Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 27 van de 27

Topic: Clinic Bent Branderup 17/18 januari

Wilma
    Guest

Re: Clinic Bent Branderup 17/18 januari

Ja klopt wat Whoopie zegt,
    De oproep van Bent is, hij wil geen les meer geven aan beginners, maar iedereen is welkom voor het theorie gedeelte en je kunt daarna kijken naar de lessen die Bent geeft aan mensen die o.a. door Marijke en Florien opgeleid worden. Is heel interessant en heel leerzaam.

Verder is de dvd in het engels, maar misschien ook wel in het duits dat weet ik niet.

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

Ben wel benieuwd wie er gaan

Ik las vandaag bij de blauwe buren dat op de clinic die Bent op 31 januari/1 februari geeft een duitse academische ridder als praktijkdeelnemer komt. Zie https://www.youtube.com/watch?v=iXr_8p7DSS4[/video]]dit filmpje
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik ben er nog steeds niet uit, het is ver rijden. Ga jij wel Annelies?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Zie dit filmpje
    Prachtig filmpje!
    "Dromen komen uit..."

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Niet om te zeuren of zo hoor, maar voor mijn gevoel loopt dit paard wat kort van achteren het lijkt net alsof hij het gewicht iedere keer snel van zijn achterbenen hebben wil. Of zie ik dat verkeerd, is het de bedoeling dat het paard zo loopt?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

De clinic die ik bijgewoond heb ( hier link verslag) vond ik destijds erg de moeite waard.
    Vooral de theorie van Bent was keigoed en heel informatief . Is er een soort van verwarming op de tribune? Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Wilma
    Guest

Nee dat heb je goed gezien Janneke, de verzameling is niet ok. Ik heb het boek erbij gepakt, dressuur onder vuur van Gerd Heuschmann.
    Hij heeft er foto's van die een duidelijk beeld geven. En ik zie bij dit paard dat het van voren naar achteren wordt gereden.
    Zoals Gerd het uitdrukt, de "actieve" afgedwongen oprichting en de gespannen rugspieren verhinderen dat de achterbenen naar voren ondertreden. Gespannen passen in plaats van werkelijke verzameling.

Als het paard goed ondertreedt dan zie je een dalende, meer dragende achterhand en laat het paard "beropwaarts" gaan. Dan krijg je een natuurlijk opgericht paard.

Interessant, en leuk dat hij bij Bent gaat lessen.

PS ik mocht willen dat ik al zo reed met Jutha hoor, dus geen kritiek op die meneer, het is heel leerzaam om er goed naar te kijken en er steeds meer oog voor te krijgen hoe het plaatje er werkelijk uit moet zien voordat een paard ontspannen over zijn rug loopt.

Dat boek, dressuur onder vuur, is errug goed ik moet het nog wel 10 keer zo niet meer keer lezen dat het helemaal land vanbinnen en het me helemaal eigen is, maar sluit helemaal aan bij Bent zijn verhaal, wat Bent ook bevestigde in Denemarken want daar hebben we het met hem over gehad. Er staan hele goeie foto's van paard, skelet en spieropbouw en welke spieren wat doen en wanneer de rug ontspannen is en je paard je kan dragen, wat belangrijk is welke spieren en hoe je moet trainen. Heel interessant en een aanrader. Gerd vind zelf dat iedereen dit moet lezen voordat hij uberhaupt op een paard gaat zitten, zodat je weet wat je doet en waarom. Is wat voor te zeggen. Ik vind het in ieder geval bereinteressant het is voor mij een ontdekkingsreis.

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Dus toch goed gezien, ik ga dat boek toch maar eens aanschaffen geloof ik.
    Ik kan ook niet tippen aan het niveau hoor van deze man, maar het viel mij gewoon op.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

het stukje wat wilma heeft geschreven is correct alleen is het wel belangerijk dat je in je achterhoofd houd dat andalusiers over het algemeen weinig ruime gangen hebben , en naarmate je meer verzameld de buiging van de gewrichten in de achterhand groter word en het zwaartepunt komt verder naar achteren te liggen
    als een ruiter goed in overeenstemming met het zwaartepunt van het paard zit kun je kijken of het paard goed genoeg ondertreed doormiddel van een lijntje van de ruiter zijn schouders heupen loodrecht naar de grond te trekken ,tot dat punt moeten de achterbenen grijpen.
    je ziet in het filmpje dat het paard ook meerdere malen tegen de hand komt ipv er naar toe is dat betekend dat er een hapering achter zit , maar ik vind er echt wel goede stukken tussen zitten.
    het grootste probleem van het paard zit vaak op zijn rug

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Bwuh, de zaterdag wordt nu wel erg onmogelijk om te komen kijken.
    Vrijdag heb ik nieuwjaarsfeest in Utrecht, dan zou ik 's ochtends met de trein naar 'verweggistan' moeten reizen en red ik nooit de theorieles om 8 uur. En 's middags moet ik eerder weg, omdat we hier nieuwjaarsdiner hebben. Tis toch wat, met al die nieuwjaarsfeestjes...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Ik ben er nog steeds niet uit, het is ver rijden. Ga jij wel Annelies?
    Nee ik heb vandaag besloten van niet. Mijn moeder wordt die zondag 50, dus dan zou ik het hele weekend in de weer zijn. Ik ga denk ik kijken voor de clinic op 31 januari/1 februari, moet nog uitzoeken of dat met de centjes ook lukt. Zou het wel heel interessant vinden om de man van het filmpje te zien lessen bij Bent
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

ja dat lijkt mij ook heel interresant om marius te zien lessen , als ik uit kom met het trainen enzo met dit weer dan wilde ik dan ook graag heen gaan , maar goed ik wil wel met een goed getraint paard want het kost allemaal al genoeg , dus dat is beetje afhanklijk van het weer , anders ga ik in de zomer wel heen met bibbel.
    het grootste probleem van het paard zit vaak op zijn rug

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten