Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: vraag aan alle hoeven-wekers (afwas tablet)

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

vraag aan alle hoeven-wekers (afwas tablet)

in mijn eigen itp topic, zag ik dat meer mensen de hoeven van hun paard / pony moesten weken.

Marco had toen tegen mijn stalgenootje gezegt dat ik snowdon zijn hoeven moest weken met een afwasmachine tablet.
    Maar is dit niet ongelofelijk agressief? mijn eerste idee zou zijn soda op groene biotex?
    hebben jullie of gaan jullie het gewoon met een afwastablet doen? prikt dat niet als het water op de huid komt?
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Re: vraag aan alle hoeven-wekers (afwas tablet)

Ik ben er vanuit gegaan dat marco het wel zou weten..
    Ik moest sophie overigens weken voor de mok.. is nu helemaal weg

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ook met afwas tablet?
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Actief Forumlid Moon's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    32
    Dagboek Berichten
    14

Ik week Moons hoeven ook gewoon met een afwas tablet (wel eerst t poeder geslagen anders lost het amper op). Ondanks zijn behoorlijk gevoelige huid heeft hij er geen last van naar mijn idee. en het heeft nog een voordeel, perfect schone sokken

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

echt weken moet ik niet doen, maar met de zweer die uitgesneden is heeft casandra nog een klein gaatje in de zool. Dat moet ik elke dag uitwassen en ontsmettingsmiddel in doen zodat de boel proper blijft en er geen nieuwe zweer kan ontstaan. Ik doe gewoon lauw water in een emmer met wat betadine of dettol en zet haar voet daarin. Casandra is wat dat betreft een gemakkelijke.
    Weken mag 'k niet omdat haar hoef al vrij week is door de nattigheid in de wei. Ze moet nu juist uitharden door op zo'n droog mogenlijke ondergrond te staan.

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Ik ben nu niet meer zo van het weken, maar in de tijd dat Bully zijn botten nog uit zijn zool staken weekten we 3 keer per dag in lauw water met soda. Hier zitten geen andere dingen in die ik liever niet in zijn voet heb.

Voor mok gebruikte ik ook soda.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door dekoezegtboe
    ook met afwas tablet?
    Ja.. sophie vond het niet erg leuk maar ook ga ik met haar oefenen in een emmer of een bak eerst droog daarna met water enz..

Ik doe altijd zoveel water in de hoefschoenen dat de hoeven net onder water staan en de huid niet, dan zal het helemaal wel goed zijn. (al denk ik niet dat het heel veel kwaad kan voor af en toe op de huid)
    Surrender to fun!

Bladwijzers

Forum Rechten