Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 18 van de 18

Topic: weidekruiden

Re: weidekruiden

Je kan samen met je mest, groenten- en tuinafval een composthoop maken, compost is lekker vruchtbaar en als je dat uitstrooit over je land werkt het prima als bemesting.
    Verder is het handig om te zorgen dat het gras iets later op gang komt dan wanneer je het zo laat groeien.(dmv grazen bvb)
    Dan krijgen andere planten meer kans om te groeien.

Bij ons wordt een strook naast de wei niet bemest. Daar staan ze 's winters. Zomers kunnen ze er ook komen, maar dan hebben ze de wei erbij.
    Op die strook staan allerlei soorten planten. Ik kwam zelfs een pompoen tegen. Gewoon aan komen waaien denk ik.

Misschien ook een idee voor jullie. Een deel van de wei niet bemesten.
    Daar groeien dan de plantjes die niet van mest houden en op de rest van het land (waar wel bemest wordt) groeit het gras.

Paardenmest is wel goed om te bemesten maar dan moet je het wel ruimen en verspreiden over het land. Dan verteert het sneller en krijgt het gras ook niet de nare smaak waardoor paarden het niet meer eten.
    Kunstmest ben ik niet zo voor omdat het gras daar een enorme groeipurt van krijgt en er op lange termijn stoffen lijken te ontbreken die wel in organische mest zitten.

Als je met paardenmest bemest, kan het geen kwaad om in het najaar kalk te strooien tegen de verzuring van de bodem.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten