Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Tuig verzekeren?

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Tuig verzekeren?

kweet niet of het hier goed staat en anders sorry!

Maar ik wil graag weten hoe ik mijn tuig kan verzekeren en of dat zin heeft? En hoe ikd at moet doen.

De situatie: Mijn tuig ligt in een schuur in een afgesloten kast bij de pesionstalling..en dus niet thuis...de schuur word niet afgesloten maar straks wel de zadelkamer maar die moet nog gebouwt worden.

wie heeft het tuig verzekert en wat zijn de kosten..of waar kan ik hier een fijne site van vinden?

Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

Re: Tuig verzekeren?

haha ik weet dat ie niet geliefd is hier op t nh forum

maar toch een linkje naar het blauwe forum

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=158&t=736948

hopelijk heb je er wat aan.

Als je tuig in een afgesloten kast ligt is dat voldoende om het verzekerd te krijgen als het gestolen wordt. De buitendeur hoeft daarvoor niet afgesloten te zijn.
    Toevallig pas een verzekeringsmannetje hier over de vloer gehad voor een diefstal uit mijn zadelkast een paar weken geleden. De zadelkast was op slot, ze hebben het glas ingetikt van de deur en zo mijn spullen eruitgehaald, de schuurdeur stond open (anders kunnen de honden er niet in- of uit).
    Mijn goederen worden gewoon vergoedt doot de verzekering (Interpolis inboedelverzekering)
    Zo'n verzekering kost bijna niks op jaarbasis. Ik zou het zeker doen!

Ik zou dit wel erg goed checken, want het kan per verzekeraar erg verschillen. Bovendien Trea, heb jij je hele paardenspul niet bij je huis liggen? Dan kan het inderdaad onder je inboedel vallen. In een pensionstal geldt dat niet. Sommige verzekeraars keren alleen uit als je spul bij je thuis ligt.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ik heb bij de RVS geluk gehad, zij hebben vorig jaar ook alles vergoed via de inboedelverzekering. Regel is wel dat het dan niet meer dan 3 maanden buiten huis gelegen mag hebben ten tijde van de diefstal, maar niemand die dat komt controleren.
    Ik hoorde van een vriendin dat zij haar zadel in de inboedel kon laten opnemen, maar dit wel even apart moest vermelden bij haar verzekeraar.
    Zal het gewoon even bij je inboedelverzekeraar checken, verschilt nogal per maatschappij.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ja want meestal zijn spullen die niet bij je thuis liggen niet automatisch meeverzekerd, daar moet je dan weer een andere verzekering voor afsluiten.

Ik heb mijn pakketje verzekeringen bij Nationale Nederlanden ondergebracht. Een fijne verzekering! Ik heb bij de inboedelverzekering een aparte rubriek speciaal voor sport en hobby. Daar vallen o.a. mijn paardenspullen onder. Ik heb alles per stuk op de inboedellijst genoemd, een bedrag laten bepalen wat overeen komt met iets meer dan de nieuwwaarde van de spullen omdat je natuurlijk vaak iets erbij koopt. Mocht er een waardevol object toegevoegd worden zoals een zadel, dan kan je de verzekering meteen aanpassen.

Mijn spullen liggen wel in mijn woning en ik weet niet hoe de dekkingsvoorwaarden zijn als de spullen buiten de woning liggen.

Je kan het beste langs een assurantie-adviseur gaan om met hen te bespreken welke verzekering het beste bij jouw situatie past.

*dat geldt ook voor je vraag over de WA-verzekering en het verzekeren van je paard*

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

thnx allemaal..ik ga gewoon even bellen..ik heb namelijk geen inboedelverzekering..omdat mijn huis niet echt van mij is..maar mijn spullen worden tot 2000 euro vergoed geloof ik..maar goed..ik bel wel ff..

Hoi,

Of het jouw huis is of niet heeft niets te maken met of je wel of geen inboedelverzekering moet nemen. Je inboedelverzekering verzekert namelijk je bezittingen zoals meubels, tv en andere electra, stoffering enz. 2.000 euro is echt te weinig voor je totale inboedel.

Wat jij bedoelt is denk ik een opstalverzekering. Die moeten huiseigenaren afsluiten.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Bladwijzers

Forum Rechten