen ze vaak samen en het zijn de enige 2 die veel spelen (bekvechten, stijgeren, bokken elkaar nazitten) ik en andere kijken met verbazing toe, het lijken wel veulens! dit gaat al jaren zo, in de winter in de paddock laten ze hetzelfde gedrag zien als in de wei. verder weet ik zeker dat ze gek op elkaar zijn! als wij na een maand buitenland terug komen is zijn maatje werkelijk door het dolle, hij hinnekt naar niemand maar hoor hem dan eens. en de eerste tijd is het dan ook rennen, bokken en gek doen... de anderen hebben het na een paar minuten wel gezien, hij niet als mijn pony een stap zet doet hij er ook een... als ik naar het spel van ze kijk is mijn pony dominanter, maar op de een of andere manier zoeken ze elkaar steeds op!

ps het probleem met de merrie is me nu wel duidelijk... in de wei was ze zijn vriendin, hij is in onze groep de enige ruin die zeker weet dat hij hengst is! (hij dekt ook) die keer dat hij met de merrie en een ruin in de paddock stond zorgden voor veel frustratie/agressie.. ik kon het toen niet plaatsen. die combinatie maken we dus niet meer!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten