Hebben jullie je paard/ponie verzekerd?Zoja hoe? heb je en aparte verzekering en is het belangrijk waar je die aanschaft? Ik heb namelijk gehoort dat je het ook kan doorgeven bij je eigen WA verzekering...maar heeft iemand hier ervaring mee?
Hebben jullie je paard/ponie verzekerd?Zoja hoe? heb je en aparte verzekering en is het belangrijk waar je die aanschaft? Ik heb namelijk gehoort dat je het ook kan doorgeven bij je eigen WA verzekering...maar heeft iemand hier ervaring mee?
Even je verzekering bellen, volgens mij valt je eigen paard onder je eigen WA (als huisdier zijnde).
Ik heb Vash wel apart verzekerd en heb om gedoe te voorkomen daar ook een WA bij afgesloten.
In principe is een paard een huisdier en valt onder je WA verzekering. Wij hebben dat nog eens extra nagevraagd, omdat Kate anders ook via het bedrijf zou kunnen worden verzekerd. Ik geloof alleen wel dat er verschil is tussen verschillende verzekeraars in wat wel en niet verzekerd is. Even navragen is dus wel verstandig.
*Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*
Waarvoor is je paard dan precies verzekerd? Voor het toebrengen van schade aan je eigen en andermans eigendommen? Dit is geen ziektekostenverzekering, toch?In principe is een paard een huisdier en valt onder je WA verzekering
ja klopt..alleen schade verzekering..ofja dat was de vraag...Oorspronkelijk Geplaatst door trea
Maar ehm...volgends mij is dat dus anders als je paard niet aan huis staat..hebben jullie daar ook ervaring mee?
Volgens mij valt de schade die je paard aanricht inderdaad onder je WA verzekering. Maakt niet uit waar die staat. Als je er mee op pad gaat, ben je immers ook verzekerd. Gelukkig wel....![]()
Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!
Schade aan derden door je paard valt normaal gezien onder je WA verzekering (in België heet het burgelijke aansprakelijkheid), maar ik zou het toch zeker eens navragen bij je verzekeringsmaatschappij.
Voor mezelf(als ruiter) heb ik bij Ethias een sportverzekering lopen van ongeveer 25€ per jaar.
Zat even te denken..... een paard is voor de wet een "ding". Als ik dus een "kostbaarheden buitenhuis" verzekering afsluit, is m'n paard daarmee dan ook verzekerd voor diefstal/beschadiging?
Ik weet weinig van verzekeringen, maar ik doe even een gooi.
Bepaalde verzekeringen bieden speciale polissen om paarden te verzekeren. Dit gaat van een summier pakket wat alleen diefstal en dood door sport en dood door ongeval dekt tot het meest uitgebreide waarbij je vrijwel alle dierenartskosten vergoed kan krijgen en vaak ook een deel van het harnagement als dat gestolen mocht worden of tijdens het beoefenen van de sport mocht beschadigen.
De hoogte van de premie wordt bepaald aan de hand van het bedrag wat het paard waard is. Meestal is een schatting of anders een keuringsrapport van een dierenarts en/of verzekeringsagent voldoende. Dit laatste gebeurt meestal pas bij een gevraagde verzekerde waarde boven de 10.000 euro als ik het goed heb.
Gwen
Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0
Wanneer je je ruiterbewijs of koetsiersbewijs hebt, ben je ook WA verzekerd (zolang je dat ding 2 jaarlijks verlengt voor 35 euro per keer). Maar vaak dus dubbel omdat iedereen wel een 'gewone' WA heeft.
Andere specifieke paardenverzekeringen gaan niet over aansprakelijkheid, maar over het paard zelf dat dood gaat/ziek is. Die zijn ook ietsje duurder(maar voor mij al wel heel zinvol geweest!!)
Gewoon even je eigen wa verzekering bellen om te vragen of je paard er ook onder valt, normaal gesproken wel,bij mijn verzekering in ieder geval wel.
Gr Janneke.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Niet Elke WA verzekering dekt hetzelfde. Dus je moet altijd even bellen. De ene verzekering valt 1 paard onder de andere dekt tot 5 paarden.
Bij het koetsiersbewijs is eigenlijk extra bovenop je eigen verzekering, als die moeilijk doet om te betalen.
Alleen schade aan andere wordt vergoed ook als je paard op pensionstal staat. Heb vorig jaar een landrover en trailer in elkaar gereden (anoek ging er met de kar vandoor, terwijl wij er naast stonden) en mijn eigen wa verzekering heeft dit moeten betalen en niet die van m'n koetsiersbewijs.
Marleen
Ik heb gewoon aan mijn WA-verzekering doorgegeven dat ik 2 paarden heb. Deze zijn nu opgenomen in mijn "gezinspolis". Daarnaast heb ik ook een ruiterbewijs.
Bladwijzers