Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Parelli Patterns: springen?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Parelli Patterns: springen?

Nu de donkere dagen voor Kerst eraan komen en de bak te blubberig/hard/onregelmatig is om echt te trainen, ga ik me de komende tijd maar vooral bezig houden met hersengymnastiek.
    En aangezien Sjors de laatste tijd enorm into balkjes en pionnetjes was en ik verschrikkelijk nieuwsgierig was naar de Parelli Patterns, heb ik dus net Liberty en On-Line via E-bay gekocht.

Nu ben ik erg benieuwd of er in deze pakketten ook gesprongen word tijdens het grondwerk? Heeft iemand ze al gekeken en wordt er ook met springen/plateaus en dergelijke gewerkt, of alleen met patronen om dingen heen?
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Re: Parelli Patterns: springen?

He Mirjam, leuk je hier weer te zien!

Het springen an sich zit niet in de patterns (ja, wel in het complete hindernis parcours, maar dan nog alleen als losse sprong, dus geen pattern op zich), maar je kunt natuurlijk wel de patterns uitvoeren met een hindernis. Dus ergens OVERheen in plaats van OMheen. Of je zet een sprong in het midden van de figure-8.

Met plateaus wordt wel veel gewerkt, daar begint de allereerste pattern namelijk mee
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Hee, leuk!

Ik zag trouwens gisteren net ook een geweldig Parelli plateau op de Duitse E-bay, met verschillende lagen die je op elkaar kunt stapelen:

Erg handig, volgens mij ook heel goed zelf te maken, en als je ze koop verschrikkelijk duur.
    Vooral je paard van plateau naar plateau laten stappen vind ik geweldig!

Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Heee dat is grappig, zo met 3 van die blokken en dan je paard erover heen laten klauteren!
    't Is alleen jammer dat ie blokken zo groot en zwaar (en duur) zijn, en waar laat ik die dan weer....

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Dat van die prijs was ook mijn eerste reactie, maar toen ik de Ebay.de advertentie las, stond daar dat je ze als bouwpakket aangeleverd krijgt, dus ik vermoed dat ze eigenlijk best makkelijk zelf te maken zijn.

Vijf (hard)houten planken, vier hoekijzers en een rubberen mat op de bovenkant om uitglijden tegen te gaan, en je hebt een behoorlijk ponyproof plateau. Tenminste, dat is de theorie.

Bladwijzers

Forum Rechten