Ik ben hier een tijdje niet geweest.. maar ik zit met een probleem.. Ik heb ene veulen van 1.5 jaar die dag en ancht op een weiland staat..(helaas geen schuilstal..) in de zomer met meer paarden maar nu alleen met een tinker.. Nou krijg ik gister te horen dat de eigenaar van de tinker ineens met oud en nieuw ze paard binnen gaat zetten.. Nou zit ik dus met een probleem want dan staat mijn pony alleen.. Ik weet niet wat ik moet doen.. Ik heb meerder opties.. maar allemaal zijn ze niet leuk
*ook opstal zetten(dit word pure paniek want heeft nog nooit in een stal gestaan)
*alleen laten staan(hij is nooit langer dan 2 uur zonder andere paarden gweest en dan ook nog met vuurwerk) wel had de dierenarts een bepaalde gel die ik kon geven waar hij rustig van werd.
* een shet van iemand lenen.. alleen nou hoor ik net dat ik die dan ook meteen moet kopen.. maarja dan zit ik met een shetje die ik dan weer moet verkopen(enige voordeel dsan zorg ik wel dat hij een goed tehuis krijgt en dat is nu de vraag want van wie die nu is draait het alleen om geld..)
* op de trailer zetten en ergens anders nartoe brengen waar hij wel buiten met andere paarden staat.(lopen is te ver en trailer vind hij niks is hij 1x in geweest toen hij van ze moeder weg gingen heb gene trailer om te oefenen en wil het geen trauma maken als dat het al niet is)
ja en nu dus te vraag wat te doen? heeft iemadn ervaring? ik weet het gewon egt niet meer..
De wei is niet direct aan een weg.. maar wel in een woonwijk.. mensen kunnen niet bij hem komenw ant eht is in een achter tuin.. maar in de lucht kn hij alles zien en de knallen zal hij zker horen..
ik hoop dat iemand me kan helpen.. alvast bedankt..
Bladwijzers