Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Liever een lange of een brede bak?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Liever een lange of een brede bak?

Ben ik weer, ben benieuwd waarvoor jullie zouden kiezen en waarvoor, om hopelijk de keuze makkelijker te maken.

Komend jaar wordt onze bak aangelegd, maar ik ben nog niet helemaal zeker over de maten.
    We hebben een stuk van 42 bij 29 meter. Naast de bak moet daar een verhard stuk komen, aan de stal vast.
    Dan kunnen we OF gaan voor een bak van 20x40, dan de laatste 9x42 meter verharden (om hooi te eten)
    OF het wordt een bak van 29x33, dan hebben we 9x33 meter paddock over.

Zouden jullie gaan voor een 'normale rechthoekige' bak (800 m2) , of voor een vierkante (957 m2)?

Re: Liever een lange of een brede bak?

Ik zou kiezen voor lengte.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Het ligt eraan wat je ermee wilt; als je dressuuroefeningen wilt doen dan is een bak van 20/40 gewenst. Het lijkt me sowieso prettiger omwat lengte te hebben.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik heb ooit een tijdje in een 30 x 30 bak gewerkt en die ruimte is leuk als je met een lasso werkt, maar verder vond ik een 20 x 40 bak toch fijner. De afwisseling tussen korte en lange zijde is met rijden fijner en idd als je dressuur wilt rijden is een rechthoekige bak ook fijner.

Wilma
    Guest

Wij stonden ook voor zo'n dilemma, wij hebben gekozen voor lengte en bevalt heel goed. We kunnen de bak ook halveren dan hebben we een soort paddock.

Bladwijzers

Forum Rechten