Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: wat voor zadel zou jullie keuze zijn...

wat voor zadel zou jullie keuze zijn...

als je zelf je paard gaat beleren.

heb de laatste tijd niet vaak meer gereden dus mijn balans is iets minder,maar nog wel goed genoeg vind ik.

ik zoek een zadel wat goed meevormt met de paardenrug zodat het paard geen vervelende ervaringen krijgt door een zadel wat snel niet meer past.

ik ben wel op zoek naar een zadel wat stevig ligt op je paard,en niet bij het minste of geringste opzij of naar voren schuift,zou ook fijn zijn als het bij opstijgen aardig blijft liggen.
    ik zoek ook iets waar je niet snel een stoelzit in krijgt.

ik heb de volgende zadels in gedachten:

-norton stock zadel,heeft een licht flexibele boom,kan dus nog wat meegroeien,zit er heerlijk in.
    -een barefoot,weet nog niet welke.
    -een startrekk comfort of delphin,is wat steviger dan een barefoot,nadeel is dat je zelf aan moet passen aan het paard waardoor ik bang ben dat ik misschien de panelen ed toch niet helemaal goed plaats.

als jullie nog meer tips en ideen hebben; ze zijn welkom!

ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met bovenstaande zadels,mbt de punten die ik heb opgenoemd.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: wat voor zadel zou jullie keuze zijn...

Ik rij gráág met mijn Ghost.. Schuift niet in ieder geval.. ook niet bij opstijgen.

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door veb
    ik zoek ook iets waar je niet snel een stoelzit in krijgt.
    Dan is de barefoot niet de meest ideale, want bij dat zadel moet je er best voor werken om geen stoelzit te krijgen
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik heb voor het beleren van snow een barefoot, het nadeel is inderdaad de stoelzit. maar voor mij geeft dat niet heel erg aangezien het nu makkelijker is voor mij om te blijven zitten ipv voorover te hangen.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

en hebben alle barefoots een beetje die stoelzit houding?of is dat bij sommige modellen wat minder?

Ik heb een cheyenne en ik vind niet dat ik er stoelzit houding in heb.. moet er wel rekening mee houden maar opzich let je er oplaatst niet meer op..
    vind erg fijne zadels ook voor je eigen bips hihi..

Actief Forumlid Dorien_Boy's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Voor buitenritten gebruik ik nu ook altijd mijn cheyenne drytex en ik zit er heel stevig in. Ook als mijn paard
    een keer onverwacht opzij springt zit ik nog mooi in mijn zadel Ik heb ook geen last van een stoelzit.

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Ben ook zéér tevreden met mn phantom, behalve dan dat deze bij mij wel schuift als ik opstijg. Maar omdat ik zelf lichamelijk niet zo lekker meekom, ligt dat meer aan mijn manier van opstijgen dan aan het zadel. Bij andere ruiters die op mijn zadel rijden, hoor ik niets van dat probleem namelijk.
    Ik zit stevig in dit zadel, maar het laat mij wel voldoende vrij om zélf te gaan zitten. Het zet me niet in een onprettige houding. Daarbij kun je de ophanging van de beugelriemen verstellen, zodat je eventuele minpuntjes in je houding kunt corrigeren. Zo zat ik vroeger heel erg in stoelzit, en heb ik met mn phantom steeds de beugel een stukje meer naar achteren gehangen. Nu zit ik goed en netjes recht boven mn paard, en kan ik goed meegaan met zijn bewegingen.

groetjes, lacuna

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Ja, de Delfin! Hij ligt als een huis, hij zit als een huis. Wat een zadel! Hiervoor heb ik diverse zadels getest, maar die vallen allemaal in het niets bij de Delfin.
    Het aanpassen van het zadel is een makkie, even kijken en dan lukt dat wel. Daar zou ik dit zadel zeker niet voor laten!

Hier nog even een foto van mijn Delfin;

Started!

dat zadel lijkt me idd ook wel interessant,ga ff wat info zoeken...

is de plaats van de beugelophanging en singel en zitting ed ook verstelbaar?

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Beugelophanging, zitting en singel zijn niet verstelbaar. Moet ook zeggen dat ik daar totaal geen behoefte aan heb, het zit gewoon goed. Het is een degelijk zadel. Volgens mij zijn alleen de kussens aan te passen en de pommel is traploos verstelbaar.
    Buitenzinnig verkoopt ze en heeft er ook een testzadel van. Dat zou ik zeker eerst testen. Succes!
    Started!

dit is een startrekk toch?dacht dat bij deze zadels die dingen allemaal verstelbaar waren....weet niet hoe ik daar nouw eer bij kom...

maar ja,als het allemaal prima zit is dat ook niet nodig natuurlijk!

Bladwijzers

Forum Rechten