Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Bang paardje.

Actief Forumlid kimmy1985's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Leeftijd
    39

Bang paardje.

Hoi, ik kom zins een tijdje bij mensen met twee pony's, waar van 1 pony Bruna heet een new forest pony.
    Bruna is een aantal weken geleden gekocht op een pony markt als een hele lieve pony. eigenaar heeft foto's gezien van een pony voor een kar.
    ( naar mijn idee kan dit niet bruna zijn geweest). eenmaal thuis konden we niks meer met haar, ik denk zelf dat ze gedrogeerd is.
    Dus goed ben er vanuit gegaan dat ze niks kon, we konden haar ook niet pakken in de wei.
    meestal zetten we de poort van de wei open en loopt ze zelf naar de stal.
    Ik laat haar het liefste met rust, maar ze had erg lange hoeven dus heb haar de voetjes leren optillen en vandaag ik de bekapper geweest, ging overingens erg goed.
    Maar het is erg vreemd.
    Ik kan haar dus in de wei niet pakken, op stal komt ze naar me toe, en als ik haar borstel gaat ze ontspannen op rust staan.
    heb haar van de week ook al een aantal keren gelongeerd en ze kent nu stemcomando's.
    Maar ze is erg gevoelig en schikt van elke onverwachte beweging, ze kan niet tegen druk zet ik haar vast, gaat het goed maar als ze ook maar ergens druk voelt van het halster gaat ze door het lint.
    Ik denk dus dat ik met een erg gevoelig paardje te doen hebt ze werkt graag en vindt het leuk omgelongeerd te worden.
    Ik zit nu te denken om parelli met haar te gaan doen, ze is erg makkelijk omdat ze zo gevoelig is het ook alsof ze het al allemaal kent. leg de hand op de borst en ze loopt rustig naar achteren.

denken jullie dat het verstandig is om met haar parelli te gaan doen.
    En hoe kan ik haar leren dat ze zich laat pakken in de wei. ze staat nu niet meer in de wei op het erf dus de wei open zetten en mw loopt zelf naar de stal is geen optie. ik heb er al wat uren bij in de wei gezeten, en ze is heel nieuwgierig en komt bij me snuffelen kan haar zelf een beetje aaien maar zodra ik het halster wil pakken stapt ze achter uit voelt druk van het halter en weg is mw.
    En gisteren kwam ze zelfs niet eens in de buurt.

Re: Bang paardje.

Leuk dat je Parelli gaat doen! Dit is zeer verstandig!!!
    Om haar te leren pakken... leer ze om 'jou' te pakken! Hiervoor bestaat de dvd catching game. Probeer die dus te bemachtigen. Deze zal je zeker helpen met je probleem.
    Don't dream your life, live your dream!

Aangemeld
    Mar 2005
    Leeftijd
    39

Ik deed met mijn eigen paardje ook al parelli ik kom alleen niet verder dan game 3 met haar. Mijn eigen haflinger is niet zo gevoelig voor dingen en ik vond dat erg lastig.
    Maar als ik dit paardje bekijk past parelli echt bij haar. Ik heb de dvd the catching game al gezien alleen mijn engels is niet erg goed. En snap niks van deze dvd.

oei das jammer. Misschien kan er iemand uit de buurt eens langskomen want om het hier effe uit te leggen....
    Woon je in België? (ik zie 'gendt' staan, veronderstel dat dat het Belgische Gent is...)
    Don't dream your life, live your dream!

Aangemeld
    Mar 2005
    Leeftijd
    39

Nee in nederland tussen arnhem en nijmegen. De eigenaren gaan erg traditioneel om met paarden maar die hadden het er over om een "paardenfluisteraar" te laten komen. Die wilden iemand laten komen van de paardenmaat in elst bij arnhem. Hij werkt volgens de methode van klaus ferdinant hempfling. Mischien haald dat wat uit. Morgen komt ook mijn vriendin van wie ik de dvd had je leend over the catching game. Mischien dat zij me het uit kan leggen. Of dat ze me kan vertellen hoe ik dit ponytje moet "vangen" in de wei.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Marja van het forum woont daar vlak bij en geeft ook lessen. Kijk eens op haar website: http://www.naturalhorsetrainer.nl/
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Goed idee om perelli te doen
    ik had vroeger hetzelfde probleem met venus, heel snel verschieten, zich nu en dan lostrekken, omdat i aan het touw kwam, 2u achter haar lopen in de wei...
    het weide probleem is opgelost.
    hoe? gewoon een beetje voer (koekjes, wortels, korrels,...) meenemen, haar naar jou laten komen (soms duurt dit erg lang) en eens ze bij jou is, geef je haar het koekje. na een tijdje gaat ze de link leggen tussen jou en het eten, na een tijdje gaat ze meteen als ze je ziet afkomen omdat ze verwacht dat je koekjes bij hebt. na een tijdje kunnen de koekjes weggelaten worden
    bij mij werkte het toch want venus komt nu in gallop af
    veel succes

senna,venus en kenzy

Hé, ik heb mei ook een merrie van de paardenmarkt gekocht, zelfde verhaal ongeveer, die van mij blijkt van een bloedtapperij te komen, zoals heel veel anderen. Komt ze daar niet vandaan? Van der rakt. Alle pony's die daar vandaan komen ookwel new forest hengstenhouderij zijn allemaal drachtig. voor het aftappen van hormoon. x Romy

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

oud topic. romy, wil je je eerst even netjes voorstellen? dat wordt erg gewaardeerd hier

Bladwijzers

Forum Rechten