Hoihoi,
Gisteren wilde ik de games nog is doorgaan met Lazir. Had me ook bedacht dat ik alle games wel gedaan had maar de squeeze eigenlijk nog nooit echt.
Weet ook niet waarom, maargoed, dat ging ik nu dus maar doen.
Nu ligt onze bak met 1 zijde naast 'de buurman' zijn tuin, en die zijde is altijd heel erg spannend. soort heg zit er, en daarachter gras. Ze hebben een hond die nog wel is eng kan doen. Gister was er echter niets ergs achter de heg en liep hij keurig met me mee maar toen ik de squeeze daar ging doen vond hij t echt dood eng. ging er steeds hard langs. zelfs een keer in galop met een piepende hinnik erbij. Nu is dat dus eigenlijk vraag 1, hoe kan ik hier het beste mee om gaan? Hoe ga ik er voor zorgen dat hij daar confident wordt? toen ik het bij de andere zijde deed wilde hij het ook niet normaal in stap doen maar ging het al wel veel beter.
En nu mijn tweede vraag. Lazir heeft vanaf t begin dat ik m had altijd moeite met rechtsom aan de longe of circling. als hij eenmaal rechtsom zit dan gaat het goed (tijdje terug wilde hij nog wel is omdraaien, en nu doet hij dat af en toe als hij ineens weer iets engs heeft) maar dat gaat wel beter. Maar mijn probleem ligt nu echt bij het wegsturen naar rechts toe. dan moet ik echt bij hem staan en hem zo naar rechts lijden, want van een stukje van hem af lukt het niet goed, dan blijft hij staan en probeert eigenlijk meer druk te zetten op het touw en gaat het liefst linksom.
Dat kwam ik dus ook weer even goed tegen bij de squeeze game, hij stopte mooi en draaide mooi naar me toe, maar als hij dan naar rechts weer terug moest dan lukte dat niet.
Ik hoop dat mn verhaal een beetje duidelijk te volgen is, anders dan hoor ik het wel neem ik aan. Hoop dat jullie tips voor me hebben waarmee ik aan de slag kan gaan!![]()
Bladwijzers