Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: [L1] Beginnen

Actief Forumlid Angelique's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    39

[L1] Beginnen

Oke ik ben gisteren bij mijn verzorgpaardjes langst geweest en net zoals in de video bij ze gaan zitten (zo'n half uur) en alleen geaaid nadat hun eerst aandacht zochten.
    Ze hebben aan de CS gesnuffeld,leadrope,halster en string gezien...meer niet.
    Nu wou ik morgen weer naar ze toe en echt iets gaan doen,..vooral omdat morgen nog een mooie dag zal zijn en de dagen erna het gaat regenen zeggen ze..en ik moet het doen van een droge buitenbak dus daarom.
    Moet ik dan bv een paardje meenemen aan de leadrope in de bak en dan meteen beginnen met de eerste game of moet ik nog iets vooraf doen?
    Kan ik gelijk beginnen met de friendly game dus en wat daarna?
    Als het paard zeg maar geen boe of bah doet op het aaien met de cs *hij is dus relaxed eronder*,daarna door met game 2 of stoppen en de volgende dag weer doen?
    Wanneer moet je stoppen met de friendly game en ga je over op porcupine....ik heb zoveel informatie in mijn hoofd dat ik die eerste handelingetjes graag even op een rijtje zie zeg maar..
    Dus ik ga bv morgen de friendly game doen,hoe lang moet ik dat doen en is dat het enige wat je doet die eerste keer?
    Groetjes Angelique

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Re: [L1] Beginnen

het gaat erom dat jij de concepten begrijpt. Dus als je alles van de friendly game begrijpt, ga je gelijk door met de porcupine game. Je zou de eerste drie games in ongeveer twee/drie uur kunnen doen. Denk vooral niet dat je te lang oefent, je doet meestal zo veel friendly game, dat je best lang bezig kan zijn.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Actief Forumlid Angelique's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    39

Bedankt nog voor het antwoorden.
    Ik heb vanmorgen nog even de eerste 2 DVD's erbij genomen en wat stukjes gekeken,toen naar de paardjes gegaan.
    Tegen de middag mochten ze het land op en nog even één paardje appart genomen: erheen,toestemming vragen,toen geaaid met de rope+halster en toen wat friendly game gedaan.
    Heel even maar want ze vond het duidelijk niet zo leuk,na een poosje friendje te hebben gedaan bleef ze enige tijd gedwee staan met een blik alsof ze het nu wel vertrouwde en zo ben ik ook maar geeindigd...nu ze nog tevreden is,nouja ik ben in ieder geval wel tevreden voor zo'n eerste keer
    Fantastisch leuk om dat zelf zo eens te doen,ik kan niet wachten op wat ons nog te wachten staat ....
    Groetjes Angelique

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

wat leuk dat het goed ging! veel succes verder, hou ons op de hoogte
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Bladwijzers

Forum Rechten