Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Pff... Welk zadel

Actief Forumlid Moon's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    32
    Dagboek Berichten
    14

Pff... Welk zadel

We hebben een aantal zadel op het ook;
    De starreck enduro
    De pegaso sport
    De Freeform Attitude
    (en misschien de GHOST ENDURO)

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met deze zadels en de onderlinge verschillen verschillen, of eventueel nog een uitbreiding voor ons lijstje.

Hier ons hele verhaal over zadels, voor de geïnteresseerde:

We (mijn moeder en ik) zijn voor Moon opzoek naar een zadel. Toen we hem kregen hadden we een bare-foot Cheyenne maat 2, dit zat niet zo fantastisch op een veel te dikke, breed gebouwde haflinger. Ook had mijn moeder een behoorlijke stoelzit op dit zadel, en kreeg Moon witte haren van de beugel ophanging. Toen Moon na een half jaar aardig wat gewicht kwijt was en weer meer spieren had op gebouwd zijn we dus ook opzoek gegan naar een ander zadel.

Zo kwamen we uit op een massimo trail. Toen we voor het eerst met dit zadel reden liep hij ineens stukken ruimer. We hebben ook een afdruk laten maken en hieruit bleek dat het zadel voor net iets meer drukte, maar volgens de gene die deze afdruk maakte zou het zadel perfect gaan liggen als moon nog iets meer zou afvallen en meer op de achterhand zou gaan lopen. Dus wij helemaal blij met ons heerlijk zittende 2e hands zadel. Ook zouden de kussens nog helemaal goed zijn.

Maar aan het eind van deze zomer begon Moon wat chagrijnig te worden met met opzadelen, en bij het verharen kwamen er witte haren te voor schijn. Nou toen hebben we er een zadel maker bij gehaald, die vertelde ons dat de boommaat wel goed was, maar de kussen hard en bobbelig waren en opniew opgevuld moesten worden. Ook heeft die toen een profiel gemaakt van zijn rug. Dus, ons zadel ging terug naar massimo, samen met het profiel van zijn rug. Die hebben toen ook de boom 2 cm smaller gemaakt.

Ondertussen hebben wij zonder zadel gereden ook nu liep hij ineens stukken ruimer, en zijn op zoek gegaan naar een fijne baraback pad, nou die hebben we inmiddels . Volgens mij vind moon dat ook, want hij draafde ineens zo ruim dat ik even opnieuw mijn zit moest vinden. Maarja, toen de massimo terug kwam paste hij nog steeds niet, hij schoof naar voren. Waarschijnlijk is de vorm van de boom van massimo gewoon niet geschikt voor moons rug.

Ondertussen zijn we er ook achter gekomen dat Moon waarschijnlijk gehinderd wordt door zweetbladen, doordat hij echt een behoorlijke biseps heeft. Waar het zadel dan dus steeds tegen aan komt. Dus eigenlijk willen we een zadel zonder zweetbladen.

Ook hebben we nog een torrogood gepast, meer voor de lol eigenlijk, die lag behoorlijk, maar willen we graag nog een keer uitproberen met een smallere boom.

In middels hebben we ook contact gehad met zaldi, die zouden zadels komen passen, maar toen werd Moon ziek. (koliek, en na een week weer ). Nu is hij behoorlijk dun geworden, en zijn spieren kwijt, dus om nu een boomzadel te passen zou zinloos zijn. We hebben ondertussen ook al een keer de grootste maat zaldi op moons rug gehad, helaas was deze nog te smal, die prikte in zijn schouders. Dus die optie valt ook af.

Een boom zadel zijn we uberhaupt wat huiverig voor geworden, omdat een paard constant verander en we ons afvragen of een vaste boom dit wel kan opvangen. Ook twijfelen we over boomloos, inverband met drukverdelening (van de beugelophanging). Niet lichtrijden met het zadel is voor mijn moeder helaas geen optie, en zonder zadel vind ik toch niet idiaal voor echt lange tochten.

Ook heeft Moon nog een behoorlijk korte rug. De maximum lengte is toch echt 60 cm.

Re: Pff... Welk zadel

Hallo,
    Ik heb ook een massimo trail, en zou het willen aanpassen. Waar heb jij je zadel gebracht voor de aanpassing?
    Had een mail gestuurd naar de winkel waar ik het gekocht heb en geen antwoord gekregen.
    Groetjes
    Sonja

Actief Forumlid Moon's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    32
    Dagboek Berichten
    14

Hoi,
    Wij hebben hem laten terugsturen naar massimo in Duitsland, daar is hij aangepast. Misschien is het een idee om massimo een mailtje te sturen?
    groetjes Elske

Ok, bedankt dit ga ik zeker doen, was de verzending duur en hoe heb je dat gedaan, aangetekend of gewoon?
    Groeten
    Sonja

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Herman vd Bunt past ook gewoon de Massimo aan hoor.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik heb ook een vrij brede pony, ik rij met een Bates zadel, het is een dressuurzadel maar dan met een vrij vlakke zit (caprille denk ik), het zadel heeft verwisselbare bomen zoals bij de wintec (is eigenlijk een duurdere versie van de wintec), en het heeft het cairsysteem (kussens waar o.a lucht in zit dus geen hobbels). Ik vindt het een fijn zadeltje, vooral ook omdat je het kunt aanpassen, wat overigens niet wil zeggen dat het op ieder paard past.
    Bates heeft ook een vz zadel.

Succes, Janneke
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Bladwijzers

Forum Rechten