Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 30 van de 30

Topic: Bloedneus

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Bloedneus

Mooi zo!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Gelukkig dat het over is, met betrekking tot het ontwormen, op mijn vorige stal werd er helemaal niet moeilijk gedaan, de ontwormpasta ging gewoon over de brok, ik hoorde nooit dat paarden het niet eten, mischien een tip??

GR Janneke
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Toch weer mis. Dierenarts gebeld!
    Ik ga ook uit eten straks. Gelukkig is het restaurant om de hoek bij stal.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Kan hoor. Duurde bij Ollie ook een paar daagies. Dan stopte het weer even, en dan wás het er weer. Ben benieuwd wat de DA ervan vind. Beter een keer teveel gekeken dan iets gemist. Eét ze!

De DA, telefonisch gesproken, wil graag dat we morgen komen voor een endoscopie. Dat gaan we in ieder geval niet doen. Ik moet me eerst organiseren om te bedenken hoe ik alles zo ga regelen dat het zo relax mogelijk is voor Twister. De trailer in en dicht vind ik al zo wat voor het paard. Laat staan daar heen en dan zo'n onderzoek! Het bloed sijpelt er niet met liters uit dus even rust kan best.

Woensdag kan ik heel fijn. Charlotte kan dan mee. Zeker als Poca mee gaat, vind ik dat een heel fijn idee.

Vraag 1: (retorisch), is het echt nodig om te onderzoeken? Ja!

Vraag 2: Twister alleen in mijn trailer. Of een 2 paards trailer regelen en Poca ook mee nemen voor Twisters rust?

Vraag 3: Sederen?

Heeft iemand nog idee-en?

Bedankt alvast.

liefs
    Roos
    www.innerfeeling.nl

Over vraag 3 kan ik duidelijk zijn.. NIET met chemische pasta (angst kan ipv overgaan, ook omslaan in paniek heb ik ervaren) Misschien bachremedie of iets anders homeopatisch?

Vraag 2 weet ik niet. Bij Pebbles helpt het, bij Troy weer niet.

In ieder geval; succes! Wat een aangaan zo'n scopie. Hopelijk verdwijnt het nog vanzelf.

Het is precies jouw ervaringen met Troy Trea (en dat heb ik zelf mogen voelen!) waardoor ik niet zo graag zou sederen! Straks nog veel verder van huis.
    www.innerfeeling.nl

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Nacino heeft ook eens een endoscopie gehad; gewoon op stal? Nu weet ik dat dierenartsen wel eens 'zeuren' hierover (tuurlijk, op de kliniek is altijd alles voorhanden) maar als je trailerangst (is dat zo?) uitlegt doen ze het misschien wel?

Heee bedankt Elise, dat is nieuw voor me. Want dat zou betekenen dat als ik een ander bel, dat die het misschien wel doet. BEDANKT!
    www.innerfeeling.nl

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Vraag 1. Bij een eerste bloedneus, nog geen 48 uur gaande, niet veel bloed, eenzijdig: afwachten.
    Vraag 2: Ja!
    Vraag 3: Ja! Als je wilt dat de DA iets ziet, dan moet het koppie van Twister rustig staan. En dat lukt waarschijnlijk alleen met sedatie. De DA weet dat het best. Je hebt kans dat je geen keus hebt, dus vraag dat wel vóór je erheen gaat!

ad. Vraag 1: als je daar een goed gevoel bij hebt, dan moet je het natuurlijk laten doen. Je voelt je er niet gerust bij. Misschien wel goed om te vragen wat het hen voor informatie geeft en wat voor behandelmogelijkheden het biedt. Alleen een scopie om te kunnen zien: ja, het bloed; daar schiet je niks mee op. Ze denken iets te kunnen gaan zien.
    Dus; vraag waar ze aan denken, vraag van al die mogelijke diagnosen wat hij eraan kan doen? Wellicht geeft je dat toch een ander antwoord voor jezelf op vraag1, en denk je: toch maar niet doen. En misschien denk je juist: doen!

Sterkte!!!

Als het Poca zou zijn, was ik allang in de kliniek geweest. Die reist zo makkelijk, zo vol vertrouwen. Das heel wat anders.
    Krijg net een super fijne pb van F6. Dus al weer mogelijkheden.

He, wat fijn toch met jullie. Bedankt!
    www.innerfeeling.nl

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Hee, wat een gedoe joh! Lijkt me een dilemma.

Vraag 2; ik zou er niet meer voor kiezen om twee paarden in een twee-paards trailer te zetten, na mijn eigen ervaring. Niet om nou te zeggen; dat moet niemand doen, meer ter aanvulling op andere overdenkingen.

Succes meis!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Rengel heeft ook een endoscopie gehad. Gewoon thuis in haar eigen stal, zonder verdoving, zonder praam.

Ik heb het laten doen na maanden van constant snot uit linkerneusgat en nu en dan bloedneus. bij vermoeden van een tumor. Resultaat, geen tumor gezien want zat waarschijnlijk in haar sinussen. Snot is met Silsterk en bachbloesems weggegaan. Nog twee maal een bloedneus gehad, waarschijnlijk afstoot van tumor. Daarna nooit meer.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Roos,

hoe is t nu met Twister?

Hey,

Je kan de DA vragen of die intraveneus een sedatie toe kan dienen. Dat werkt anders dan een versuffende pasta.
    De IV-sedatie geeft het paard een roesje waardoor het paard half slaapt en niet veel meekrijgt van wat er om hem heen gebeurt. Dit lijkt me het minst traumatische.

Vraag ook of ze een foto van haar hoofd kunnen maken. Soms is er sprake van tumorvorming in een of meedere sinussen (holten) .
    Een ontstoken kieswortel kan ook in een bloedneus resulteren, dus vraag ook of de mond goed bekeken kan worden.

Heel veel sterkte!

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten