Hoi, ik kom zins een tijdje bij mensen met twee pony's, waar van 1 pony Bruna heet een new forest pony.
Bruna is een aantal weken geleden gekocht op een pony markt als een hele lieve pony. eigenaar heeft foto's gezien van een pony voor een kar.
( naar mijn idee kan dit niet bruna zijn geweest). eenmaal thuis konden we niks meer met haar, ik denk zelf dat ze gedrogeerd is.
Dus goed ben er vanuit gegaan dat ze niks kon, we konden haar ook niet pakken in de wei.
meestal zetten we de poort van de wei open en loopt ze zelf naar de stal.
Ik laat haar het liefste met rust, maar ze had erg lange hoeven dus heb haar de voetjes leren optillen en vandaag ik de bekapper geweest, ging overingens erg goed.
Maar het is erg vreemd.
Ik kan haar dus in de wei niet pakken, op stal komt ze naar me toe, en als ik haar borstel gaat ze ontspannen op rust staan.
heb haar van de week ook al een aantal keren gelongeerd en ze kent nu stemcomando's.
Maar ze is erg gevoelig en schikt van elke onverwachte beweging, ze kan niet tegen druk zet ik haar vast, gaat het goed maar als ze ook maar ergens druk voelt van het halster gaat ze door het lint.
Ik denk dus dat ik met een erg gevoelig paardje te doen hebt ze werkt graag en vindt het leuk omgelongeerd te worden.
Ik zit nu te denken om parelli met haar te gaan doen, ze is erg makkelijk omdat ze zo gevoelig is het ook alsof ze het al allemaal kent. leg de hand op de borst en ze loopt rustig naar achteren.
denken jullie dat het verstandig is om met haar parelli te gaan doen.
En hoe kan ik haar leren dat ze zich laat pakken in de wei. ze staat nu niet meer in de wei op het erf dus de wei open zetten en mw loopt zelf naar de stal is geen optie. ik heb er al wat uren bij in de wei gezeten, en ze is heel nieuwgierig en komt bij me snuffelen kan haar zelf een beetje aaien maar zodra ik het halster wil pakken stapt ze achter uit voelt druk van het halter en weg is mw.
En gisteren kwam ze zelfs niet eens in de buurt.
Bladwijzers