Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: zit het zo goed?

Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

zit het zo goed?

Hallo jongens!

wegens geldgebrek heb ik zelf even geknutseld.
    Zitten de knopen zo op de goede hoogte en denken jullie dat deze sluiting van de leadrope te zwaar is?(het touw is misschien wel iets te licht. het is een dik nylontouw. Maar heb het nog niet echt in gebruik gehad. alleen even gepast.

details
    http://i9.photobucket.com/albums/a61/Sk ... 0371-1.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/Sk ... 0372-1.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/Sk ... MG0373.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/Sk ... 0374-1.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/Sk ... MG0375.jpg

what do you think?

Re: zit het zo goed?

Het halster zit onder de kaak te strak.

Het materiaal van het halster en de LR zal gaan branden bij wrijving.

De LR is verder veel te dun waardoor je geen subtiele signalen aan je paard kan geven en je snel brandblaren en snijwonden op zal lopen. Dan kan je beter een katoenen longeerlijn gebruiken.
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Zelfde als Gwenny (moet een staande vuist tussenkunnen), en ook denk ik dat de knopen op de neus wel iets hoger mogen (richting het neusbeen dus, niet richting de oren).
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

het touw van het halster is voor zover ik het kan zien hetzelfde al op de equiplay site en wat ik hier vaak op foto's zie dus denk niet dat fout is.

over de leadrope hebben jullie gelijk. ik ga binnenkort even naar de botenwinkel daar hebben ze altijd wel veel verschillende soorten touw.

bedankt voor jullie reacties! ga hem bij de kaak en de neus nog even verstellen dan.

Actief Forumlid Mieke_Cunna's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Buiten de tips om wil ik toch even melden dat ik het erg knap vind hoor! Er zal vast wel ergens een uitleg te vinden wezen maar mij niet gezien. Ik weet evelien daarvoor te vinden
    High five van: Binkie, Frummel, Robyn, Bo, Bondai!

Hoe dik is het touw?

Verder mag het onder zijn neus idd wat langer een vuist vind ik wel veel maar moet zeker meer ruimte als nu.. Ik zeg altijd een paard moet kunnen gapen
    En hij zit wel de goede plek vind dat hij dicht genoeg bij het jeukbeen zit..

De sluiting van de leadrope is niet te zwaar maar zelfs te licht, het kan wel maar iets zwaarder heeft betere signalen door aan je paard
    Dus een bullsnap of een wat grotere musketon haak is beter !

Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

LR is geloof ik 8 mm ofzo. kan de verpakking niet meer vinden het is best dik alleen niet zo zwaar.

Bedoelen jullie nu een vuist onder de kin of onder de kaak. waar die nu strak zit zegmaar?

als je googelt op 'hoe knoop ik een touwhalster' krijg je een heel duidelijke uitleg. Is helemaal niet zo moeilijk. Ik had alleen wel veel meer touw nodig dan dat ze daar zeiden! maar Kim heeft ook echt een groot hoofd.

nu alleen nog op zoek naar een carrotstick

Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

Ik heb op equiplay gekeken en volgens mij komt het touw wat ik voor het halster heb gebruikt overeen met Basic of budget, er staat niet precies bij welk touw het is maar mijn touw komt ook uit de bergsport winkel en is ook zacht en megasterk.

Welk touw gebruiken jullie dan precies? of is dat beroepsgeheim
    (niet aanvallend bedoeld ik wil graag een goede kwaliteit halster maar voor zo min mogelijk geld. ben ook maar een arm studentje )

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gwenny
    De LR is verder veel te dun waardoor je geen subtiele signalen aan je paard kan geven en je snel brandblaren en snijwonden op zal lopen. Dan kan je beter een katoenen longeerlijn gebruiken.
    Ik heb ook LR touw van 8mm dik en met een hele lichte clip er aan.....sinds ik die gebruik vind ik de andere LR touwen maar lomp en zwaar en met de dunne LR kan ik veel subtielere signalen geven. Een longeerlijn is in mijn ogen toch onhandiger en daar heb ik mijn handen ook wel eens f]/images/smilies/wink_smile.gif[/img]

Toevallig vandaag van een collega weer een berg LR en halster maak touw gekregen....haar dochter deed daar toch niks mee. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik mijn touwhalster en LR steeds minder gebruik sinds ik mijn kaptoompjes heb

Op zich ziet het halster er netjes uit hoor...inderdaad misschien bij de neus wat meer ruimte wat Marjo al zegt
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Dit is budget touw, wel een heel gaaf kleurtje!

Om de neus zit hij wel goed, de keelriem mag je wel iets groter maken (kan eenvoudig door het lusje onder de kin wat kleiner te maken en dan het knoopje onder de keel richting fiador te verplaatsen)

8mm leadrope is leuk als je wat verder bent en toe kunt met subtiele hulpen, maar niet handig als je begint met grondwerk.
    Een licht touw is onhandig als je friendly doet met het uiteinde, dat zwaait niet lekker en je hebt er minder controle mee.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

bedankt voor al jullie reactie!

ik ga het halster nog wat verstellen en nog even zoeken voor een ander touw voor de leadrope.

Bladwijzers

Forum Rechten