Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 36 van de 36

Topic: is dit echt voldoende?

Re: is dit echt voldoende?

maar wat zou dan een goede aanvulling zijn op haar huidige voer?

de penen ga ik schrappen uit het standaard voeraanbod,net als de kuil,ik laat haar gewoon terug zetten op hooi,desnoods koop ik het zelf in.

ik heb ook nog zitten denken aan equiral qi,maar ik twijfel aan het nut van granen in de voeding van een paard.

Het paard haalt heel veel bouwstoffen uit bij voorkeur geplette granen. Denk hierbij aan calcium, fosfor, magnesium, vitaminen enz. Heel precies weet ik het niet, en het verschilt per graansoort. Veel muesli's hebben toevoegingen van kruiden en gedroogd fruit.

Er zijn in dit topic en andere topics bij voeding al veel producten genoemd. Die zou je kunnen raadplegen.
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

St 'Hypolite, hoop dat ik het goed schrijf, heeft ook goed voer zonder toevoegingen ed, ze hebben een kruidenmengsel Sempermine, je geeft maar 80 gram of zo per dag weet het niet meer, het ruikt heerlijk, Whoopie wou het niet eten , het is ook heel betaalbaar, alleen niet overal verkrijgbaar.

Marstall, heeft ook zo,n kruidenmengsel, ook heel betaalbaar krijgen ze alleen hun vit/mineralen binnen verder niet.

Succes, Janneke
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    St 'Hypolite, hoop dat ik het goed schrijf, heeft ook goed voer zonder toevoegingen ed, ze hebben een kruidenmengsel Sempermine, je geeft maar 80 gram of zo per dag weet het niet meer, het ruikt heerlijk, Whoopie wou het niet eten , het is ook heel betaalbaar, alleen niet overal verkrijgbaar.

Marstall, heeft ook zo,n kruidenmengsel, ook heel betaalbaar krijgen ze alleen hun vit/mineralen binnen verder niet.

Succes, Janneke

zal daar is naar kijken,dank je wel!

heb met de stalhouder besproken dat mn paard overdag in de kudde gewoon kuil mee eet met de rest,en bij de voerbeurten op stal (savonds en sochtends) grofstengelig hooi krijgt.

de hoeveelheid winterpenen gaan ze halveren nu.

voorlopig gaan we even kijken hoe ze het hier op doet.
    het kuil is wel echt paardenkuil,ruikt goed en is voor kuil nog best grof van structuur,het is ook niet zo heel erg vochtig.

foutje;het zijn geen winterpenen die ze krijgen maar witlofpenen,weet zo niet wat daar het verschil in is qua voedingswaarde eigenlijk...

paard staat nu weer op hooi ipv kuil,was erg gevoelig aan haar buik als je er aan zat en lhad echt een opgetrokken buik,het gaat nu al beter.

de penen die ze krijgen zit nog wel eens wat zand aan,om zandkoliek tegen te gaan zat ik er aan te denken om gekookte lijnzaad bij te geven,maar ik ben ook nog zoekende naar iets wat mijn menu aan kan vullen met vit en min.

ik denk nog steeds na over equiral qi,en dan misschien een half kilootje per dag of zo.
    nou zag ik dat daar ook al lijnzaad inzit,is dat voldoende om eventueel zand weg te voeren?

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik haal dit nog even omhoog hoor.

Die kruidenmengsels he, waar vind jij die Whoopy? Ik zit te zoeken, maar ik begrijp niet precies welke je bedoeld.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten