Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Weidegenoot gaat weg...

Actief Forumlid Mieke_Cunna's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Weidegenoot gaat weg...

Beste forumvrienden,

Vandaag heb ik definitief te horen gekregen van een stalgenoot dat cunna's weidegenoot verkocht word, en dat ze een 2,5 jarige merrie gekocht heeft.
    Echter komt deze merrie pas als dr andere paardje verkocht is.
    Nu zit ik alleen in een twijfel, Cunna is erg gehecht aan dr weidegenoot maar tegelijkertijd kan ze dr soms ook niet uitstaan. Overigens de laatste weken doet dr weidegenootje steeds lelijker en soms echt vals..

Hoe kan ik het het minst zwaarst maken voor cunna?

Vandaag heb ik al tegen Cunna gezegt dat haar weidegenootje weggaat, en dat er een leeftijdsgenootje voor terug komt. Ik bedenk me van alles, zoals misschien al scheiden van elkaar beginnend met een uurtje per dag, of is het dan juist handiger direct te scheiden?

Groetjes,
    Mieke
    High five van: Binkie, Frummel, Robyn, Bo, Bondai!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: Weidegenoot gaat weg...

Komt het nieuwe paard direct als het 'oude' paard verkocht is, of staat Cunna eerst een tijdje alleen?

Ik zou ze niet tijdelijk gaan scheiden. Of heb je nu al problemen om de paarden uit elkaar te halen, als één van jullie iets met haar paard gaat doen?

Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Ik denk dat Cunna enkele dagen alleen komt te staan.. Tenminste dat is wat me stalgenoot wil, die wil niet s'ochtends haar ene paard verkopen en s'middags dr nieuwe ophalen. Geestelijk is dat voor haar te zwaar.

Problemen met Cunna eruit halen niet echt, maar ik kan niet alleen in de wei met Cunna samen wezen omdat zei dan contineu bezig is mij te beschermen. Vandaag de rollen omgedraaid en ik ben Cunna gaan beschermen. Dit vatte ze goed op! Gelukkig..
    Me stalgenoot heeft echter wel problemen om haar merrie eruit te halen, omdat Cunna een aandacht tiepje is en zei in elk mens de kans ziet aandacht en liefde te krijgen en geven..

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

De problemen die je noemt, zijn problemen die mensen hebben die niet in staat zijn hun ruimte goed te verdegigen.
    Ik bedoelde eigenlijk of de paarden er moeite mee hebben als het andere paard een tijdje uit de wei is.
    Begrijp ik goed dat dat niet het geval is?

Kan Cunna vanuit haar wei wel andere paarden zien?

Fijn trouwens, dat het lukte Cunna te beschermen!

Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Klopt Marja. Ik keek er even anders tegenaan

Moeite, euhm ze proberen niet uit te breken oid. Ze gaan alleen wel beiden een poos (10a 20min) rennen en hinneken. Zowel Cunna als dr weidegenoot eruit gehaald word als dr weidegenoot als Cunna eruit word gehaald. Maar Cunna blijft langer doorgaan... Tenzei ik erbij in sta, dan is de focus vrijwel direct naar mij toe gericht en gaat het gewoon prima.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Maar kan Cunna vanuit haar wei andere paarden zien?
    Als dat zo is, en ze kalmeert uiteindelijk wel als het andere paard de wei uit is, dan zou ik haar gewoon die paar dagen alleen laten staan en als je kan, dan wat vaker langsgaan.

Of heb je de mogelijkheid om een ander paard bij Cunna te zetten (weet eigenlijk niet hoe je staat, pensionstal, boer, veel andere paarden of juist niet?)?

Ik zou verder niks doen om het afscheid van het andere paard te vergemakkelijken, behalve dan wat je al hebt gedaan: haar vertellen wat er gaat gebeuren, dat ze eventjes alleen staat (vertel ook hoeveel nachten), en dat ze dan een andere weidegenoot krijgt.

Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Vanuit haar weiland, mocht ze alleen komen te staan kan ze contact maken met 1 en en andere pony kan ze gewoon zien.
    Oke, thanks!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Oh, nou dat scheelt al een boel!
    Dan zou ik me niet al teveel zorgen maken over die paar dagen dat ze alleen staat.

Bladwijzers

Forum Rechten