Naar aanleiding van alle modderverhalen in diverse dagboeken en topics ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. En ik heb een prachtige binnenpiste op een manege gevonden die verhuurd wordt. De manege is een normal-manege dus ik moest even door de stallen, ijzers, sporen, dekens... kijken, en enkel naar de prachtige binnenpiste kijken met veel daglicht en een perfecte bodem om met de paarden in te werken. Voor eventuele bezoekers is er ook voldoende plaats binnen.
Vandaag ben ik dan gaan kijken met Liesbet en zij vond dit ook een prachtlocatie voor een Winter-Play-Day. Omdat de piste vrij veel bezet is, hebben we dadelijk een datum vastgelegd bij de eigenaars.
Dus op zondag 18 januari organiseren Liesbet en ik daar een Winter-Play-Day. We huren één van de binnenpistes (60x20) van 10.00u – 14.00u. De manège ligt vlak achter Bobbejaanland. Voor de Nederlanders: vanuit Eindhoven is dit een uur rijden.
![]()
Zo ziet het ons programma-idee eruit
Grondwerk: 10.00 - 12.00
Pauze: 12.00 - 12.30 Hiervoor nemen we zelf onze picnic mee.
Freestyle: 12.30 - 14.00
Bij goed weer aansluitend een wandeling: we zitten op 10' van een prachtig bos MET ruiterpaden.
We vragen wel een bijdrage voor de onkosten van de huur van de binnenpiste.
Deelnemer met paard: 10 €
Bezoeker 10.00 - 14.00: 5 €
Bezoeker minder dan 3 uren: 3€
Wij betalen 30€ per uur voor de exclusiviteit van de piste. Als we door jullie enthousiasme winst boeken, dan wordt die integraal gebruikt voor de organisatie van de volgende aktiviteit/playday in de lente dit jaar.
Adres: De Rietbeemden, Roerdompstraat 25, 2440 Geel. ( Vanuit Lichtaart eerste straat links voorbij Bobbejaanland, we zullen voor 1 wegwijzer zorgen)
We hopen ook echt op jullie enthousiasme en (massale) aanwezigheid zodat we deze Winter-Play-Day kunnen laten slagen!
Opmerkingen en vragen mogen jullie altijd in dit topic vermelden of eventueel via PB naar Liesbet of Inge.
Aanmelden mag, zo hebben we een idee van het aantal deelnemers, maar is niet noodzakelijk.
En nu spelen maar ...![]()
![]()
![]()
Bladwijzers