Hallo
Voor de mensen die mijn trainingsdagboek niet lezen.
Vandaag is Steffi van de Laarse geweest voor onderzoek en behandeling. volgens haar zit het probleem in de lendewervels, ze vermoedt atrose daar ,waarschijnlijk nav de val die ze anderhalf jaar terug heeft gemaakt. Ook stond het bekken gedraaid, en had ze last van uitstraling naar het linkerachterbeen. Om dit allemaal te ontlasten liep ze erg op de voorhand wat het struikelen ook kan verklaren.
Bij atrose maakt het bot soms ook kleine uitstulpingen aan die flink kunnen irriteren.
Steffi heeft haar behandeld maar het probleem in de lendewervels blijft. Een echo maken van dit gebied is mogelijk maar zal voor de behandeling die je doet weinig uitmaken, want het zou ook nog een weke delen probleem kunnen zijn, maar de behandeling wordt daardoor niet anders. Voor haar voelt het toch echt als een probleem met de wervels,
Ze vindt het absoluut geen Caude Equina syndroom omdat whoopie gewoon niet aan de criterias voldoet, neurologisch zag ze geen problemen. Whoopie heeft wel een beetje last van uitstraling en enige gevoelloosheid op haar linkerachterbil, maar dat komt dan meer omdat de boel knel heeft gezeten.
Ze heeft haar manueel behandeld, ook krijgt ze nog hypericum(homeopatische drupples), het is de bedoeling om weer met haar aan de hand te gaan werken om haar spiercorset stevig te maken. belangrijk is dat ze weer leert haar rug rond te maken en te zakken in de achterhand, mischien kan ik dan in de toekomst weer op haar rijden, maar dat is lange termijnplanning en ook dan moet ik haar altijd correct en "mooi rond " rijden.
Ik hoop dat we zo weer een beetje aan de slag kunnen en dat ik Whoopie kan motiveren om mee te werken met de oefeningen, mischien dat de motivatie wat beter is na de behandeling.
Zelf zal ik ook wat meer aan de slag met werken aan de hand etc, mischien eens een cursus bij Marijke of zo. Vindt het jammer dat florien zo ver weg zit daar zou ik ook wel eens een paar daagjes willen oefenen.
Verder kan ik natuurlijk blijven wandelen en ook wat vrijheiddressuur kunnen we weer oppakken. (buigen en spaanse pas)
Goed we gaan weer verder op onze weg, samen daar ben ik in ieder geval blij mee, maar eens kijken waar we uit komen. En dan af en toe maar eens op het paard van iemand anders een ritje maken want dat mis ik wel.
Groetjes Janneke.
Bladwijzers