Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 65

Topic: kieswortel ontsteking?

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Re: kieswortel ontsteking?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Geen idee hoe dat werkt bij een paardenbrein, maar bij mensen is het zo dat door een bepaalde gebeurtenis er toch oude onverwerkte trauma's naar boven kunnen komen waar ze veel last van kunnen hebben. Of dat zich bij een paard wellicht uit in deze sypmtomen....het kan een vorm van troostzoeken zijn, bedoel je zoiets YvonneP? Dat hij blijkbaar toch iets "krijgt" van de mens die het ziet op het moment dat hij dat gedrag vertoont? Zorg? Aandacht? Focus? Het is geen normale jeugd die hij gehad heeft, zeg. Bah. Wel fijn dat je die historie van hem weet.
    Als ik je goed begrijp bedoel je dat het Skye iets oplevert??
    Maar dat is niet zo hoor, hij doet het voornamelijk als hij in de paddock staat te slapen. Ik zie het dan door het raam en ben dus binnen, kan hem niets 'geven' op dat moment. Ik zie het zelf meer als 'going introvert/catatonic' zoiets als Allure van Linda Parelli doet op de LH&HB dvd's als hij een snoepje krijgt. Denk dat het meer met endorfines aanmaken te maken heeft.
    Skye is op dat moment echt lekker in zijn eigen wereldje, heb ik het idee. Soms moet ik wel eens aan autistische kinderen denken die op een ztoel zichzelf heen en weer wiegen om rustig te worden, soort stereotiep gedrag...

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Nee, ik bedoel dat het Ryan misschien iets oplevert. Omdat hij het alleen online doet of met rijden. Met een mens in de buurt die iets met hem dóet. Gewoon in de wei met halster doet hij het niet. Dat bedoelde ik. Denk dat het bij Skye inderdaad meer is net als weven idd, stereotype gedrag.

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Ik snap hem!
    Iss misschien dat Ryan 'gekke bekken' trekt omdat hij op die manier misschien wel rust krijgt. ik kan me nl voorstellen dat je stopt met hetgeen je bezigbent op het moment dat hij gekke bekken gaat trekken.

Geen idee hoe dat werkt bij een paardenbrein, maar bij mensen is het zo dat door een bepaalde gebeurtenis er toch oude onverwerkte trauma's naar boven kunnen komen waar ze veel last van kunnen hebben.
    Grappig! De holistische DA zei ook meteen dat hij zijn jeugd niet verwerkt heeft en dat hij hier nog moeilijk mee heeft. (en ze wist helemaal niets van hem behalve dat hij ziek is) Behalve met de fles groot gebracht, is het ook nog een stuk of veel keer doorverkocht in zijn korte leven.

Als ik op vakantie ben geweest en kom na 14 dagen weer op stal, dan is hij ook helemaal de kluts kwijt als hij mij weer ziet. Gevalletje verlatings angst ben ik bang voor.

Tegenwoordig negeer ik het scheve bekken trekken en ga gewoon door met wat ik met hem aan doen ben.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gipsy Spirit
    Als ik op vakantie ben geweest en kom na 14 dagen weer op stal, dan is hij ook helemaal de kluts kwijt als hij mij weer ziet. Gevalletje verlatings angst ben ik bang voor.
    Tegenwoordig negeer ik het scheve bekken trekken en ga gewoon door met wat ik met hem aan doen ben.
    Och, kan je nagaan.....arm ding, dat kan je lijkt me duidelijk terugredeneren naar het idioot vroege afspenen. Dan hadden ze wellicht nog liever metéén het veulen weggehaald. Dan had 'ie haar niet hoeven missen, want had hij haar nooit gekend. Daar is misschien wel eens onderzoek naar gedaan bij de kistkalveren....
    Ben benieuwd of het negeren van zijn scheve bekken trekkerij effect zal hebben, merk je daar iets van? Ik vind het lastig om te denken dat het puur psychisch is omdat ik van de aangezichtspijnen weet dat mensen zich van het dak af willen werpen, zó'n pijn doet dat. Misschien nu weer een mooi moment om een dagboekje ervan bij te houden?
    Om in dat holistische denken door te gaan: heb je er wel een over gedacht om er iemand bij te halen die met Ryan "in gesprek" kan gaan? Ik ben behoorlijk nuchter hoor, en houdt van wetenschappelijk onderbouwde zaken, maar ik weet ook dat er meer is tussen hemel en aarde. Als er geen oorzakelijkheid gevonden kan worden, of als er geen reguliere therapie voor handen is, dan is het de moeite waard om verder te kijken. Ik hou van die volgorde, anderen doen het liever andersom. Misschien is er iemand die Ryan kan helpen? Of heb je al een zoiets geprobeerd?

Ik vind het lastig om te denken dat het puur psychisch is omdat ik van de aangezichtspijnen weet dat mensen zich van het dak af willen werpen, zó'n pijn doet dat.
    Persoonlijk denk ik ook niet dat het alleen puur psychisch is, ik denk wel dat zijn verleden niet meehelpt. Ik hoor van iedereen om me heen dat aangezichtspijn echt vreselijk is, vandaar dat hij nu al maanden op rust staat. (beetje klungelen daargelaten maar ik doe niets wat het schudden zou kunnen opwekken) Denk jij dat niet schudden = geen aangezichtspijn = dus geen pijn?

Het negeren van het gekke bekken trekken doe ik sinds een week ben zelf ook benieuwd of dit wat op gaat leveren.

Om in dat holistische denken door te gaan: heb je er wel een over gedacht om er iemand bij te halen die met Ryan "in gesprek" kan gaan? Ik ben behoorlijk nuchter hoor, en houdt van wetenschappelijk onderbouwde zaken, maar ik weet ook dat er meer is tussen hemel en aarde. Als er geen oorzakelijkheid gevonden kan worden, of als er geen reguliere therapie voor handen is, dan is het de moeite waard om verder te kijken. Ik hou van die volgorde, anderen doen het liever andersom. Misschien is er iemand die Ryan kan helpen? Of heb je al een zoiets geprobeerd?
    Ja hier denk ik al wel een aantal maanden overna, heb ook wel contact gehad met een geweldig iemand. Ik weet precies wat ik moet doen om het in werking te zetten. Alleen het komt niet uit mijn handen om te gaan doen. En waarom? Ik kom er met mezelf niet uit. Bang voor..... de waarheid, afwijzing,.......

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gipsy Spirit
    Ja hier denk ik al wel een aantal maanden overna, heb ook wel contact gehad met een geweldig iemand. Ik weet precies wat ik moet doen om het in werking te zetten. Alleen het komt niet uit mijn handen om te gaan doen. En waarom? Ik kom er met mezelf niet uit. Bang voor..... de waarheid, afwijzing,.......
    Wat eerlijk van je, dat je zo ziet en ook schrijft. Ik begrijp het ook heel erg.
    Heb je dit al besproken met die persoon? Misschien kan hij of zij je wel gerust stellen? Of is dat al een stap waar je bang voor bent?

En, ik lees dus steeds mee, maar reageer niet omdat ik gewoon geen verstand heb van dit soort dingen. Ik vind wel dat je echt zo goed bezig bent, hij heeft het echt goed getroffen bij jou. Sterkte!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Heb je er al verder over gedacht? Ik begrijp er een beetje uit dat je bang bent dat er iets negatiefs uitkomt naar jou toe? Maar waarom zou dat??? Zou het niet veel logischer zijn als het vanuit zijn vroege jeugd komt? En daar kon jij niks aan veranderen toen je hem kocht. En je doet zo vreselijk je best om het voor hem goed te krijgen. Je helpt hem er wellicht enórm mee, en dat is wat je uiteindelijk wilt toch? Het is struisvogelpolitiek om dan te denken: ooeee wellicht komt er iets negatiefs uit over mij.....wil ik dat wel weten? Je bent gék op 'm! En uit je dagboeken te lezen vind hij jou ook bés aardig (=understatement).
    Dóen!! Kan er alleen maar beter van worden. Misschien niet metéén, maar het is een kans. Heeft je DA nog geďnformeerd naar de Gabapentine?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

O , Marlous een reading ik zou het zeker doen. Ik heb het nu een paar keer gedaan , en ik heb het nooit als vervelend ervaren. Kijk de dingen die je evt "niet "goed doet dat weet je vaak zelf wel, ik ben bv wel eens te ongeduldig dus dat krijg ik dan ook terug te horen.
    Marja had ook een link naar een site, vondt het heel erg fijn om te lezen zoals die dame dat aanpakt.

En weet je je bent idd zoooo gek met hem dat is aan alles te merken, maar ook jullie gezamelijk fotos....zo zacht, wees vooral niet bang voor afwijzing, volgens mij krijg je die niet.
    Het feit dat je zo bang bent voor afwijzing zegt vooral iets over hoe goed je het uiteindelijk wilt doen.

Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Het gekke bekken trekken is een stukje minder geworden, van de week deed Ryan het terwijl ik druppeltjes op bruinbrood voor hem aan het doen was.

@myracara: dank je wel! Ik kan zelf de vragen opstellen, dus ik bepaal zelf hoe ver ik ga en wat ik wil weten.

@lila: er zit me nog steeds iets dwars waardoor ik er nog niet op in ben gegaan, persoonlijke opmerkingen zou ik alleen maar fijn vinden daar kan ik wat mee. Ik ben meer bang dat er iets uitkomt zoiets als dat Ryan niet verder wil op deze manier.

Momenteel zijn we volledig op de holestische toer, dus even geen Westerse medicijnen voor Ryan. Wel navraag gedaan op het headshakers forum (vooral Amerikanen) en daar was het medicijn niet bekend.

@whoopie: fijn dat het jou alleen maar goeds heeft gebracht, welke link van Marja bedoel je?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik denk dat Whoopie deze bedoeld: http://www.alice-in-wonderland.nl. Inderdaad een heel fijn persoon.

Als ik jouw verhalen over Ryan zo lees (alhoewel ik helaas niet alles lees, sorry, tijdgebrek) dan komt hij op mij toch niet over als een paard dat niet meer verder wil.

Maar stel... stel... dat dat wel zo zou zijn... dan zou je dat uiteindelijk toch eigenlijk liever wel willen weten... of niet?

Moeilijk hoor Marja, ga je dan een besluit nemen op een reading?

Mijn angst komt vooral voort uit dat ik van iedereen hoor (ook bijvoorbeeld weer van Lila) dat aangezichtspijn echt v r e s e l i j k is.

Heb jij ook een reading laten doen bij haar? En wat aangehad?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja dat is een punt Marlous, laat je je beslissing volledig afhangen van een reading?
    Maar nee dat zou ik niet doen; het is toch meer het totaalplaatje van wat je zelf ziet aan je paard, wat de diverse DA's en peuten die bij Ryan zijn geweest zeggen, maar toch vooral je eigen gevoel wat je hebt bij Ryan. Jouw eigen gevoel en idee over Ryan, zoals je dat nu gevormd hebt, wijst misschien wel in een bepaalde richting. Een reading kan je dan helpen bevestigen (of juist ontkennen) dat die richting goed is. Een hulpmiddel dus.

Ja ik heb een reading door Alice laten doen, bij een overleden konijn. De gevoelens die ik daarbij had bleken te kloppen en Alice heeft zowel mij als mijn konijn daar erg mee kunnen helpen. Ik vind haar een erg kundig en sympathiek persoon; ik kan je haar echt aanraden!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik ben het ook eens met Marja, een reading is altijd een aanvulling en ook een momentopname, je moet niet vergeten dat jij je paard goed kent. Ik vraag mij ook af hoe eerlijk paarden kunnen zijn over pijn, het zijn nml wel vluchtdieren. Dus je moet dingen zelf ook op een bepaalde manier interpreteren denk ik. en een paard kan wel zeggen ik heb honger ik wil meer eten , maar als ze dan vervolgens dicht groeien. Kijk alles wat ze willen dat kan niet altijd, net zoals wij niet alles kunnen krijgen in ons leven.

Mocht je het fijn vinden dan wil ik je best eens een reading sturen van Whoopie dan heb je een idee hoe dat kan zijn.
    Sterkte,
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Sorry, sorry, sorry heeeel oud topic, maar ik wil jullie toch graag een update geven.

Ryan krijgt sinds 20 dagen Traditionele Chinese Medicijnen, zowel zijn headshaken klachten als zijn gekke bekken klachten zijn afgenomen. ( ) Volgens de dame die Ryan nu behandelt is dit verband heel logisch, hier een stukje uit haar mail van vandaag.

The strange motion he did with his jaws is clearly related to his headshaking, since
    the Trigeminal nerve sends signals from the muscles that control his jaw as
    well as his TMJ joint. They also surface on the inner lining of the nose, so
    everything is related to this.

Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten