Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: (L1)Drivinggame lukt niet echt!

Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2005

(L1)Drivinggame lukt niet echt!

Hallo!...ik ben heel brutaal!..ben dus nieuw hier,hoi!..ik ben jasmijn 29 jaar en net "begonnen"met parelli..nickname is afkomstig van "mijn"paardje en ik kom gelijk met een vraag!!
    (zal me nog fatsoenlijk voorstellen in de daarvoor bedoelde topic)

Ik heb dus een vraag over de Drivinggame, gooi maar als ik het verkeerd doe..ik kom met de cs naar zn hals toe met ritmische druk zonder hem aan te raken...dan ga ik hem licht aanraken(nog steeds ritmisch)..tot steeds wat harder(totdat dat wel genoeg is)..bij zn kont doet hij het wel..moet ik hem nog wel aanraken...maar dat is een kwestie van een paar keer en aangezien we net begonnen zijn, vind ik dat al goed..maar op zn hals blijft ie stilstaan..of hij doet een stap naar achteren(dat is niet de bedoeling..of is dat dan toch ook "goed"???.hij verplaatst zich iig!)...de porcupine game gaat goed, ook op de hals en is echt een kwestie van lichte aanraking...

..wie weet mij te helpen

alvast bedankt!!
    Gr.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: (L1)Drivinggame lukt niet echt!

Waar ligt precies jouw focus als je hem wil laten wijken in de driving game?
    Denk je aan je 'life up'?
    Wat bedoel je met "totdat het wel genoeg is" bij het aanraken?

Als jouw focus goed is, je straalt genoeg energie uit en je bouwt je fases rustig op (fase 1 is nog niet eens bewegen met de stick he) dan denk ik dat je gewoon 1x een effectieve fase 4 moet gebruiken.'Het klinkt nu alsof jij gewoon nog niet tot fase 4 bent gegaan. En als het goed is heb je maar een paar keer fase 4 nodig om te zorgen dat je paard op de lichtere fases reageert.

Nu heeft je paard geleerd dat als hij maar blijft staan, dat jij vanzelf wel weer ophoudt met het ritmisch aanraken. En dat wil je toch ook niet he
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2005

..dank je wel voor je antwoord!!...heb op het andere forum ook alles al gelezen en ik kan aan de slag..volgende keer maar gewoon op 1 forum posten:O

en onder dat doorgaan met ritmische beweging totdat het genoeg is bedoel ik eigenlijk dat ik flink ritmische bewegingen aan het maken bent, echt op de hals!!!..de cs gaat echt flink tekeer tegen hem...en dan heb ik op een gegeven moment zoiets van "dit gaat op slaan lijken!"..en dan stop ik...denk dat ik het ook gewoon niet goed doet(weet het wel zeker!) en zal ik mn houding moeten veranderen?!...hij verroerd zich ook echt geen stap... hij wordt niet boos of weet ik veel wat..hij snap mij gewoon niet....maar tot hoever gaat die fase 4 dan???...ik denk zelf wel dat ik op de juiste positie staan, ik sta niet tever naar voren maar ook dit kan ik natuurlijk nog "uittesten"....zit nu echt op het midden van de hals en zelf meer naar schoft toe aangezien die eerst een stap achteruit deed dacht ik ook dat ik teveel naar voren stond...ik ga weer proberen!...

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Als je echt zo hard moet 'meppen' tegen je paard zonder dat hij een stap verzet, lijkt hij me OF heel bot, OF hij begrijpt het gewoon echt niet.

Is wel duidelijk dat hij iig niet bang is van de zweep

Bedenk ook dat paarden niet zo snel pijn voelen en de angst voor de zweep is daarom ook eerder angst om aangevallen te worden door een roofdier, dan dat ze bang zijn voor de pijn.

Maargoed, ff terug naar jouw probleem:

Heb je al geprobeerd eerst zijn hoofd wat meer weg te driven? Vaak is de schouder het deel van het paard wat het moeilijkst te wijken is en helpt het als je eerst het hoofd wat in de juiste richting kunt driven. De schouder volgt dan vanzelf. Het is niet erg als hij wat naar achter wijkt, als hij ook maar duidelijk zijn voorbenen/schouder iets opzij verplaatst.

Op welke fase gaat je porcupine nu? Als dat nog steeds meestal op fase 4 is, is het concept 'wijken voor druk' nog niet voldoende geinstalleerd.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

eh jasmijn... die reactie op het andere forum was van mij je kunt inderdaad net zo goed je vragen hier posten

Actief Forumlid Angelique's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    39

Bouw je de faces wel langzaam op en ben je duidelijk in de verschillende fases?
    Hoelang blijf je bij elke fase? anders moet je wat langer de eerste fases uitvoeren totdat je overgaat in face 4...omdat je zegt dat je zolang bij fase 4 blijft hangen...
    Groetjes Angelique

Actief Forumlid monique's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Heb je ook de friendly eerst gespeeld met je stick, en blijf kijken waar je heen wilt en probeer hem niet aan te kijken, mar kijk waar je heen wilt en life up. Denk aan de fases 1 IK VRAAG JE,2 IK ZEG JE, 3 JE GAAT en tenslotte 4 JE ZULT GAAN.Zodra hij reageert meteen druk weg en aaien. Hoop dat dit werkt succes!!!

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Is het eigenlijk zo dat je de druk automatisch verhoogt als je pony naar je tóe komt. Ik doe dat wel nml. Mijn stick/vinger blijft op een plaats en hÃ*j loopt er tegen in, is dat goed?

Actief Forumlid monique's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Volgens mij is het de bedoeling dat juist JIJ door je paard heen loopt. Jij moet duidelijk zeggen naar links of naar rechts, en hij moet voor jou uitwijken en niet andersom!!

Een principe, is, dat als je paard tegen je in pusht, jij met dezelfde druk blijft vragen wat je vraagt PLUS de druk die je paard tegen je in pusht. Dus ik denk dat je het wel goed doet.

May the horse be with you!

Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Als je echt zo hard moet 'meppen' tegen je paard zonder dat hij een stap verzet, lijkt hij me OF heel bot, OF hij begrijpt het gewoon echt niet.

Is wel duidelijk dat hij iig niet bang is van de zweep

Bedenk ook dat paarden niet zo snel pijn voelen en de angst voor de zweep is daarom ook eerder angst om aangevallen te worden door een roofdier, dan dat ze bang zijn voor de pijn.

Maargoed, ff terug naar jouw probleem:

Heb je al geprobeerd eerst zijn hoofd wat meer weg te driven? Vaak is de schouder het deel van het paard wat het moeilijkst te wijken is en helpt het als je eerst het hoofd wat in de juiste richting kunt driven. De schouder volgt dan vanzelf. Het is niet erg als hij wat naar achter wijkt, als hij ook maar duidelijk zijn voorbenen/schouder iets opzij verplaatst.

Op welke fase gaat je porcupine nu? Als dat nog steeds meestal op fase 4 is, is het concept 'wijken voor druk' nog niet voldoende geinstalleerd.

bang voor de zweep of stick is hij inderdaad niet en kan ook echt alles er mee doen!!..zwieren boven zijn hoofd, over zn lijf heen hangen en terughalen..dus friendly game zit echt helemaal snor!..bij de porcupine game gaat het ook goed, het is echt een kwestie van vingertoppen aanraken en hij wijkt al weg...maar misschien moet ik dit nog beter uitbreiden...ik denk gewoon dat ie het nog ff niet begrijpt, met Dimitri hebben we ook nooit parelli mee gedaan en hij is nu 21 jaartjes, misschien zit het nog ff te vast in zn hoofdje om het door te krijgen..moet wel om hem lachen want hij vind de cs echt helemaal leuk!..begreep in het begin ook echt het idee niet en wilde ff lekker spelen met de cs..en zeker als ik het touwtje daarvan over zn lijf liet glijden, net een hond die achter zn eigen staart aanzit!! ...hij is absoluut niet bot...mn vriendin heeft altijd een paard een paard gelaten en daarbij mag die ook gewoon lekker "zichzelf zijn"...hij heeft echt een eigen karakter...maar ik heb nu genoeg info om ff verder te kunnen, helaas gisteren niet...was ff met mn lompe hoofd van de trap af gevallen..maar we gaan vandaag of morgen weer verder

Bladwijzers

Forum Rechten