Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: mogelijkheid Parelli huren/lenen?

mogelijkheid Parelli huren/lenen?

Hallo ervaren Parelli-kenners!!

Ik lees overal enthousiaste verhalen over het Parelli gebeuren en ben nu toch wel erg nieuwsgierig geworden!
    Ik vind de prijzen alleen nog al erg schrikbarend. Het Equisense gebeuren is goed betaalbaar en ben ik dan ook aan het bestellen.
    Maar dit vind ik toch wel een ander verhaal! Zeker als je het nog nooit gezien hebt en het dus toch een gok is of je het ook daadwerkelijk zo interessant vind als je dacht en het wil gaan gebruiken.
    Vraag me af hoe anderen dit doen.
    Is er niet een mogelijkheid om het ergens te lenen of te huren?
    Of mag het nergens uitgeleend worden? (via aan bibliotheek of zo)
    Ik ken jammergenoeg zelf geen mensen die Parelli hebben, om het op die manier eens beter te kunnen bekijken.

Ben benieuwd hoe anderen dit doen.

Groetjes,
    Emke

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: mogelijkheid Parelli huren/lenen?

Er zijn op het forum mensen uit heel Nederland en België, grote kans dus dat er iemand in jouw buurt woont die het Level 1 pakket heeft en je wil laten inkijken.

Wel zo handig als je dan even vermeld waar je woont

De pakketten heb ik nog nergens bij een bibliotheek te huur gezien.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Misschien is het een idee om het boek Natural Horse-man-ship van meneer Parelli aan te schaffen? Die is niet zo heel duur en geeft je al een goed inzicht in de methode.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Ja, das inderdaad wel handig
    Ik woon in Noord Brabant, in de buurt van Tilburg, Den Bosch Eindhoven enz.
    Wie weet inderdaad iemand via dit forum die bereid is het even uit te lenen!!

Groetjes

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Auky
    Misschien is het een idee om het boek Natural Horse-man-ship van meneer Parelli aan te schaffen? Die is niet zo heel duur en geeft je al een goed inzicht in de methode.
    Vind je? Ik vind dat dit boek inmiddels ernstig verouderd is, na al die wijzigingen die Parelli heeft gedaan de afgelopen jaren.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik vondt het boek eerlijk gezegd niet handig. Zou eerst eens met equisense aan de slag gaan, dan weet je in iede rgeval of je het iets vindt.
    Ik woon wel in jouw regio (Tilburg) , maar ga niet uitlenen aan mensen die ik helemaal niet ken, sorry..

Gr Janneke
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Hoi Janneke,

Ik ga inderdaad eerst met equisense aan de slag.
    Maar ik vind het gewoon heel interessant om er heel veel over te gaan lezen en bekijken en er zo mijn eigen weg in te vinden.
    Maar, ik kan heel goed begrijpen dat je je spullen niet gaat uitlenen, daar is het ook veel te kostbaar voor.
    Wel jammer voor mij natuurlijk...

Maar jij gebruikt het wel dus en vindt het een fijne methode?
    En hoe ben jij er dan mee begonnen als ik vragen mag?

Groetjes,

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

whoopie, en eens laten kijken bij jou thuis? Ik doe dat ook met mensen die vragen of ik het pakket wil uitlenen. Tegen hun zeg ik: ik leen het niet uit, maar je mag het hier thuis eens inkijken. Wil gerust een stukje dvd laten afspelen zodat ze zien hoeveel informatie er in de lesjes zitten.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

je kan ook het level 1 tweedehands kopen en als je het bekeken hebt en het niks vind het weer doorverkopen.
    Zo verlies je er niks of weinig op en heb je wel alle kennis vergaard....

Grote kans dat je het wel kwijt raakt aangezien ze nu niet meer verkocht worden!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

@ Willeke
    Ja laten inkijken heeft denk ik niet zoveel zin, tenminste ik vindt het echt "stof "wat je uren kunt bekijken.

Ik ben eigenlijk ooit begonnen met een lesmethode die veel heeft van Parelli (onc in Dongen, Erik Jansen), toen ik gestopt ben miste ik dit na een tijdje toch en heb toen via via level 1 gekregen en later level 2 aangeschaft. Ik moet zeggen ik ben een beetje ambivalent over de methode maar dat komt ook doordat de gezondheid van mijn paardje niet goed was wat een hele tijd niet helemaal duidelijk was, dus dan was het steeds de vraag kan ze het niet of wil ze het niet. Hierdoor ben ik zelf nogal inconsequent geworden.

Ik vindt dat er zeer veel kennis in de pakketten zit, bij sommige dingen heb ik wel eens mijn vraagtekens maar dat heb je denk ik bij iedere methode.
    Vooral het grondwerk vindt ik toch wel waardevol, ik wil er straks ook weer aan beginnen.
    Zelf ben ik vooral voor de combi, grondwerk en rijden volgens de klassieke dressuur methode/werken aan de hand, dit om je paard recht te richten.

Groetjes Janneke
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Auky
    Vind je? Ik vind dat dit boek inmiddels ernstig verouderd is, na al die wijzigingen die Parelli heeft gedaan de afgelopen jaren.
    Natuurlijk is het verouderd, maar als je echt nog geen enkel idee hebt van wat de methode inhoudt, vind ik dat het wel aardig inzicht geeft. Op basis van dat inzicht kun je beslissen of je het kopen van de pakketten de moeite waard vindt.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

op http://www.parelli.nl kan je ook de gratis kennismakings dvd krijgen. Ik weet niet wat daarop staat, misschien is dat een idee?

Dit is meer een promofilmpje om je de mogelijkheden te laten zien ,maar staat niet op hoe je ermee aan de slag kan in de praktijk
    Don't dream your life, live your dream!

Die heb ik inderdaad ook besteld, maar verwacht inderdaad dat dat meer een soort van reclame en een idde geeft.
    Ook leuk, maar zal inhoudelijk niet veel zijn denk ik.
    Wordt voorlopig dus de equisense!

Forumlid
    Aangemeld
    Jan 2009

Op de gratis DVD van parelli staat heel wat inspiratie, maar geen theorie natuurlijk.

Als je meer wil lezen op het web, binnenkort is de site van Michael Grohmann
    ook in het nederlands te bekijken en hier staat heel wat informatie en inspirartievideo's op.

http://www.pnh.at (we zijn hem aan het vertalen, nog even geduld)

We hebben ook heel wat clinics in België en ik ben bezig het aantal clinics i n Nederland ook
    wat opgedreven te krijgen. Dus indien er interesse is, laat me maar wat weten.

In verband met video's van Parelli zijn de seven games en horsenalities van de success series
    de beste om theoretisch mee te beginnen, qua effectieve 'oefeningen' heb je dan het patterns
    pakket, even een aankoop, maar je kan er wel heel de weg naar level 4 mee qua patronen om
    met je paard te doen.
    Lindsey Nys

<!-- e -->Mail@pnh.at<!-- e -->
    <!-- w -->http://www.pnh.at<!-- w -->

3 en 4 jarige warmbloedmerrie te koop!

Bladwijzers

Forum Rechten