Diesel loopt nu al zeker 3 weken scheef, om heel eerlijk te zijn wilde ik er eerder naar laten kijken, maar helaas is mijn andere pony echt doodziek en moest bijna naar de kliniek. Als je dan 3x op een dag naar stal moet en het ene na het andere dierenartsen bezoek hebt schiet dat scheef lopen er even bij in.
Hij liep 1 dag zo scheef dat hij met zijn rechterachterbeen in het spoor van zijn linkervoorbeen liep. Nu is de afwijking nog gemakkelijk zichtbaar, maar wel veel minder. Hij valt op de cirkel uiteraard enorm naar binnen, loopt niet kreupel en lijkt er ook helemaal geen last van te hebben verder.
Eigenlijk wil ik even afwachten tot zaterdag om te vragen wat marco krul ervan zegt. Ik herrinner het me niet meer zo goed (is 10 weken geleden) en hij vroeg waarom ik een scheve hoef niet had gecorrigeerd. Diesel slijt altijd wel scheef af voor de wagen, omdat een paard (naar mijn weten dus) altijd afzet van binnen naar buiten ofzoiets. Misschien heeft het dus iets te maken met dat hij nu misschien een iets andere stand heeft gekregen. Marco komt zaterdag dus dan ga ik het zowieso wel even navragen hoe dat zit.
Maar wie haal ik er verder het beste bij? Een DA? Chiropracter? Fysio? Osteopaat? Ik heb helemaal geen ervaring met de laatste 3, nog nooit kreupel pony gehad dus ik heb werkelijk geen idee! En aangezien de DA rekeningen behoorlijk zijn opgelopen de afgelopen dagen wil ik wel in 1x de juiste persoon erbij halen!
Bladwijzers