Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: summerfit van pavo

summerfit van pavo

hoihoi,
    ik was laatst bij zo een boerenwinkeltje hier in de buurt, daar was een mand met van die pavo summerfit brokken. je mocht er eentje meenemen om te proberen(je paard dan he?!).
    mijn paard vondt het wel eetbaar maar niet echt lekker.
    het is 1 grote brok. een paard mag er 1 per dag en een pony een halve 'koek' per dag.
    het is voor paarden die op de wei staan, echte weidepaarden dus. er zitten alle vitaminen en mineralen in die je paard nodig heeft.
    het heeft echt een hele sterke geur, zo een kruidengeur.
    wie voert het aan zn paard/pony?
    wat zijn je ervaringen?
    Stanley en fireball the best!
    Zelfs de mooiste jaguar is niets, bij een kleine pony voor een wagentje!
    Door wind en weer op mijn tinkerbeer......

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: summerfit van pavo

Wij voeren (bijna?) alle paarden op Natural Meadows deze summerfit. En niet alleen in de zomer hoor
    Ze krijgen allemaal een halve koek per dag, de groten eten die halve in 1x op, de kleinere in 2 of 3 stukjes omdat het anders zo droog is dat de helft weer uit hun mond valt.

Het is ook ideaal spul om natte medicijnen (homeopatische druppels bijv.) op te voeren, omdat die er snel intrekken en er vooral VEEL vocht in opgenomen wordt.

Er zitten dezelfde vitaminen en mineralen in als in gewone brok, maar dan zonder de extra energie. Ideaal dus wanneer je je paarden toch al onbeperkt ruwvoer geeft.

1 koek staat trouwens gelijk aan 2 kilo bix, vandaar dat wij een halve koek voeren, ook aan de grote paarden.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ook ik voer het hele jaar door aan Donja en Feniño summerfit. Ze krijgen beide een halve koek per dag. Donja heeft in het verleden van biks slokdarmverstoppingen gehad. Sinds ze summerfit gevoerd krijgt, heeft ze geen slokdarmverstoppingen meer gehad

Ik heb mijn pony's sinds twee weken ook op Summerfit staan, ze zijn er allebij gek op.
    Verder krijgen ze een heel klein beetje muesli(daar doe ik biotine en lijnzaad door) en hooi.

Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

Ook ik voer de summerfit, en ze glanzen het uit.
    Ik geef een koek per dag per paard en inderdaad je kan er heel goed homeopatische druppels op doen.

Nu ik je berichtje lees Eveline, denk ik dat ik ook overga op een halve per dag, had er niet bij stilgestaan dat het inderdaad twee kilo brok is qua mineralen en vitaminen.
    Kregen ze anders ook niet.

Mijn paarden vinden het echt een traktatie.
    Prendre la vie comme elle vient!

Ik wil overstappen op summerfit nu Walter op de wei staat, goed om jullie ervaringen te lezen

Wat kost zo'n pak ongeveer?

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Jossie en ik voeren (na wat rekenwerk) Pavo Vital uit een grote emmer. Is kostentechnisch goedkoper, zijn gewoon kleine bikskorretjes en ze eten het graag. is in de winter makkelijk te voeren met slobber.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Het loont de moeite om bij je voerboer te vragen naar Aurakoeken.. dat is ook van Pavo.. hetzelfde als summerfit, maar dan zonder de fancy verpakking ... bestaan al langer, maar gaan door het leven als 'Ijslanderkoeken' ... Summerfit is een slimme marketing-move van Pavo om de voormalig ijslanderkoek aan een breder publiek te slijten.. ze zijn echter exact hetzelfde... alleen zijn de aurakoeken een stuk goedkoper !!!

Oke, zal ik doen

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ah, aura koeken goedkoper? Gaan die dan niet per grotere zak ofzo?

De summerfit is € 9,95 waar wij hem halen.

Er zitten volgens mij 30 koeken in een doosje summerfit, waarmee je dus 2 maanden kunt doen.

Gewone bix is duurder
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Op de site van pavo staat dat er in een zak aurakoeken 15 kilo zit, in een doos summerfit 5 kilo.
    De hoeveelheden die aan een paard worden gevoerd zijn hetzelfde, aangenomen dat de koeken dus even groot zijn.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Ah, aura koeken goedkoper? Gaan die dan niet per grotere zak ofzo?

De summerfit is € 9,95 waar wij hem halen.

Er zitten volgens mij 30 koeken in een doosje summerfit, waarmee je dus 2 maanden kunt doen.

Gewone bix is duurder
    Ik heb net bij Lamers in Heteren Aura koeken besteld. er zitten er 90 in een zak voor €25,-(even naar boven afgerond)
    Dit is in verhouding dus goedkoper.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Aurakoeken zitten inderdaad in een grote zak. Het is dus wel raadzaam om in te kopen voor meerdere paarden ivm beperkte houdbaarheidsdatum.

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Nienke, weet jij dan toevallig waar ze die aurakoeken verkopen hier in de buurt? Bij de Bos en Ranzijn hebben ze ze niet. ('We hebben wel ijslanderbiks hor ')

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

ik haalde ze vorig jaar bij 'de tijdgeest' in assendelft! ik zal wel ff kijken hoe en wat. Wellicht iets om samen te doen??/

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten