wist niet zo goed waar ik dit topic moest plaatsen dus kan zijn dat het hier fout staat.....
ik zal even mijn situatie uitleggen.
ik heb een 2 jarige,behoorlijk pittige merrie.
ik heb al eens geprobeerd om een begin te maken met clickertraining,ik ken deze manier van trainen bij mijn honden,en heb voordat ik begon het boek van inge teblick gelezen. (vond het boek niet erg duidelijk en zoek een ander boek hierover,iemand tips?)
mijn paard raakte behoorlijk gefrustreerd,ze begreep op een gegeven moment dat op de click een beloning volgt,maar ze werd verschrikkelijk chagereinig en gefrustreerd op een gegeven moment.
ze probeerde niet het eten van me af te pakken ofzo,maar ze werd eerder kwaad van het clickeren,weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.
hierdoor blokkeerde ze dus ook op een gegeven moment en kwam er niks meer door bij haar.
ik zou toch graag weer is willen proberen om te gaan clickeren met haar,onze verstandshouding is nu zoveel beter dat ik het weer aandurf,en omdat ik voorlopig nog niet aan rijden en trainen toe ben en ik toch leuk maar haar bezig wil gaan wil ik dit gaan doen.
weten jullie een goed en duidelijk boek (geen inge teblick)?
zijn er ook clickercursussen? (in noord-holland)
en hebben jullie tips over hoe ik het beste kan beginnen?
Bladwijzers